Dok se političari “igraju blokada” ljudi ginu: Kada će novi zakon o saobraćaju ugledati svjetlo dana

Tokom proteklog vikenda došlo je do tragične saobraćajne nesreće u Prozor Rami u kojoj je stradao 25-godišnji pješak. Ova tragedija, samo je jedna u nizu koje su se u posljednjih nekoliko mjeseci desile na bh. cestama, a koje su posljedica bahate i obijesne vožnje.

Samo jedan vikend u aprilu odnio je pet života, a svi oni izgubljeni su u saobraćajnim nesrećama u kojima je povrijeđeno 11 osoba.

Upravo iz tih razloga predložene su izmjene Zakona o sigurnosti saobraćaja, čiji predlagači su bili Saša Magazinović i Jasmin Imamović zastupnici u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH (PSBiH).

Zastupnik Socijaldemokratske partije (SDP) Jasmin Imamović kazao je da se tim izmjenama zakona prvi put definiše pojam bahate ili obijesne vožnje, kao i njeno rigorozno kažnjavanje.

Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini usvojen je i u drugom čitanju Predstavničkog doma Parlamentarne Skupštine BiH, nakon čega Zakon treba proći oba čitanja u Domu naroda. Kakva su očekivanja za Klix.ba Imamović je rekao:

“Moja očekivanja su optimistična jer sve vrijeme smo imali konsenzus. Međutim, znamo da je sada u toku blokada Doma naroda i čekamo deblokadu kako bi zakon došao na dnevni red. Ali, kada dođe na dnevni red ja sam optimista jer javnost očekuje, a i brojni poslanici su u posljednje vrijeme pokazali veliki interes da se definiše bahata vožnja i da se sankcije pooštre”.

Međutim, životi i sigurnost građana su sve ugroženiji dok čekaju da se politike slože. Situacija u Domu naroda je već mjesecima loša, zakoni se ne usvajaju, pa tako ni ovaj, predložen prije dvije godine, ne uspijeva doći na dnevni red.

“Mi se nadamo deblokadi. Postoje neke mogućnosti da se to razriješi unutar Doma naroda, a možda postoje i zakonom propisani načini da visoki predstavnik onoga ko namjerno vrši blokadu u tome onemogući”, kaže Imamović.

Zakon definiše ključne segmente kao što su: poboljšanje definicija nekih pojmova kako bi se izbjegle manipulacije na sudovima koje završavaju izostankom kažnjavanja, kao i definisanje obijesne, odnosno bahate vožnje, kao postupanja vozača u gruboj suprotnosti s pravilima saobraćaja.

Posebno se u tom smislu precizira prolazak dva i više puta kroz crveno svjetlo na semaforu, vožnja u naselju brzinom većom od 40 km/h, a izvan naselja 60 km/h iznad ograničenja, prestizanje kolone preko pune linije, vožnja u alkoholiziranom stanju i pod utjecajem psihoaktivnih tvari.

Kaznene mjere koje predviđa zakon između ostalog obuhvataju kaznu od 2.000 do 3.000 KM, šest mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i dva kaznena boda za bahatu vožnju. Ako je bahatom vožnjom izazvana saobraćajna nesreća, predviđena je kazna od 3.000 do 5.000 KM, devet mjeseci oduzimanja vozačke dozvole i četiri kaznena boda.

Za korištenje mobitela u vožnji, nevezivanje pojasa i korištenje uređaja za ometanje radara predviđa se kazna od 200 do 400 KM. Ako je, pak, korištenje mobitela uzrok saobraćajne nesreće, predložena je kazna od 400 do 2.000 KM, oduzimanje vozačke dozvole od jednog mjeseca do šest mjeseci i dva kaznena boda.

“Ja smatram da kazne trebaju da budu oštre. Imate primjer bespravnog parkiranja koja su rezervisana za invalide. Kada su drastično povećane kazne ja nikada nisam vidio zauzeto mjesto za invalide, ali ako jeste zauzeto onda je to zaista vozilo koje koristi invalidna osoba. Postoje tačni podaci o drastičnom smanjenju prekršaja parkiranja na invalidska mjesta nakon povećanja kazni. Dakle, kazne imaju preventivno i represivno dejstvo, nama je važno ovo preventivno. Da ljudi kada saznaju kolike su kazne da se klone takvih ponašanja. Ukoliko nije zaprijećeno kaznom onda izostaje to preventivno dejstvo Zakona”, zaključuje Imamović.

(TIP/Izvor: Klix.ba/Foto: Ilustracija: A. L./Klix.ba)