Tuzlak našao rješenje problema bacanja velikih količina hrane: Maid Huremović osmislio “Yugohranu” koja spaja višak obroka s gladnima

Prema posljednjim podacima Programa Ujedinjenih nacija za okoliš (UNEP) za Bosnu i Hercegovinu, godišnje se baci 273.000 tona hrane, što je ogromna količina za malu državu u kojoj mnogi gladuju.

Gledajući širu sliku, količina hrane bačene po stanovniku u BiH je jednaka evropskom prosjeku gdje je procijenjeno da svaka osoba godišnje baci 132 kilograma hrane godišnje.

U rukama partnera

Kako bi pomogao onima koji sebi ne mogu priuštiti hranu po ovoj cijeni, Maid Huremović (26) iz Tuzle osnovao je platformu “Yugohrana“ kojom bi se, prije svega, smanjilo bacanje hrane, a, s druge strane, koristilo ugroženim grupama stanovnika, te je o tome kako funkcionira pričao za “Avaz“.

– Ideja za ovakvu aplikaciju došla je iz potrebe našeg regiona jer imamo veliki problem bacanja hrane dok naš komšija gladuje. Cilj je da se hrana, koja je savršeno očuvana, ustupi drugima, umjesto da se baci. Napravili smo novi kanal kako bi ljudi mogli da pomažu drugima. Ova ideja je jako važna jer na ovaj način rješavamo problem, ali i šaljemo poruku solidarnosti – naveo je Huremović.

Govoreći o tome koja je svrha njegove platforme i kako ona funkcionira, istakao je da nije samo cilj smanjiti bacanje hrane, već pomoći da hrana bude cjenovno pristupačnija.

– Jako je jednostavno koristiti platformu, a njome spajamo dvije strane. Jedna su restorani i pekare, a druga naši kupci. Trenutno je ovo digitalna platforma gdje naši partneri mogu svakodnevno unositi pakete hrane ili proizvode koji im ostaju pri kraju radnog dana, a koji su i dalje svježi i sigurni za upotrebu i konzumaciju. S druge strane, korisnici mogu rezervirati pakete po znatno nižim cijenama i direktno ih preuzeti. Trenutno nemamo dostavu, ali se mogu s partnerom dogovoriti o terminu preuzimanja – objasnio je Huremović.

Istaknuo je da partner postavlja sve uslove, od cijena koje mogu biti simbolične do donacija.

– Partner postavlja cijene i vrste paketa, a moguće su i donacije paketa. Mogu staviti simboličnu cijenu ili ga pokloniti, sve je u njihovim rukama – naglasio je Huremović.

Okupljanje partnera

Prema njegovim riječima, s obzirom na to da su mlada kompanija, nemaju stalne partnere, ali rade na tome da se to promijeni. Tako da im je još jedan cilj okupiti brojne supermarkete, pekare i ugostiteljske objekte.

– Firma je osnovana u januaru ove godine, a onda smo počeli da pravimo mrežu solidarnosti kako bi ljudi prepoznali ime i svrhu svega ovoga. Jako nam pomažu medijska popraćenost, društvene mreže i drugi kanali pomoću kojih nas prepoznaju i korisnici i partneri. Interes je već veliki u cijelom regionu. Sada smo u posljednjoj fazi pregovaranja o nekim sitnim detaljima pošto je ovo svima novost i žele da budu dobro informirani – kazao je Huremović.

Najčešći kupci obroka koje osigurava “Yugohrana“ su studenti, mlade porodice, penzioneri i svi oni koji, kako je naveo, podržavaju održiv način života, a korisnici će imati mogućnost ostavljanja recenzije jer je povratna informacija ključna u održavanju kvalitete.

Naziv platforme

Naziv “Yugohrana“ nastao je iz priča koje je slušao kao dijete od starijih.

– Kroz doživljaje mojih djedova i nana na mene je Jugoslavija ostavila veliki trag, iako nisam lično živio u tom periodu. S obzirom na to da je ovo regionalni projekt, izabrao sam Jugoslaviju u nazivu jer predstavlja nešto što će objediniti sve zemlje u želji da pomognemo jedni drugima – kazao je Huremović.

(TIP/Izvor: Avaz.ba/Autorica: Dženana Redžepagić/Foto: Facebook)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.