Foto: Škoda predstavila viziju kultnog Favorita u stilu današnjih modela

Dizajneri Škode ponovno su posegnuli u bogatu povijest marke kako bi stvorili modernu interpretaciju legendarnih vozila. U duhu dizajnerskog jezika Modern Solid nastala je pažljivo osmišljena reinkarnacija modela Škoda Favorit.

Škoda Favorit bio je ključni automobil koji je pomogao proizvođaču iz Mladé Boleslava da se usmjeri prema svom današnjem identitetu. Unatoč ograničenim resursima i radu iza Željezne zavjese, inženjeri su uspjeli stvoriti u to vrijeme privlačan i kvalitetan automobil koji je privukao pozornost diljem svijeta.

Inspiracija iz prošlosti

Važnost Favorita prepoznaje i dizajner Ljudmil Slavov, koji je u sklopu osvrta na legendarne Škoda modele stvorio viziju Favorita u trenutnom stilu marke. “Zadatak razvoja modernog automobila sposobnog konkurirati zapadnim modelima u kratkom roku uspješno je izvršio inženjerski tim pod vodstvom gospodina Hrdličke. Čak je i Volkswagen primijetio kvalitete Favorita, a ostatak je povijest”, objašnjava Ljudmil.

Originalni Škoda Favorit hatchback predstavljen je 1987. godine. Unatoč tome što je razvijan pod ograničenjima Istočnog bloka, dobro se držao protiv zapadnih automobila u pogledu korisnosti i voznih karakteristika. Pokretao ga je 1,3-litreni četverocilindrični motor snage od 40 do 50 kW u različitim verzijama.

120 sati rada iz strasti

Predanost i intenzitet s kojima je radila originalna ekipa inspirirali su Ljudmila. “Energija i trud uloženi u projekt podsjećaju me na studentske dane, kada mi je ponekad trebao pravi poticaj”, govori češki dizajner. Zadatak preoblikovanja Favorita u duhu Modern Solid potpuno ga je zaokupirao, utrošio je oko 120 sati svog privatnog vremena na projekt.

Njegov Favorit za 21. stoljeće čist je i jednostavan automobil, kompaktan i praktičan. Ljudmil je originalni koncept nešto proširio u crossover umjesto čistog hatchbacka. “Htio sam ažurirati originalnu ideju za danas, kada su popularni različiti SUV-ovi poput Škoda Kamiq. Također sam zamišljao novi Favorit kao električno vozilo, a viša struktura karoserije omogućuje bolje smještanje baterije u pod”, objašnjava.

Poštovanje prema Bertone naslijeđu

Ljudmil je s poštovanjem pristupio i originalnom dizajnu koji je stvorio legendarni dizajnerski studio Bertone. “Iz današnje perspektive mislim da je Favorit već bio svojevrsni Modern Solid. Bio je tehnički i vizualno jednostavan automobil namijenjen širokoj javnosti”, objašnjava.

Rezultat je impresivan koncept koji zadivljuje promatrače. Iako Ljudmilove skice sadrže kultne elemente originalnog modela, njegov moderni Favorit ne djeluje retro. Prepoznatljiva prednja strana možda se ne slaže potpuno s današnjim Škoda licima, ali možda na dobar način naznačuje buduće Škoda modele. piše Index.hr.

(TIP/Foto: Škoda)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.