Provjereni benzinac iz Francuske; Zašto je 1.2 PureTech zapravo sporan motor?

PSA grupacija, danas poznatija kao Stellantis (Peugeot, Citroën, DS, Opel), još 2012. godine predstavila je 1,2 PureTech motor kao tehnološki napredak koji će kombinirati performanse, ekonomičnost i ekološku prihvatljivost.

Benzinski motor o kojem pišemo danas zastupljen je u preko 15 modela vozila. Nakon dugogodišnjeg staža, vrijeme je za njegovu analizu i odgovor je li u konačnici opravdao svoju ulogu.

Tehnološka osnova koja obećava puno

Motor 1,2 PureTech koristi napredne tehnologije koje su trebale postaviti novi standard u segmentu malih benzinskih motora. Direktno ubrizgavanje goriva, turbopunjač s varijabilnom geometrijom i inovativni remen umjesto tradicionalnog lanca. Sve to na prvu zvučalo je jako dobro.

“Cilj je bio kreirati motor koji će pružiti performanse 1,6-litrenog motora uz potrošnju od 4 do 5 litara na 100 kilometara”, objašnjava Jean-Marc Finot, jedan od glavnih inženjera koji je radio na razvoju motora.

Stvarnost na cestama, razne kritike

Međutim, iskustva vlasnika nisu uvijek u skladu s obećanjima proizvođača. Tako se na forumima mogu pročitati dosta često komentari poput ovog: “Prve tri godine vozio sam bez problema. Motor je bio ekonomičan, tih i dovoljno snažan. Ali nakon 95.000 kilometara počeli su problemi s mokrim remenom.”

Baš taj mokri remen trebao je biti inovacija koja je trebala povećati efikasnost motora, a na kraju ispao je najveći problem. Za razliku od tradicionalnog lanca koji može izdržati i preko 200.000 kilometara, mokri remen često zahtijeva zamjenu između već na 80.000 kilometara. To nam je potvrdio i Filip Torjanac, čovjek koji je kroz svoj servis odradio nemali broj automobila s ovim tipom motora.

On nam je također prvo istaknuo taj remen koji se kupa u ulju. Sporni remen očito nema dugi životni vijek, a preporuka je Filipa da se mijenja svakih 60 do 80 tisuća kilometara. Isto tako, tijekom svakog redovnog servisa preporuka je da se remen prekontrolira, a taj postupak provodi se specijalnim alatom kroz čep gdje se toči ulje.

“Cijela problematika jest što se remen od ulja počne raspadati i onda ti sitni komadići remena stignu do sita uljne pumpe”, u detalj nam opisuje mehaničar Torjanac.

Analiza servisnih izvještaja

Pregled servisnih zapisa navodi nekoliko dodatno spornih detalja.

Mokri remen: Remen koji radi u motornom ulju može se rastegnuti ili puknuti, što dovodi do desinkronizacije motora i ozbiljnih oštećenja.

Nakupljanje ugljika: Direktno ubrizgavanje, iako efikasno, dovodi do nakupljanja ugljičnih naslaga na usisnim ventilima, što može utjecati na performanse.

Problemi s uljnim pumpama: Neke serije motora imaju probleme s pouzdanošću uljnih pumpi, što može dovesti do nedovoljnog podmazivanja.

Turbopunjač: Kod turbo verzija vlasnici prijavljuju kvarove turbopunjača, posebno kod agresivnijeg načina vožnje.

Redovni servisi za miran san

Stručnjaci se slažu da je ključ dugovječnosti ovog motora u pravilnom održavanju. “Vlasnici koji mijenjaju ulje svakih 10.000 kilometara umjesto preporučenih 15.000 do 20.000 imaju značajno manje problema”, govori nam naš sugovornik.

Finanxijski aspekt

Troškovi održavanja 1,2 PureTech motora mogu varirati značajno. Redovno održavanje nije skuplje od konkurencije, ali eventualni kvarovi mogu biti prilično skupi. Pa tu lako pričamo o iznosima od 1000 eura pa naviše.

Zapravo je u ovoj priči najveći problem neznanje i neupućenost vlasnika automobila s ovakvim tipom motora. Zato, ako svejedno idete u pravcu kupnje nekog Francuza, svakako obavezno provjerite povijest održavanja, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Index Auto)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.