Bio je šizofreničar.
Video/Foto: Škoda najavila novu Octaviju

Samo nekoliko sedmica prije službenog predstavljanja na salonu automobila u Münchenu, Škoda je otkrila nove detalje o svom nadolazećem konceptu električnog karavana Vision O.
Koncept će poslužiti kao najava za sljedeću generaciju modela Octavia, koja bi trebala stići do kraja desetljeća kao prva povijesna Škodina oznaka s potpuno električnim pogonom. Novi model dat će ton budućem dizajnerskom jeziku marke, istovremeno crpeći inspiraciju iz prethodnih generacija, uključujući i revolucionarnu prvu generaciju s kraja 1990-ih, piše Autocar.

Povratak korijenima i novi dizajn
Izvršni direktor Škode Klaus Zellmer izjavio je da koncept “postavlja temelje za budućnost Škodinog karavana”. Dodao je: “Ovo je važan segment za mnoge naše kupce i onaj u kojem Škoda već dugi niz godina igra vodeću ulogu u Europi. Na primjer, više od tri milijuna karavana Škoda Octavia proizvedeno je kroz četiri generacije otkako je moderna Octavia lansirana 1998. godine – najprodavaniji karavan model u povijesti Škode.”
Vision O također će prikazati evoluciju dizajnerskog jezika “Modern Solid”, koji se očituje u znatno manje dekorativnih elemenata i snažnom fokusu na aerodinamiku. Detalji vidljivi u najnovijem videu uključuju elegantnu, nagnutu liniju krova i stražnja svjetla u obliku slova T, slična onima na nadolazećem crossoveru Škoda Epiq.
Daniel Edr, voditelj projekta Vision O, rekao je da je cilj vratiti se “korijenima” Octavije. “Iz moje perspektive, jednostavan i svrhovit dizajn automobila uvelike se oslanja na prvu i drugu generaciju Octavije, vraćajući se korijenima modela – koji su prije svega u funkcionalnosti”.
Vanjski dizajner Jounggeen Kim dodao je da je njegov zadatak bio “primijeniti jezik Modern Solid na karavan” te da je inspiraciju crpio iz prošlih modela poput Yetija i Roomstera.
Nova platforma i budućnost elektrifikacije
Škoda je prvotno planirala lansirati električnu Octaviju na postojećoj MEB arhitekturi, no Zellmer je potvrdio da će se umjesto toga bazirati na nadolazećoj SSP arhitekturi Volkswagen Grupe jer će nuditi “više performansi i biti isplativija”. “Pričekajte do rujna, a onda ćemo vam pokazati puni potencijal i tehnički paket koji predviđamo. Bit će to konceptni automobil, tako da je ovo i testno okruženje za nas da vidimo kakav je odjek”, najavio je Zellmer.
Proizvodna verzija električne Octavije trebala bi stići do kraja desetljeća, otprilike u isto vrijeme kad i sestrinski Volkswagen ID. Golf, također baziran na SSP platformi. To sugerira da će se hibridni karavan Octavia s motorom s unutarnjim izgaranjem nastaviti prodavati paralelno s električnim modelima.
Škodina strategija za buduće modele
Prije električne Octavije, stižu još dva Škodina električna vozila. Epiq, srodnik Volkswagena ID. 2, bit će lansiran sljedeće godine kao početni električni model marke. Također, koncept Vision 7S ulazi u proizvodnju 2026. kao električni ekvivalent Kodiaqu. Ipak, Škoda ne planira svoju verziju Volkswagenovog gradskog električnog automobila ID. Every1. “Odlučili smo ne biti dio tog segmenta”, rekao je Zellmer. “Unutar Volkswagen Grupe, VW-u će biti prepušteno osvajanje tog dijela tržišta.”

Škoda, međutim, ne napušta početne modele. Zellmer je potvrdio da će Fabia, Kamiq i Scala dobiti ažuriranja, uključujući blage hibridne verzije potrebne za zadovoljavanje Euro 7 normi. Zellmer je također izrazio želju za proširenjem hibridne ponude. “Želimo imati više hibrida u našem portfelju jer je to nešto što vidimo odraženo u konkurentskom okruženju i raspoloženju potrošača”, zaključio je, ističući uspjeh plug-in hibridnih verzija Superba i Kodiaqa, piše Index.hr.
(TIP/Foto: Škoda)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.