Korov umjesto vozova: Tuzlanski kanton je već šestu godinu bez putničke željeznice

Dok turistički vozovi svake sedmice voze putnike od Sarajeva do Mostara, Čapljine i Ploča, dok iz Bihaća kreću posebne turističke linije, a bh. prijestolnicu povezuje i nova ruta prema Varešu, Tuzlanski kanton već šestu godinu zaredom nema nijedan putnički voz.
Tuzlanskim prugama ne prolaze ni turističke lokomotive, ni vagoni, ni obične linije, već su prisutni samo tišina, korov i sjećanja na vrijeme kada je Tuzla bila željeznički čvor.
Naime, u subotu, 16. augusta 2025. godine kreće drugi ovogodišnji turistički voz Sarajevo-Vareš-Sarajevo. Krajem jula, iz Bihaća, put Bosanske Krupe zatutnjao je turistički vozić za učesnike 51. Una regate, a dakako da i ove sezone građani Sarajeva uživaju u vožnji Talgo vozovima, dolinom Neretve, do Mostara, Čapljine, pa sve do Ploča i plavog Jadrana.
“U isto vrijeme, najmnogoljudniji Tuzlanski kanton te Tuzla, čija panonska jezera jesu jedan od najvećih turističkih potencijala BiH i regiona već šestu godinu su ostavljeni bez putničkog željezničkog saobraćaja. Da stvar bude apsurdnija, za ovih šest godina prugama Tuzlanskog kantona ne samo da nije nije prošao putnički voz već nije ‘zalutao’ nijedan putnički željeznički vagon”, kazali su iz neformalne grupe Prijatelji željeznice.
Dodaju da se u tuzlanskoj regiji djeca ne mogu potpuno edukovati iz saobraćajne kulture, građani ne mogu koristiti ekološki prihvatljiviji vid prijevoza, gradovi smanjiti gužve na gradskim saobraćajnicama, a turisti uživati u sve atraktivnijim turističkim turama željeznicom.
“U proteklih skoro pa šest godina nije učinjeno ništa da se putnički vozovi vrate na Tuzlanski kanton, nije počela elektrifikacija pruga niti je nabavljen dizelmotorni voz. Nažalost, ono što je vidljivo je da Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine tuzlansku željezničku infrastrukturu svjesno vode ka samouništenju, u kojem stanica Tuzla iz dana u dan sve više podsjeća na džunglu u centru grada. Možda je to nova atrakcija?”, dodaju iz neformalne grupe.
Kako naglašavaju trenuto je jedno sigurno – ukoliko se dopusti da korov proguta stanicu u Tuzli, progutaće i druge stanice duž ove pruge, u konačnici i prugu te svaku nadu za razvoj modernog prigradskog i međugradskog željezničkog saobraćaja, a turistički voz za Tuzlanski kanton ostat će samo motorna igračka iz centra grada.
(TIP/Izvor: Klix.ba/Autor: A.K./Foto: Klix)
Treba pojačati linije u noćnim satima jer ima putnika koji rade do 9 i 10 sati uvece