Pet nepoštenih praksi automehaničara: Ovako najčešće varaju svoje kupcene

Iako većina mehaničara nema naviku varati vlasnike automobila, nekoliko loših slučajeva dovelo je do velikog nepovjerenja.

Svijet automehanike mnogim vozačima može izgledati vrlo stran, pa je dobro znati nekoliko “trikova” koje neki servisi koriste kako bi naplatili više za svoje usluge nego što bi bilo pošteno i pristojno.

Traženje “dodatnih grešaka”

Automobil izgleda dobro, tako da bi tehnički pregled trebao biti samo formalnost, zar ne? Ali onda servis otkrije da postoji duga lista popravki koje treba obaviti. Neke od njih mogu biti zaista neophodne, ali neke radionice će pokušati uvjeriti vlasnika automobila da su za tehnički pregled potrebne “dodatne” popravke, iako one nisu.

Najbolji način da se zaštitite od prevare je da koristite uslugu kojoj vrijedi vjerovati, prenosi Metropolitan.

Preskupi dijelovi i usluge

Servisi za popravke naplaćuju maržu na cijene rezervnih dijelova. Kupuju ih na veliko, a zatim ih prodaju uz profit. Problem je što malo ljudi zna koje su cijene. Neki mehaničari pokušavaju to iskoristiti tako što kupcima naplaćuju pretjerane cijene za komponente. A ako mehaničaru treba četiri sata da obavi posao od dva sata, on to i naplaćuje.

Ako vam se cijena zamjenskog dijela čini previsokom, preporučljivo je pozvati ovlaštenog prodavača ili provjeriti online je li cijena razumna. Također je dobra ideja zamoliti servisera da pripremi ponudu za planirane radove kako biste unaprijed znali koji su očekivani troškovi i provjerili da li ona uključuje sve zamjenske dijelove, rad i PDV.

“Zaslijepljen naukom”

Malo je vjerovatno da će svako bez specijalizovane diplome razumjeti suptilnosti modernog upravljanja automobilima. Serviseri ponekad namjerno koriste tehnički vokabular i fraze ako procijene da je mehaničko znanje kupca ograničeno.

Korištenjem žargona mogu uvjeriti vlasnika automobila da je potrebno obaviti dodatne radove, iako ih nema. Ne bojte se tražiti pojašnjenje o svemu, a ako servisni centar ne može jednostavno objasniti zašto je potrebno obaviti radove, bolje je odvesti automobil negdje drugdje.

Također se vrijedi usredotočiti na osnovne mehaničke koncepte, jer je vještom mehaničaru mnogo teže uvjeriti kupce koji su vješti u automobilskoj tehnologiji.

Jesu li dijelovi zaista zamijenjeni?

Bez gledanja u motor ili ispod automobila, nemoguće je utvrditi da li su dijelovi zamijenjeni potpuno novim komponentama. Neki beskrupulozni mehaničari ugrađuju korištene dijelove ili naplaćuju zamjenske koje nikada nisu ugradili.

Većina servisa će vam rado pokazati zamijenjene dijelove kako bi dokazali šta je urađeno i u čemu je bio problem sa neispravnom komponentom. Ako servis nije voljan to učiniti, vjerovatno nisu posao obavili kako treba – ili ga uopšte nisu obavili.

Niska ponuda, visok račun

Klasičan trik prevarantskog majstora je da usmeno ponudi nisku cijenu, a zatim izda ogroman račun nakon što je posao obavljen. Mehaničar će tvrditi da nije znao da će dijelove morati nabaviti po višoj cijeni.

Dobar mehaničar će uvijek dobiti dozvolu od vlasnika prije nego što izvrši bilo kakve veće popravke, a dobra je ideja potražiti i drugo mišljenje ako je potrebno. Ali obavezno provjerite da li postoji garancija od najmanje 12 mjeseci i sačuvajte račun, prenosi N1.

(TIP/Foto: Ilustracija/Oslobođenje)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.