Vijeće mladih FBiH poziva na strateško i transparentno ulaganje u mlade

Vijeće mladih Federacije BiH povodom  Međunarodnog dana mladih ističe da je 12. august prilika je da se globalno osvrnemo na realne potrebe mladih – obrazovanje, zapošljavanje, mentalno zdravlje, kulturni razvoj, mobilnost, neformalnu edukaciju i učešće u donošenju odluka.

Iz Vijeća upozoravaju da ulaganje u mlade ne smije biti jednokratan čin, već dugoročan i strateški proces. Iako su mnoge zemlje još u prošlom vijeku usvojile strategije za mlade, na federalnom nivou u BiH još nije usvojena. Nedostatak jasnog i mjerljivog okvira znači da ulaganja ostaju fragmentirana i nekoordinirana.

Stoga je Vijeće mladih Federacije BiH pokrenulo inicijativu Transparentnog budžetiranja za mlade u Federaciji BiH koja za cilj ima unaprijediti institucionalne mehanizme podrške mladima kroz transparentnije, efikasnije i inkluzivnije budžetske procese.

Fokus je stavljen na reformu procedura dodjele sredstava iz Transfera za mlade, kao i na povećanje ukupnog obima sredstava izdvojenih za mlade na nivou Federacije BiH za najmanje 30 posto, odnosno na 1.000 KM.

– Ta budžetska linija predstavlja jednu od rijetkih, namjenski opredijeljenih finansijskih ulaganja za potrebe mladih i omladinskog sektora na nivou Federacije BiH. Njena važnost ogleda se ne samo u iznosu sredstava, već i u potencijalu da podrži organizacije koje direktno rade na unaprjeđenju statusa mladih u lokalnim zajednicama – navode iz Vijeća mladih Federacije BiH. 

Projektne aktivnosti uključuju formiranje multisektorske radne grupe s predstavnicima izvršne vlasti i omladinskog sektora, razvoj jasnih i javno dostupnih kriterija za dodjelu sredstava, organizaciju sastanaka sa različitim institucijama vlasti, te pružanje podrške pri realizaciji tematske sjednice o pitanjima mladih Komisije za pitanja mladih Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH kao jednog od ključnih mehanizama institucionalnog dijaloga.

Provođenje navedenih aktivnosti bit će dodatno osnaženo nalazima i preporukama iz Analize institucionalnog ulaganja u mlade u Federaciji BiH za period 2022–2025, čije je javno predstavljanje planirano krajem augusta 2025. godine. Riječ je o dokumentu koji ima za cilj pružiti sistematski, argumentiran i višedimenzionalan uvid u način na koji su javna sredstva usmjeravana prema mladima u prethodnom trogodišnjem periodu, kroz sve relevantne budžetske stavke, s posebnim naglaskom na Transfer za mlade.

– Ovog Međunarodnog dana mladih želimo jasno poručiti da ulaganje u mlade nije pitanje dobre volje, nego ozbiljnosti društva i zadatak svih institucija vlasti. Mladi ne smiju ostati statistička kategorija u budžetskim dokumentima, jer njihov glas, potrebe i potencijal zahtijevaju sistemsku podršku, utemeljenu na transparentnosti i odgovornosti javnih institucija. Strateški pristup mladima znači da im ne prepuštamo budućnost na čekanju, već ih danas činimo pokretačima, a ne posmatračima – saopćeno je iz Vijeća mladih Federacije BiH.

Saopštenje je kreirano u okviru kampanje „Transparentno budžetiranje za mlade u FBiH“ koju provodi Vijeće mladih Federacije BiH. Ova kampanja je dio projekta PRAGG koji financira Vlada Švicarske, a provodi ga konzorcij koji čine HELVETAS i NIRAS, u partnerstvu sa lokalnim partnerima Centri civilnih inicijativa (CCI) i Institut za razvoj mladih KULT.

(TIP/Izvor: Fena/Foto: Vijeće mladih FBiH)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.