Škola u Gračanici prva u FBiH koja proizvodi vlastitu električnu energiju

OŠ “Hasan Kikić” Gračanica postala je prva obrazovna ustanova u FBiH koja je stekla zvaničan status kupca-proizvođača (prosumera) električne energije.

Time je napravljen pionirski iskorak u oblasti korištenja obnovljivih izvora energije i energetske tranzicije u obrazovnom sektoru.

Na krovu škole je u oktobru 2023. godine instalirana fotonaponska elektrana (FNE) snage 20 kW, namijenjena za vlastite potrebe. Tokom jednogodišnjeg probnog perioda, elektrana je radila u ograničenom režimu, proizvodeći električnu energiju isključivo u skladu s trenutnim potrebama škole.

Nakon uspješno završenog probnog perioda i dobivanja stalnog priključka u junu 2024. godine, škola je pokrenula postupak sticanja statusa kupca-proizvođača/prosumera, koji je okončan 19. maja 2025. godine potpisivanjem ugovora s Javnim preduzećem Elektroprivreda BiH, podružnica “Elektrodistribucija” Tuzla. Ovim ugovorom školi je omogućeno korištenje distributivne mreže, čime je formalno stekla status prvog krajnjeg kupca-proizvođača električne energije u Federaciji BiH.

Prvobitno instalirana FNE proizvodila je onoliko električne energije (kilovata) koliko je škola u tom trenutku trošila, bez obzira na njenu maksimalnu snagu od 20 kW, jer je tako bila programirana.

“Sada, kada je škola dobila status prosumera, FNE instalirana na krovu proizvodi u svakom trenutku maksimalnu snagu od 20 kW. Jedan dio proizvedene energije troši se za trenutne potrebe škole, dok se višak šalje u elektroenergetsku mrežu, gdje se akumulira. Tu energiju škola može povlačiti iz mreže u noćnim satima ili tokom zimskog perioda kada je manje sunčeve svjetlosti”, saopšteno je iz OŠ Hasan Kikić Gračanica.

Škola planira da na godišnjem nivou pravi presjek potrošnje, s ciljem da ukupna potrošnja električne energije bude jednaka proizvedenoj, čime bi se ostvarile uštede koje će biti usmjerene na projekte unapređenja energetske efikasnosti i modernizacije nastavnog procesa.

Ovaj primjer predstavlja uspješan model kako se obrazovne ustanove mogu aktivno uključiti u održivu energetsku tranziciju i svojim djelovanjem doprinositi ekološkoj i finansijskoj održivosti.

(TIP/Izvor: Akta.ba)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.