Faraon je stvarni gradonačelnik a ova ikebana mu samo čuva mjesto ako se posklizne u Sarajevu, Faraonov Dzaferovic!
Vidovnjaci i gatari u BiH zarađuju milione na očaju ljudi: “Čarolije” bez ikakvih sankcija reklamiraju i na internetu

Naš narod je sklon sujevjerju i iluziji da će im neka nana ili baka koja topi olovo riješiti problem ili pak neki internet vidovnjak…
“Uspješno proričem budućnost, sadašnjost, prošlost uz pomoć tarot karti, graha, runa i viska”. “Otkrivam negativnu energiju, sihre, crnu magiju i skidam ih na daljinu”. “Vraćam voljene osobe, rješavam ljubavne probleme, pravim hamajlije za posao, sreću i mir u kući”…
Koliko košta “tretman”
Ovo nisu nikakvi kadrovi iz filma, nego oglasi gatara, nadrihodža, “vidovnjaka” i ostalih proricatelja budućnosti u Bosni i Hercegovini koji danas više ne sjede po zabitima, nego rade javno.
Priče o crnoj magiji, vradžbinama i “skidanju uroka” nekad su se vezivale za seoska dvorišta i starije žene ili bake koje salijevaju olovo (stravu) i bacaju grah ili Romkinje koje gledaju u dlan. S razvojem društvenih mreža, ova industrija iluzije dobila je novi dom. Danas su te iste priče preseljene na internet – na Instagram, Facebook i TikTok, gdje se “svi ovi vidoviti” otvoreno oglašavaju, ali u “boljem pakovanju” uprkos činjenici da je to zakonom kažnjivo.
Nude svoje usluge i sve naravno uz odgovarajuću cijenu. I uprkos tome što svi znaju da je riječ o prevari, ljudi im i dalje masovno vjeruju i troše novac nemilice tražeći spas, ljubav, lijek ili odgovore koje nisu dobili nigdje drugo.
Psiholog Marko Romić kaže za Faktor da je ključ u psihologiji očajnika.
– Kad se čovjek nađe u nevolji, pogotovo kada je u pitanju zdravlje njega ili nekoga bliskog, spreman je učiniti sve što misli da bi moglo pomoći. Ljudi tada postaju nekritični i povjeruju u ono što žele da je istina, a ne u ono što jeste. Naš narod je sklon sujevjerju i iluziji da će im neka nana ili baka koja topi olovo, a koja nema ni dana škole, riješiti problem koji ne može klinički centar. Drugi su pak na “internet nivou”, pa vjeruju nekakvim magovima – objašnjava Romić.
Prema istraživanjima, građani BiH godišnje potroše milione maraka na usluge gatara, iscjelitelja i raznoraznih magova. Cijene variraju od 100 KM za čitanje sudbine, pa do nekoliko stotina maraka za “tretman”, šta god on podrazumijevao. Ako “otkriju problem”, cijene rastu i do nekoliko hiljada maraka. Zabilježeni su i slučajevi prevara od nekoliko stotina hiljada maraka, poput žene iz Srbije uhapšene u Derventi nakon što je izvukla više od 800.000 KM od tri osobe.
Predviđene kazne
Iako zakon predviđa kazne za one koji se bave vračanjem, proricanjem sudbine i obmanjivanjem građana (200 do 600 KM u Kantonu Sarajevo), praksa na internetu prolazi nekažnjeno. Profili niču svakodnevno jer prolaze nekažnjeno ili ako plate, plate sitnicu, a lakovjernost i očaj ljudi pune njihove džepove.
Dovoljno je u pretrazi na Googleu upisati “vidoviti…” i pojavit će se deseci profila. Neki plaćaju reklame, drugi nastupaju u kasnovečernjim TV terminima, treći primaju “narudžbe” na mail…
Takva vidljivost samo dodatno podstiče ljude koji tragaju za brzim rješenjem svojih problema za koje, nažalost, ne žale platiti velike sume. Romić zaključuje da mnogi otvore oči tek kada ih prevare jednom ili dvaput.
– A dotad plate mnogo, a ne dobiju ništa – kaže on.
(TIP/Izvor: Faktor.ba/Autorica: Džemila Busnov/Foto: Ilustracija/Faktor)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.