Riječ jeno civilnom helikopteru! Wtf?
Tuzla i Sarajevo: 120 kilometara udaljeni, a 30 godina nepovezani

Put koji traje tri sata simbol je infrastrukturnog zastoja i namjerne zapuštenosti jednog od najvažnijih pravaca u BiH.
Dvije ključne tačke Bosne i Hercegovine – Tuzla kao industrijski gigant i Sarajevo kao glavni grad – odvojene su svega 120 kilometara. Međutim, taj put često traje i više od tri sata. Loša putna infrastruktura između ova dva centra nije samo problem vozača, već pitanje razvoja, demografije i ekonomije.
Redovni profesor Rudarsko-geološko-građevinskog fakulteta u Tuzli i član ugledne Evropske akademije nauka i umjetnosti, prof. dr. Nedim Suljić u razgovoru za Forbes Magazin ne krije razočarenje ovim stanjem.
“Taj put bi trebalo da bude žila kucavica države. Umjesto toga, on je frustrirajući za građane. Za 30 godina nije urađeno gotovo ništa – osim jedne treće trake koja ni danas nije u funkciji.”
Put od Tuzle do Sarajeva prolazi kroz složen teren — planinske masive, prevoje, često podložne klizištima. No, kako ističe profesor Suljić, to nije opravdanje za decenijsko zanemarivanje.
“Tehnički je zahtjevan, ali nije nemoguć. Ako ništa niste uradili tri decenije osim jedne trake, onda je to nedopustivo.”
Zanemarivanje ovog pravca dodatno pogađa Tuzlanski kanton – najmnogoljudniji u državi i jedan od najrazvijenijih u industrijskom smislu. Bez odgovarajuće saobraćajne veze sa glavnim gradom, strane investicije se usporavaju, poslovni tokovi gube dinamiku, a građani ostaju zarobljeni u vremenu.
“Tuzla je industrijski centar. Potencijalni investitori zaobilaze ulaganja zbog putne komunikacije,” upozorava Suljić.
Osim ekonomske štete, tu su i socijalni aspekti. Duge vožnje, loši putevi i nepredvidivi vremenski uslovi dovode do povećanog rizika od saobraćajnih nesreća i iscrpljuju građane. Profesor naglašava da je veza Tuzla–Sarajevo prioritetni projekat koji treba hitnu pažnju.
“Ne možemo govoriti o napretku države dok dva njena ključna grada ostaju nepovezana. Mnoge političke elite ostavaruju svoju korist i ubiru političke poene pred izbore, a ne rade projekte u korist države.”
U zemlji gdje su desetine miliona eura potrošene na manje značajne dionice i politički motivisane projekte, komunikacija između Tuzle i Sarajeva ostaje zakopana – ne u kamen, nego u nemaru i kratkovidosti vlasti.
(TIP/Izvor: Forbes BiH/Autor: Vedran Drljević/Foto: N1/Chat GPT/AI)
3 komentara
Milijarde su otišle u sarajevo i hecegovinu za puteve iz Tuzlanskog kantona a mrvice se vratile.Tuzla Orašje i drugi putevi ništa.pa dokle.
Koliko god je sramota da komunikacija koja je projektovana i napravljena 1963 nije dovedena na viši nivo, još je veća sramota lagati. Na putu je u potpunosti urađena komunikacija preko Karaule koja je istinski i bila godinama najveći problem. Sada konfiguracija puta sama po sebi nije problem, problem je što put prolazi, praktično cijelom dužinom kroz naseljena mjesta, što dovodi do ograničenja brzine i povećanja gustine prometa i stvara gužve ali i podiže nivo rizika uslijed velikog broja pješaka i ostalih učesnika u saobraćaju. Ali ovako bezočno slagati to je već nešto sasvim drugo. Ne branim nikoga ovdje put je davno trebao biti riješen, da su ga čajnim kašičicama kopali riješili bi ga davno, ali nema smisla tako otvoreno lagati.
Najveće lažovćine i zlo za tk je Imamović i Nikšić ljudi koje smo mi doveli na pozicije…u Hercegovini prave brzu cestu 60 kilometara a put Tuzla Sarajevo nemogu popraviti…dabogda im se vratilo..što nisu izbori za dva mjeseca da se se riješimo ovog zla..
Komentari su zatvoreni.