Čović i želi odvajanje ali dok izgrade sve što su naumili, od naših zajedničkih para
Pouzdanost na prvom mjestu: Ovo su automobili s motorima koji traju milion kilometara

Neki brendovi automobila poznati su po ukupnom kvalitetu i pouzdanosti svojih vozila, ali se izdvajaju i po svojim veoma izdržljivim motorima — iako ima i onih koji znaju iznenaditi.
Svi vitalni dijelovi automobila, sistemi i komponente gotovo su podjednako važni za njegovo pravilno funkcionisanje.
Ipak, uprkos velikom broju elemenata koji čine jedno motorno vozilo, motor je srce svakog automobila i njegove performanse ponajviše zavise od pogonskog agregata.
Broj proizvođača automobila u svijetu nije mali, ali pojedini veliki brendovi poznati su ne samo po ukupnom kvalitetu i pouzdanosti svojih automobila, već i po svojim veoma izdržljivim motorima.
Toyota
Ne postaje se tek tako najprodavaniji i najpouzdaniji automobilski brend na svijetu, a da kupcima ne nudite sjajne, izdržljive i u eksploataciji pouzdane motore koji konstantno dobro rade. Uz to, gotovo nijedna lista koja automobile rangira po kvalitetu i pouzdanosti ne može proći bez Toyote na nekom od mjesta pri vrhu.
Čuveni japanski proizvođač je tokom godina u svojim modelima predstavio više izdržljivih i otpornih motora koji su vozačima gotovo uvijek pružali stotine hiljada kilometara uživanja u vožnji.
Osim opće pouzdanosti svojih agregata, Toyota je poznata i po proizvodnji nekih od najizdržljivijih automobilskih motora u historiji, kojima je također bio opreman i njen luksuzni podbrend Lexus.
Jedan od takvih je motor pod oznakom 2GR-FSE, dio GR porodice agregata, koji japanske četverotočkaše pokreće već dvije decenije, odnosno od svog debija 2004. godine. Riječ je o veoma robusnom i tehnološki stalno unapređivanom V6 agregatu zapremine 3,5 litra, koji pokreće veći broj Toyota i Lexus modela, kao i britanski sportski model Lotus Evora.
Mercedes-Benz
Iako savremeniji Mercedes-Benz motori možda i nemaju identičnu reputaciju kao njihovi prethodnici od prije nekoliko decenija, slavna njemačka marka poznata je po agregatima koji su tokom 20. stoljeća bili prilično „otporni na metke“.
Kao ilustraciju te tvrdnje, na YouTubeu se može pronaći više videa u kojima starije „mečke“ iz ’80-ih i ’90-ih (najčešće modeli W123 i W124) i poslije više godina ili decenija stajanja — pale iz prve nakon zamjene ulja i dolijevanja goriva.
Iako bi danas bio smatran prilično neracionalnim izborom, jedan upravo takav motor — „najozloglašeniji“ po svojoj neuništivosti — bio je veliki V8 pod oznakom M116, proizvođen između 1969. i 1991. godine, u nekoliko verzija zapremine od 3,5 do 4,2 litra. Pokretao je limuzine W116 i W126, preteče današnje S klase, kao i sportski kupe R107 i kabriolet C107.
Naravno, treba spomenuti i nadaleko poznatu robusnost i izdržljivost Mercedesovih dizelaša, što najbolje ilustruje primjer solunskog taksiste Grigoriosa Sakinidisa, koji je svojim Mercedesom 240D (model W115 poznat kao „minika“) iz 1976. godine, između 1981. i 2004, za 23 godine prešao nevjerovatnih 4,6 miliona kilometara! Ovaj ozbiljni dugoprugaš je te 2004. završio u muzeju fabrike u Štutgartu, a grčki taksista je zauzvrat na poklon dobio novi Mercedes-Benz C200 CDI.
Honda
Još jedna japanska marka dobro je poznata po svojim „mrcinama“ od motora. Honda je decenijama unazad izgradila više nego solidnu reputaciju zahvaljujući agregatima sposobnim da pređu desetine hiljada kilometara bez ikakve veće intervencije osim redovnog održavanja.
