Sto nam ne otvorite za svecku za växjö kao nekad sto bilo tu putnika bi imali mnogo pozdrav
U BiH povećane cijene automobila, kao i potražnja

Cijene automobila u BiH su povećane, a povećana je i potražnja. Povećanje potražnje dovelo je do rasta cijena prvenstveno na tržištu polovnih vozila, te dužeg roka za isporuke novih vozila.
Smajo Borović odlučio se za kupovinu novog automobila. Dok čeka isporuku, koja traje duže vrijeme, dobio je zamjensko vozilo.
˝Mislim da se to najviše dešava zato što smo mi generalno malo tržište i autosaloni nemaju hrabrosti da neku kvotu koju imaju na početku godine da povećaju i onda svako novo auto koje nije previđeno dolazi sa nekog drugog tržišta i za neko drugo tržište i nije namijenjeno nama onda se tu stvaraju neka čekanja˝, kzazao je Smajo Borović, kupac.
Upravo zbog višemjesečnog čekanja, kupci se sve više okreću automobilima koji su na stanju.
˝Ja sam uvijek pristalica novih auta, međutim svakako sljedeći put kad budem kupovao auto tražiću neko auto koje već postoji u salonu i koje imaju na stanju˝, navodi Borović.
Ovo je salon za prodaju polovnih automobila.Za mjesečnu prodaju kažen ma vlasnik nema pravila. Nekada se prodaju tek 2 ili 3 vozila, a nekada i više od 10. Iako prodaja varira, cijene ostaju iste.
˝2024. godina je bila rekordna godina po prodaji polovnih automobila u Bosni i Hercegovini gdje je prodato oko 88 hiljada polovnih vozila od ukupno 100 do 101 hiljade. Tako da sad možemo pretpostaviti da se cijene neće ništa posebno mijenjati ili da se neće mijenjati nikako. Dapače, mi svakom novom narudžbom automobila imamo cijene koje su jače od prethodnih˝, izjavio je Emir Soko, suvlasnik autosalona.
Više od 80% prodanih vozila u 2024. u Bosni i Hercegovini su bila polovna vozila. Povećanje njihovih cijena počelo je u prvoj godini pandemije Covid-19. Nestašica komponenti za proizvodnju novih vozila, dovela je do predugih rokova isporuka. pa su se kupci još tada okrenuli polovnim vozilima. Evropska unija sada uvodi nove tehničke propise koji će ukloniti starije automobile s prometnica, a to se najviše odnosi na dizelaše bez DPF filtra. Ovakvi potezi mogli bi imati utjecaja i na tržište automobila u Bosni i Hercegovini, i to kroz moguće smanjenje cijena zbog očekivanog zasićenja tržišta.
˝Nama kao dilerima automobila, jako bi značilo da cijene pojeftine jer bismo i mi plaćali manje cijene i mogli ponuditi povoljniju cijenu prema krajnjem kupcu. Pravili bismo neku dobit na osnovu obrta, a sad cijene kakve su i kakve se predviđaju, nisu baš obećavajuće˝, istakao je Soko.
U Bosnu i Hercegovinu u 2024. godini uvezeno je 81.500 vozila. Vozila su ukupno plaćena 1,2 milijarde KM.Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH, od ukupnog broja uvezenih vozila 8.233 su nova, a 73.267 polovnih.
(TIP/Izvor: bhrt.ba/Autor: Tarik Cardaković/Foto: Ilustracija/Fena)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.