Jeste poletjeli da svi djecu upišete u ovu školu, kao imati će djeca najbolju moguću naobrazbu!
Grupa roditelja učenika KŠC ‘Sv. Franjo’ u Tuzli: Pritužbe učenika i roditelja zbog ‘verbalnog i emocionalnog maltretiranja djece’?!

Grupa roditelja učenika Katoličkog školskog centra ‘Sv. Franjo’ u Tuzli uputila je otvoreno pismo u kojem izražavaju nezadovoljstvo načinom na koji Uprava škole reaguje na dugogodišnje pritužbe učenika i roditelja zbog, kako navode, ‘verbalnog i emocionalnog maltretiranja djece’.
˝Obraćamo vam se u nadi da ćemo napokon biti saslušani od strane školskih nadležnosti i podići svijest javnosti o maltretiranju učenika u Općoj gimnaziji Katolički školski centar “Sv. Franjo” Tuzla koje se godinama unazad ignorira i ne shvaća ozbiljno. Ovo je nešto o čemu se često priča među učenicima i roditeljima širom grada, ali i Kantona, obzirom da je profesorica koja vrši ovo verbalno nasilje nad djecom poznata po svom ponašanju i van zidova škole¨, naveli su.
Prema njihovim riječima, okidač pisanja otvorenog pisma medijima jesu nedavni problemi s časova kod
jedne profesorice.
˝Profesorica često vrijeđa učenike tokom usmenog odgovaranja (primjer: “Ti sine imaš tikove, smiri se malo”), uspoređuje ih jedne s drugima te im upućuje zbilja neprikladne komentare. Citiramo: “Ne smiješ progovoriti u mojoj učionici i nisi vrijedan moga slušanja”. Pored redovnog omalovažavanja i namjenski otežanog ispitivanja, događanja vezana za posljednji kontrolni su bila zadnja kap koja je prelila času i navela učenike i roditelje da zajedničkim snagama probaju nešto promijeniti. Učenici su pisali redovni kontrolni, tokom kojeg profesorica nikoga nije pretjerano opominjala i sve je prošlo uredno. Naredni sat je započet emotivnim ispadom profesorice, prilikom kojeg ona odluči poderati kontrolne koje je držala u rukama te ih baciti u kantu za smeće. Učenici su bili šokirani i nisu znali kako reagirati, posebice jer im je profesorica rekla da ocjene iz ovog kontrolnog, za kojeg su vjerovali da je bio izderan u komadiće upravo pred njihovim očima, neće unijeti u dnevnik. Tek nakon nekoliko dana učenici su saznali da profesorica nije zapravo poderala njihove urađene kontrolne radove, već je igrom slučaja sa sobom imala prazne primjerke koje je koristila kao alatke u svojoj dramatičnoj predstavi˝, istakli su.
Smatraju da ovakav ispad i ponašanje nisu u redu te da ne postoji nijedan razlog koji bi opravdao ovakvu
vrstu emocionalnog maltretiranja.
˝Istog časa kada je poderala kontrolne, profesorica je započela s predavanjem nove lekcije i odlučila nasumično ispitati par učenika upravo tu novu lekciju. Oni naravno nisu mogli znati odgovore na njena pitanja, na što je ona izjavila da bi im sada trebala za to upisati jedinice. Možda se ovaj dio ne čini kao nešto ozbiljno, ali predstavlja profesoricinu igru moći u kojoj ona ocjene učenika drži protiv njih, podsjećajući ih da ona u svojim rukama posjeduje mogućnost da im bilo kada upiše nepravedno dobijene negativne ocjene. Na ovaj način ih obeshrabruje da joj se usprotive, jer ukoliko to učine, sljedeći sat ih može odlučiti ispitati, postaviti pitanja na koja ne mogu pronaći odgovore, i upisati im jedinice˝, navode u pismu roditelji.
Nakon ovoga, učenici i roditelji su zajedno odlučili uputiti zvaničnu žalbu protiv profesorice. U žalbi su striktno navedeni prekršeni članovi školskog statuta te zahtjev da se profesoricino ponašanje disciplinira u skladu s istim. Žalba je pečatirana te upućena na Nastavničko vijeće. Rok za odgovor je 5 dana, no učenici i roditelji isti nisu dobili. 7 dana nakon upućivanja prve žalbe, uspješno predaju i drugu žalbu u kojoj traže odgovor na svoj prvobitni zahtjev.
˝Na času nakon predavanja originalne žalbe, profesorica je bila defanzivna i pokušala zastrašiti učenike. Nazivala ih je mangupima i šmizlama, rekla da ju ne mogu pobijediti i izjavila da “ocjene iz prijašnjeg kontrolnog neće biti upisane makar ona dala otkaz, što se neće desiti”. Sljedeća dva časa poslije toga profesorica je odjednom bila fina, direktno najavila kada će biti provjere gradiva te koje gradivo učenici trebaju spremiti. Nismo sigurni smatra li Uprava da je ova promjena u ponašanju odgovor na probleme
spomenute u žalbi, ali shodno iskustvima prijašnjih generacija, vjerujemo da ova pozitivna promjena ponašanja nije iskrena te da neće dugo trajati.˝
Kako navode roditelji, ovo nije prvi put da se slične stvari odvijaju u ovoj školi, bez da Uprava zapravo iskreno posluša i uvaži, a ne samo čuje i zaboravi, brige djece i roditelja te zaštiti svoje učenike.