Tokom prosječnog životnog vijeka Hondini automobili su u stanju da pređu više od 300.000 kilometara, ali je bilo i modela koji su u tom pogledu nadmašili čak i najluđa očekivanja vlasnika. Primjena Hondine VTEC tehnologije elektronske kontrole rada ventila unaprijedila je i poboljšala performanse širokog spektra četverocilindarskih i šestocilindarskih motora te iznjedrila K seriju, jednu od najpoznatijih porodica Hondinih agregata.
Bez obzira na to da li neku Hondu pokreće motor K serije (koju koriste modeli Civic i CR-V) ili možda J35 i H22A (poznati iz Honde Accord), vrhunska pouzdanost i izdržljivost ostaju njihova glavna odlika.
To važi i za agregate visokih performansi, poput K20C1 zapremine dva litra i 320 „konja“ snage, koji pokreće sportske modele kao što je Civic Type R. Magazin HotCars proglasio je taj „četverocilindarski dijamant“ najpouzdanijim turbo motorom ikada proizvedenim.
Ford
Ford ima zaista dugu tradiciju kada je riječ o proizvodnji motora. Tokom svoje 120 godina duge historije, američka kompanija konstruisala je prilično širok spektar agregata, pa se može reći da zna ponešto o tome kako ih učiniti izdržljivima.
A kako su veći dio cjelokupne automobilske historije američki motori bili znatno veći i snažniji od evropskih, to se najizdržljivijima smatraju V8 agregati serije 385, koji su više od tri decenije pokretali automobile, kamione i kombije, prelazeći sa njima stotine hiljada milja. Fordovi motori su, tokom svoje historije, barem na američkom kontinentu, bili sinonim za performanse, pouzdanost i dugovječnost, često premašujući očekivanu kilometražu vozila.
Dok elektromobilnost sve više uzima maha, tu tradiciju i dalje nastavljaju izdržljivi 5.0 Coyote V8 i 3.5 V6 EcoBoost motori, koji svojom pouzdanošću trasiraju put novim tehnologijama motora — kako s unutrašnjim sagorijevanjem, tako i za hibride i električna vozila.
Volvo
Švedski Volvo je generalno poznat po čvrstini i snazi svojih modela, pa je decenijama predmet šala koje kažu da je posljednja stvar koju želite da se desi — da se zabijete u jedan.
Kako sam, osim automobila i kamiona, proizvodi i motore za čamce i brodove, Volvo je definitivno iskusan na ovom polju. Među nizom izdržljivih agregata posljednjih decenija posebno se ističe D5, cijenjeni redni dizelaš s pet cilindara.
Ipak, vjerovatno najrobusniji Volvo agregat je B21, poznat iz modela 245 GL, legendarnog velikog karavana iz ’70-ih i ’80-ih. U historiji švedske kompanije ostalo je zabilježeno da su dva takva motora prešla više od 600.000 kilometara, a jedan impresivnih 998.000 kilometara. Agregati su tri puta mijenjani u jednom automobilu koji je ukupno prešao gotovo 2.300.000 kilometara.
Hyundai
Iako bi to možda malo ko očekivao od kompanije koja je na globalnom tržištu prisutna tek tridesetak godina, Hyundai je očigledno naporno radio kako bi izgradio reputaciju pouzdanosti svojih vozila. Zahvaljujući svojim Gamma i Nu motorima, korejski brend izgleda da je postigao taj cilj.
Prvi, poznat iz modela Hyundai Elantra i Kia Cerato, koristi se i u više modela sestrinske kompanije Kia, a uspio je u jednoj Elantri iz 2013. godine preći čak 1.600.000 kilometara. Automobil koji se koristio kao vozilo za dostavu prelazio je oko 320.000 kilometara godišnje, što je zaista impresivan podvig za jednog benzinskog četverocilindraša zapremine 1,8 litara.
(TIP/Izvor: N1/Foto: Ilustracija/motor1.com)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.