Mijenja se tržište polovnjaka, trgovci će moći manje manipulisati stanjem vozila

Prodaja polovnih više neće biti tako jednostavna od 2026. godine. Evropa želi da stane na kraj sumnjivim poslovima prodavača automobila, koji će morati dokazati da ne prodaju automobile na kraju životnog vijeka. Inicijativa je dobra, ali sa posljedicama.

Ovo je jedno od neriješenih pitanja kojima se Evropa dugo bavila. Tržište polovnih automobila jedno je od najvažnijih u industriji, jer se okreću stotine miliona eura u svakoj zemlji, a ujedno je i jedno od najizazovnijih za one koji traže automobil iz snova.

Ministri zaštite okoliša na sastanku Vijeća Evropske unije 17. juna usvojili su zajednički stav o “Uredbi o vozilima na kraju životnog vijeka”, koji sadrži značajna poboljšanja u odnosu na nacrt predstavljen prije više od deset godina.

Evropa ne želi stare automobile na cestama, niti želi olakšati prodaju varalicama. U budućnosti će taj proces donijeti nove obaveze za prodavce i dodatna prava za kupce.

Centralna osovina ovog projekta EU će, počevši od 2026. godine, zakomplikovati prodaju polovnog automobila, jer će prodavac vozila morati osigurati da ono nije na kraju svog životnog vijeka putem certifikata.

Taj certifikat će se moći dobiti od odjela za tehnički pregled vozila ili od nezavisnog stručnjaka, što znači da će ga prodavac morati uključiti u kupoprodajni ugovor, bilo da se radi o domaćim ili izvoznim vozilima. Bez ovog dokumenta, automobil se neće se moći ponovo registrovati.

Šta se dešava s prodajom automobila između pojedinaca? Ona će u početku biti izuzeta od ovog pravila, ali u budućnosti neće biti. Međutim, i prodaja između privatnih lica jednog dana će ući u ovaj sistem, pa će prodavac morati dostaviti konačan dokaz o tehničkom stanju vozila. Danas svaki kupac ima pravo da to zatraži, ali često se izostavlja.

Evropa želi spriječiti trgovce da prodaju automobil na “izdisaju” koje trgovci često predstavljaju kao da je skoro u svom najboljem izdanju. Ali ovi zahtjevi imaju i lošu stranu: oni će značiti dodatne troškove za prodavca, koje će kupac morati platiti. Dodatni trošak će značiti da će polovni automobili postati skuplji, iako će kupci u tom slučaju biti sigurniju u kupovinu.

(TIP/Izvor: Klix.ba/Foto: IIustracija)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.