˝Od izjava upućenih učenicima kao “da sam na tvom mjestu, ja bih se davno ubila”, preko stalnog direktnog vrijeđanja inteligencije i izgleda učenika, sve do namjerno postavljenih pitanja na koja se odgovori ne mogu pronaći nigdje u ponuđenoj literaturi, profesorica ovo čini već dugi niz godina˝.
Prijašnje generacije su mnoštvo puta pokušale riješiti probleme verbalnog nasilja, manipulacije i maltretiranja profesorice. Kroz brojne razgovore s direktorom, pedagogom i razrednicima, kako individualno tako i na nivou razreda i Vijeća učenika, njihove brige nisu adresirane konkretnim rješenjima.
˝Često bi se obavljali razgovori s profesoricom, nakon kojeg bi ona par sedmica pazila na svoje ponašanje i bila veoma darežljiva s ocjenama, ali bi se ubrzo ponovo vratila na svoje fabričke postavke. Konstantno poticanje na interne razgovore koji “riješe” problem na par sedmica ne donosi stvarno rješenje problema, već ga samo prolongira do sljedeće kulminacije, koja je uvijek na račun djece, njihovog mentalnog stanja i emocija. Još veći šamar u lice je činjenica da, nakon što je prije par godina profesorici oduzeto razredništvo zbog njezinog ophođenja prema učenicima, ona je od ovog polugodišta ponovo dobila vlastiti razred na vodstvo. Stvarno nam nije jasno kako je škola mogla dopustiti da se ovo dogodi, i jedino što ovo pokazuje jeste da Uprava zbilja ne shvaća ovaj problem ozbiljno, obzirom da iz prethodno navedenih iskustava možete i sami zaključiti da se ponašanje profesorice uopće nije popravilo do mjere gdje bi bila sposobna adekvatno voditi svoj razred˝, tvrde roditelji.
Smatraju da je nakon skoro 20 godina neprestanih ciklusa maltretiranja, omalovažavanja i verbalnog i mentalnog nasilja nad djecom u ovoj školi, vrijeme da se tome stane na kraj i da napokon odreaguje adekvatno na žalbe roditelja i djece, a ne da se sve samo gurne pod tepih i prikrije.
˝Evidentno je da razgovori s profesoricom, koje škola toliko veliča i potencira da to bude finalna tačka pobune, ne postižu dugoročna poboljšanja, i pitamo se dokada će se našu djecu učiti da šute, trpe i ignorišu ovakvo ponašanje od strane odraslih osoba koje bi trebale biti tu da im pruže sigurno i zadovoljno mjesto za učenje i razvoj. Odgovornost za ovakvo odvratno i nepodnošljivo ponašanje ne treba da spada na djecu koja su u najosjetljivijoj dobi njihovog razvoja, već na odrasle osobe, pedagoške radnike, koje bi trebale znati bolje. Koliko djece treba da razvije nesigurnost, anksioznost i mržnju prema učenju, dok Uprava škole ne kaže “dosta”?
Koliko puta ćemo čuti iste riječi, iste izgovore i opravdanja za ovakvo ponašanje? Dok profesorica ne ode u penziju? Smatramo da nije moralo doći do ovog otvorenog pisma, i da su profesorica i Uprava škole imali mnoštvo prilika da prihvate i isprave svoje pogreške te da pravilnim, poštenim procedurama pridonesu rješavanju ovog problema.
Nažalost, ukoliko bismo se i dalje oslanjali isključivo na interne procese, nadu i povjerenje u to da će Uprava učiniti nešto da riješi situaciju, bojimo se da bismo stvarno zajedno dočekali penziju profesorice. Jedno otvoreno pismo ne može ni približno prikazati stvarne žalosne situacije, iskustva i osjećanja generacija i generacija djece koja trpe profesoricu. Iskreno se nadamo da će škola napokon preuzeti odgovornost, shvatiti naše brige i žalbe ozbiljno, i učiniti nešto konkretnije i efektivnije od pukog razgovora kako bismo stvarno pomogli našoj djeci. Želimo da njihove srednjoškolske godine budu najljepše i zlatno doba, kao što bi se reklo u našem narodu, a ne da broje dane do kraja, bivajući zahvalni što se više nikada u iste ne moraju vratiti˝, navela je u pismu medijima grupa roditelja učenika Katoličkog školskog centra „Sv. Franjo“ u Tuzli.
(TIP/Foto: KŠC ”Sv. Franjo”)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.







Komentar
Jeste poletjeli da svi djecu upišete u ovu školu, kao imati će djeca najbolju moguću naobrazbu!