Vodič za kupovinu polovnih Škoda: Koji se model najviše isplati?

Nekada percipirana kao marka iz Istočnog bloka, Škoda je pod vodstvom Volkswagena doživjela potpunu transformaciju i postala iznimno atraktivan brend, piše Autobild. Zahvaljujući pametnim rješenjima, prostranosti, kvaliteti izrade i pouzdanoj VW tehnologiji po poštenoj cijeni, Škoda je s vremenom uvjerila i najtvrdokornije kritičare. No, koliko su njen modeli preporučljivi kao polovni?

Škoda Citigo (2011. – 2020.)

Kao najmanji član porodice, Citigo savršeno utjelovljuje vrijednosti marke. Proizveden zajedno s VW Up-om i Seat Mii-jem, ovaj gradski mališan ističe se bezvremenskim dizajnom i visokom praktičnošću. Iako je proizvodnja započela još 2011., to se na njemu gotovo i ne primjećuje.

Na tržištu su dostupne verzije s troja i petora vrata te dinamičnije varijante poput Sport i Monte Carlo. Ipak, osnovna oprema zna biti spartanska. Godine 2019. predstavljen je i potpuno električni Citigo e iV, no proizvodio se vrlo kratko. Kao preporučeni motor ističe se osnovni benzinac sa 60 KS.

Vlasnici bi trebali obratiti pažnju na promjenjivu kvalitetu izrade, neispravne kompresore klime i moguće prodiranje vode u unutrašnjost, dok automatizirani mjenjač ASG ponekad mijenja brzine neusklađeno.

Škoda Fabia (2014. – 2022.)

Treća generacija Fabije, proizvođena do kraja 2022., iznimno je tražena na tržištu polovnjaka. Dugačka tek četiri metra, djeluje iznenađujuće zrelo i kvalitetno za mali automobil. Posebno je praktična karavanska Combi izvedba s prtljažnikom od 530 litara.

Svi motori zadovoljavaju Euro 6 normu, a preporučuje se benzinac s 90 KS. Osnovni motori su, međutim, ponešto slabi, a oprema u početnim paketima oskudna.

Uprkos popularnosti, testovi su otkrili sitne nedostatke poput problema s kablom startera i povremenih tragova hrđe. TÜV hvali Fabiju kao pouzdanu, ali upozorava na probleme s kočnicama, što je tipično za gradske automobile. Mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) ponekad može trzati.

Škoda Rapid (2012. – 2019.)

Pozicioniran ispod kompaktne klase, Rapid iznenađuje ogromnom ponudom prostora. Limuzinska verzija djeluje pomalo konzervativno, no atraktivniji Spaceback s kosim zadnjim krajem nudi odličnu praktičnost. Ipak, na detaljima u unutrašnjosti vidljiva je štednja.

Benzinski motori proizvedeni do 2015. (Euro 5) često su imali problema s pogonskim lancem, stoga je sigurniji izbor model sa 110 KS nakon redizajna. Kao i kod drugih modela, DSG mjenjač može pokazivati nedostatak uglađenosti. Proizvodnja je zaustavljena 2019. godine.

Škoda Scala (2019. – danas)

Kao nasljednica Rapida, elegantna Scala ističe se ogromnim prostorom i visokom praktičnošću. S prtljažnikom od 467 litara, parira i nekim karavanima. Postavljena je na modernu MQB-A0 platformu, a kupcima sklonijim klasici svidjet će se njen analogni koncept upravljanja prije redizajna 2024. godine.

Paleta motora nudi snagu od 90 do 150 KS, a kao najbolji izbor nameće se benzinac sa 150 KS. Iako su osnovni modeli povoljni, oprema je skromna. Uz povremene slabosti u kvaliteti izrade, najčešći prigovori odnose se na probleme s infotainment sistemom.

Škoda Octavia (2012. – 2020.)

Octavia dijeli tehničku osnovu s VW Golfom, ali nudi prostranost srednje klase, posebno u iznimno popularnoj karavanskoj izvedbi. Na tržištu polovnih dominira treća generacija, a velik je izbor vozila iz službenih flota, često s dizelskim motorima.

