Kako je sarajevski ljekar postao žrtva prevare umjetnom inteligencijom

Prevare na internetu uzrokovane korištenjem umjetne inteligencije sve su učestalija pojava i na prostoru Zapadnog Balkana – jedna od žrtava postao je sarajevski ortoped Mirza Bišćević.

Prevare na internetu uzrokovane korištenjem umjetne inteligencije sve su učestalija pojava i na prostoru Zapadnog Balkana.

Jedan od upečatljivijih posljednjih primjera je zloupotreba imena poznatog sarajevskog ljekara u web reklami. Profesor doktor Mirza Bišćević postao je žrtva prevaranata željnih profita na internetu, kako je rekao Al Jazeeri, “u prodaji takozvanih lijekova za liječenje bolnih stanja”.

„Da me neko zloupotrijebio za reklame fudbalskih lopti, šešira, nekog jela ne bih se toliko naljutio, koliko za upotrebu ovih takozvanih lijekova za liječenje bolnih stanja – krema, gelova, suplemenata, vitamina i slično“, istakao je Bišćević.

Pacijenti mu pomogli da otkrije prevaru

Ortoped – spinalni hirurg, naglašava da ono o čemu se govori u spornoj web reklami je „dijametralno suprotno što svakom pacijentu savjetuje“.

„To je prije svega očuvanje, prevencija daljnjeg oštećenja nosivih zglobova, prvenstveno kičme, koljena, kukova na način da se smanji njihovo opterećenje, odnosno smanji težina. Osjetio sam moralnu obavezu da svojim pacijentima, odnosno cjelokupnoj javnosti skrenem pažnju na prevaru gdje se ljudima prodaje lažna nada da mogu zaobići obaveze koje imamo svi kao ljudska bića. A, to je, ponavljam -–održavanje normalne tjelesne težine i tjelovježba“, kazao je Bišćević.

Cyber žrtva postao je prije deset mjeseci, ali i ranije je primjećivao „sporadične, male zloupotrebe“. Međutim, nije reagirao.

„Prije deset mjeseci sam primjetio da mi pacijenti govore: Vi ste liječili Irfana Mensura, izliječili ste ga kremom. I njega su očito, njegovu izjavu izmislili gdje me pohvalio da sam ga izliječio“, pričao je Bišćević.

“U moru pacijenata vrtim po glavi: da li je stvarno bio kod mene? Pogledam onda u arhivu. Vidim da nikada nije bio kod mene. Znao bih, beogradski glumac. Znao bih da je bio“, prisjećao se kako je otkrio da je žrtva prevare i zloupotrebe. „I vidim, nema govora da sam ga liječio“.

„U web reklami totalno suprotne riječi. Predstavljaju me kao reumatologa sa Kliničkog centra. Pričam ekavicu. Sve netačno. Tada sam, naravno, shvatio da je zloupotreba. Umjetna inteligencija može skenirati moj glas, može uzeti moju fotografiju. Tekst ubace koji njima odgovara i imaju tzv. priču“, pojasnio je Bišćević.

I drugi ljekari sa sličnim iskustvima

Istakao je i da je u razgovoru s kolegama saznao da imaju slična iskustva.

„Vidim da je ovo kod mene uzelo maha i zato sam sada odlučio da reagiram. Ortoped sam i spinalni hirurg i bar kada je ortopedija u pitanju moja riječ vrijedi mnogo više nego riječ nekog drugog ko nije medicinar ili nije ortopeda i odgovornost mi je prema pacijentima, ali i javnosti da reagiram na ovakav način, upozorim na prevaru čija sam žrtva“, naglasio je.

Slučaj do sada nije prijavio istražnim organima. Vjeruje i da je to “Sizifov posao”, ali se nada da će istina doprijeti do što više ljudi, te da će im pomoći u liječenju, ali i spriječiti prevarante da, barem u spomenutom slučaju, ne profitiraju na račun nedužnih ljudi čiji je jedini cilj biti zdrav.

„Dakle, ograđujem se od svih web reklama u kojima je zloupotrebljeno moje ime. Smatram da gelovi, vitamini i drugi suplementi nemaju ulogu u liječenju bolnih stanja zglobova. Najvažniji dio liječenja, a posebno prevencije bolnih stanja zglobova nogu i leđa, ponavljam – jesu održavanje normalne tjelesne težine, te redovna fizička aktivnost“, kazao je Bišćević.

Informacije o naučno utemeljenim metodama liječenja možete dobiti od vaših ortopeda, a nikako na web reklamama, upozorio je.

(TIP/Izvor: Al Jazeera/Autor: Bakir Tiro/Foto: Al Jazeera/Facebook)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.