Sarajevska zaobilaznica i gradnja za Ginisa: Novi rokovi i kilometri koji ne postoje

Kilometar i po sarajevske zaobilaznice gradi se više od 16 godina. Prve dvije dionice davno su završene, ali uz kašnjenja, probijene rokove i afere – čak je otkriveno da je ukradeno nekoliko centimetara asfalta. Iako je bila pokrenuta istraga, nikada nije podignuta optužnica. Izgradnja treće dionice, takozvani LOT 3B, potpuno je stala. Gradnja za Ginisovu knjigu rekorda: neprestano se nižu novi rokovi, i kilometri, koji još ne postoje.

Više od deceniju sa četiri uprave Autocesta kasnije i dalje je pusto gradilište Sarajevske zaobilaznice. Jedna je ovo od tri dionice, zabetonirana imovinsko pravnim odnosima, koja i dalje stoji kao cestovni spomenik.

„Da su radili po sto metara godišnje mi bismo se već vozili tom cestom!“, poručio je novinar Sedin Ćenan.

Počni pa obustavi radove – tempo je gradnje, čiji je posljednji probijeni rok za završetak bio prije tri godine.  Dokumentacija okončana 2009., ugovor za prve radove potpisan deset godina nakon toga. U tom vremenskom vakuumu mijenja se stanje na terenu, grade privatni i privredni objekti čiji vlasnici traže direktne priključke na ovu dionicu, što po postojećem planu nije moguće.

„Ta trasa je mimo regulacionih planova nebrojno puta mijenjana i dovedena je u situaciju da su se morale raditi određene eksproprijacije koje nisu tom prvobitnom dokumentacijom bile planirane niti su se trebale raditi“, dodaje Ćenan.

Pa je sve zahtijevalo novi projekat, tj. izmjenu trase i nove dozvole, zbog čega radovi vrijedni 23 miliona maraka započeti 2021. godine, tri godine nakon raspisivanja tendera, već 4 godine – stoje. Iako ovaj put novca ima, nastavka radova nema bez još nepostojećih svih dozvola, koji će, kada konačno počnu, biti završeni u roku od 6 do 9 mjeseci.

„Sredstva su osigurana, projekat je spreman tako da što se tiče Autocesta mi smo spremni za dalje poslove. Nemamo dovoljan stupanj eksproprijacije koji želimo završiti, mi to i plaćamo i sve, ali isto tako općina odnosno grad mora nam biti na raspolaganju, mora nas pratiti u tom ritmu“, kaže Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH.

„Završeno je sve sto je tražila Opcina Ilidža, pošto je ponovo došlo do nekog mijenjanja trase odnosno gdje će biti ti izlazi, ponovo se moraju raditi eksproprijacije. Svi su ti regulacioni planovi na kastastru dostupni mogu se jasno vidjeti gdje su ucrtani i jasno bi se vidjelo na kojim koje će se to dijelovima morati  odraditi eksproprijacija, odraditi, kome će se isplatiti novac, i da li je eventualno tu nekome pogodovano“, kaže Ćenan.

Ova zakašnjela dionica kojom smo se odavno trebali voziti spojit će petlju Vlakovo sa onom na Mostarskom raskršću, odnosno Sarajevo sa autoputem na sjeveru i jugu zemlje, dio je cjeline od tri dionice Sarajevske zaobilaznice.

 „Od 2009. postoji jedna potpuno jasna dokumentacija postoje regulacioni planovi, ko je mijenjao trasu kuda se mijenjala, ko je gradio, ko je izdavao dozvole za gradnju na mjestima kojima je trebala proći trasa LOT 3B, puno posla za nadležne organe“, smatra Ćenan.

Prijeratni je ovo projekat u kojem je i izgradnja prve dvije dionice bila upitna i afera koju su pratila pusta gradilišta, probijanje rokova, plaćanje penala, nedovršeni poslovi, a potrošen novac i gdje su nestajali centimetri asfalta, što je bila istraga bez optužnice kao epiloga.

(TIP/Izvor: federalna.ba/Autorica: Mirela Mahmutović/Foto: FTV)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.