Velika Britanija uvodi porez po prijeđenom kilometru za električne automobile

Vlasnici električnih automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu uskoro bi se mogli suočiti s novim porezom, jer laburistička vlada navodno razmatra uvođenje naplate po prijeđenom kilometru kako bi nadoknadila sve veći gubitak prihoda od trošarina na gorivo. Ako se plan ostvari, godišnji troškovi za vozače električnih vozila mogli bi porasti za oko 240 funti, no i dalje bi plaćali osjetno manje od vlasnika benzinaca i dizelaša.

Zbog sve većeg broja vozača koji benzinske postaje zamjenjuju punionicama, britansko Ministarstvo financija suočava se s proračunskom rupom od nekoliko milijardi funti. Ministrica financija Rachel Reeves stoga navodno priprema novi porez kako bi osigurala sredstva za održavanje cesta, pišu otočki mediji.

Koliko će vozači plaćati?

Prema informacijama koje se spominju, naknada bi iznosila oko 3 penija po milji, što bi za prosječnog vozača koji godišnje prijeđe 12.900 kilometara značilo dodatni trošak od 240 funti (oko 270 eura).

Vlada će vjerojatno isticati kako će vozači električnih vozila i dalje biti u povoljnijem položaju. Naime, vlasnici automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem godišnje kroz trošarine na gorivo plate oko 600 funti (oko 680 eura).

Još jedan udarac za vlasnike električnih vozila

Ipak, ova vijest, koju je prvi objavio The Daily Telegraph, predstavlja novi udarac za vlasnike električnih vozila. Od ove su godine već obvezni plaćati godišnji porez na motorna vozila (Vehicle Excise Duty – VED), koji su ranije plaćali samo vlasnici benzinaca i dizelaša.

Kada se zbroji godišnji VED od 195 funti (220 eura), vlasnik električnog automobila koji prijeđe 12.900 km godišnje mogao bi 2028. godine, kada bi novi sustav trebao stupiti na snagu, plaćati čak 435 funti (480 eura) više nego 2024. godine.

S druge strane, nova laburistička vlada ponovno je uvela poticaje za kupnju novih električnih automobila u iznosu do 3.750 funti (4.250 eura), tri godine nakon što ih je prethodna vlada ukinula.

Kako će se pratiti kilometraža?

Zasad nije jasno kako bi se novi sustav naplate nadzirao. Izvješća sugeriraju da bi se moglo raditi o sustavu samoprijave, gdje bi vozači dobrovoljno procijenili vlastitu kilometražu za nadolazeću godinu. Ako bi se kasnije utvrdilo da su prešli više ili manje kilometara, mogli bi dobiti povrat novca ili dodatni račun, umjesto da ih vlada elektronički prati.

Industrija motornih vozila oštro se protivi

Neslužbene najave nisu dobro primljene u automobilskoj industriji. Britansko udruženje proizvođača i trgovaca motornim vozilima (SMMT) priopćilo je kako prepoznaje potrebu za revizijom oporezivanja vozila, piše Index.hr.

Međutim, porez po prijeđenom kilometru opisali su kao “potpuno pogrešnu mjeru u pogrešno vrijeme”. Upozorili su da bi takav potez na kraju “odvraćao potrošače i dodatno potkopavao sposobnost industrije da ispuni ciljeve mandata za vozila s nultom emisijom, sa značajnim posljedicama za percepciju Ujedinjenog Kraljevstva kao mjesta za ulaganje.”

(TIP/Foto: Škoda)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.