TDI motori su ekonomični i snažni, a preporučuje se verzija sa 115 KS. Veći TSI benzinci mogu patiti od povećane potrošnje ulja, dok DSG mjenjači često trzaju. Uprkos tome, Octavia se pokazala kao vrlo izdržljiv automobil, no kod primjeraka s puno kilometara treba provjeriti stanje opruga i amortizera.

Škoda Superb (2015. – 2023.)

Superb je perjanica marke koja nudi udobnost i prostranost više klase. Treća generacija, proizvođena do 2023., popularan je izbor na tržištu polovnjaka, s velikim brojem dobro opremljenih vozila vraćenih s leasinga. Preporučeni motor je dizelaš sa 190 KS, dok osnovni benzinci mogu biti preslabi za masu vozila.

Veći benzinci (EA888) ponekad imaju problem s potrošnjom ulja. Problemi su uglavnom sitnice: kvarovi na adaptivnim svjetlima, pogonu stražnjih vrata ili smetnje u infotainment sistemu.

Škoda Roomster (2006. – 2015.)

Sa svojim neobičnim dizajnom, Roomster je bio kreativan i iznimno praktičan porodični automobil. Na samo 4,2 metra dužine nudi iznenađujuće mnogo prostora i varijabilnosti zahvaljujući pametnom konceptu unutrašnjosti. Međutim, na tehničkim pregledima često se bilježe problemi s dotrajalim kočnicama, ispušnim sistemima i gubitkom ulja. Poseban oprez potreban je kod 1.2 TSI motora zbog problema s pogonskim lancem, dok se robusni 1.9 TDI pokazao kao znatno pouzdaniji izbor.

Škoda Kamiq (2019. – danas)

Lansiran 2019. godine, Kamiq je klasična kupovina iz razuma. Najmanji Škodin SUV nudi dovoljno prostora za manje porodice, kvalitetan cjelokupni dojam i štedljive motore. TDI sa 115 KS pokazao se kao odličan izbor. Pogon na sve točkove nije u ponudi, pa su terenski detalji samo estetske prirode.

Kao i kod drugih modela na VW platformi, povremeno se javljaju problemi s trzavim DSG mjenjačem i softverskim greškama u infotainment i sistemima za pomoć vozaču.

Škoda Yeti (2009. – 2017.)

Zahvaljujući svom simpatičnom i praktičnom kockastom dizajnu, Yeti je i danas tražen polovni automobil. Nudi obilje prostora i praktičan Varioflex sistem sjedišta. Verzija s 4×4 pogonom pogodna je i za vuču prikolica. Snažni i štedljivi TDI motori bolje odgovaraju karakteru Yetija od ranih TSI benzinaca, koji su imali problema s pogonskim lancem.

Kod starijih primjeraka treba obratiti pozornost na koroziju, posebno ako su korišteni kao terenska vozila. Dobro očuvani primjerci drže visoku cijenu.

Škoda Karoq (2017. – danas)

Kao nasljednik Yetija, Karoq je Škodin odgovor na procvat u segmentu kompaktnih SUV-ova. Nudi obilje prostora, udoban ovjes i opcionalni pogon na sve kotače. Najslabiji 1.0 TSI motor zadovoljava samo minimalne zahtjeve, pa su bolji izbor 2.0 TDI ili 1.5 TSI, oba sa 150 KS. Iznenađujuće, na tehničkim pregledima se ponekad uočavaju problemi s ovjesom. Također, ni Karoq nije imun na softverske probleme koji muče modele iz VW koncerna.

Škoda Kodiaq (2017. – 2023.)

Najveći Škodin SUV, Kodiaq, nudi ogroman prostor i temelji se na platformi VW Tiguana Allspace. Gotovo da nema pravih slabosti, što ga čini iznimno popularnim. Kontinuirana poboljšanja osigurala su visoku potražnju, pa su i cijene polovnjaka prilično visoke. Preporučuje se dizelski motor sa 190 KS.

Iako je u gradu nezgrapan, na otvorenoj cesti pokazuje svoje najbolje lice. Na dugotrajnim testovima pokazao se pouzdanim, a tipične problematične zone su DCC adaptivni ovjes, DSG mjenjač i infotainment sistem, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Škoda Octavia)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.