Direktor Autocesta FBiH Denis Lasić: ‘Svjesni smo problema tuzlanske regije, ali…’?!

Naredne godine u Bosni i Hercegovini će biti godine gradnje putne infrastrukture, najavili su ovo iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine početkom ove godine. Trenutno grade 55 km autoputa, za nekoliko mjeseci slijede ugovori za novih 45 kilometara – poručili su, dodavši da će uskoro u promet biti pušteno 26 novih kilometara autoputa.

Gost televizije N1 bio je direktor Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine Denis Lasić.

Na početku gostovanja Lasić se osvrnuo na dinamiku izgradnje pojedinih dionica na Koridoru 5c, otkrivši detalje o postavljenim rokovima, te da li se očekuje da oni budu i ispoštovani.

“Planira se novih 26 km na Koridoru 5c – dionica Putnikovo Brdo – Medakovo, dio od Stare Stanice do Golubinje i dio autoceste na jugu, to je spremno i rokovi su kao što je i najavljeno. Najznačajniji u tom dijelu je tunel Golubinja koji je najveći na Koridoru 5c – 3.6 km, i imaće veliku funkciju spajanja Sarajeva sa sjevernim dijelom Koridora, s granicom ka Hrvatskoj, dobiće se na brzini putovanja”, rekao je Lasić.

Autoceste FBIH su najavile i ugovore za novih 45 kilometara na Koridoru 5c.

Lasić je potvrdio da je nova uprava kompanije ubrzala proces, uključivši sve resurse, kako bi “napali” cijeli Koridor. Smatra izuzetno pozitivnim to što je cijeli Koridor financijski pokriven, a dogovaraju se najzahtijevnije dionice: tunel Prenj, Mostar Jug – tunel Kvanj, i Ozimice – Poprikuše na sjeveru. Ono što očekuje tokom jeseni jeste da se ugovore dionice Mostar Jug – Mostar Sjever, što se smatra jednom od najzahtijevnijih dionica na Koridoru.

Kada su u pitanju radovi na Koridoru 5c na područuju Zeničko-Dobojskog Kantona, potvrdio je da radovi na tunelu Crni vrh napreduju predviđenom dinamikom, gdje je tunel probijen na otprilike pola svoje ukupne dužine od 2200 m. Trenutno je šest aktivnih gradilišta na području ZDK, a svi projekti su ili u krajnjoj fazi ili u fazi pred sami kraj.

“Sljedeće godine ćemo imati ukupno 50 novih km u ZDK, a bitno je naglasiti da ukupna ulaganja prelaze preko milijardu eura”, podvukao je.

“Ostajemo u najavljenim okvirima – 2030. ćemo imati završen Koridor 5c”

Što se tiče juga zemlje i planiranih radova na Koridoru 5c u tom dijelu, ističe se tunel Prenj, što se smatra najskupljim projektom.

“To je jedan od ključnih infrastrukturnih projekata u BIH, najzahtjevniji na Koridoru 5c. Raduje da je tenderska procedura u završnoj fazi, vrijednost je 550 miliona eura i financiraće se od EBRD, EIB i od Vlade FBiH eventualno po potrebi. Šo se tiče plana, trebaće 5-5 i pol godina da se završi, tako da ostajemo u najavljenim vremenskim okvirima što je 2030. da ćemo imati u potpunosti završen koridor 5c”, naglasio je Lasić.

Osvrnuo se i na faktore koji utječu na dinamiku radova.

“Političke turbulencije, nepovjerljivost banka, problemi na terenu s ekspropriacijom, dozvolama… Mnogi faktori utječu na sporost. Digli smo sve na najveći mogući stupanj, u dobrom smo ritmu i pratimo najavljene termine i uz političku situaciju za koju vjerujemo da će biti bolja, dobiti vjetar u leđa i da ćemo možda neke rokove i ubrzati”, podvukao je.

Ponovio je kako je politička situacija zapravo najbitniji faktor, te da je za Autoceste FBiH dovoljno da rade Vijeće ministara, Predsjedništvo i Parlament BiH, “i iz toga crpimo ono što je potrebno nama da bi ubrzali ove dionice i krenuli s radovima”.

O izgradnji brzih cesta: “Vidi se svjetlo na kraju tunela”

Govoreći o izgradnji brzih cesta u dijelovima BiH, Lasić se prvo osvrnuo na onu koja povezuje središji dio BiH s ostatkom zemlje a to je Lašva – Nević Polje.

Ističe kako je za ovu dionicu bitno da se spoji s magistralom M-5, te da se radovi nalaze u završnoj fazi.

Određena kašnjenja su, pojašnjava, nastala zbog niza faktora, koji su bili objektivni, a uključivali su i vremenske nepogode.

Kada je u pitanju brza cesta Mostar – Široki Brijeg – granica Republike Hrvatske, pojašnjava da je podijeljena na dionice Mostar – Čvor Polog i Čvor Polog – Granica RH, ukupne dužine 60.7 km. Trenutno postoji idejni projekt za dio sjeverne zaobilaznice Mostara do Čvora Polog, te se kreće u razradu glavnog projekta, a kada je u pitanju dio od Čvora Polog do Granice RS već postoji glavni projekt, te uskoro se očekuje odabir izvođača radova i sam početak radova.

“Potreban nam je politički mir da bismo radili kako želimo”

Povezivanje sjeverozapada zemlje, odnosno Krajine, sa Sarajevom, često se ističe kao veliki problem s obzirom na geografsku udaljenost i kvalitet cesta, ali i sama saobraćajna infrastruktura unutar same regije, tako da izgradnja brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša i povezivanje s granicom s RH izaziva veliki interes.

“Svjesni smo da na koridor 5c nije upućeno toliko stanovnika naše zemlje koliko će biti na brze ceste, svjesni smo i problema Krajine i zapadne Hercegovine i tuzlanske regije, i nekad se čini dalekim, ali je bliže nego što je bilo. Kao što sam rekao, osim projekata koji su vrlo bitni treba uraditi i ekspropriaciju, osigurati financijska sredstva, odabrati izvođača radova, dobiti sve dozvole itd.. Zato kažem treba nam politički mir i idila da bi mi kao servis to radili onako kako možemo i želimo”, podvukao je Lasić.

Dodaje kako je upravo ovo razlog zašto se priželjkuje stabilna politička situacija, te da vjeruje kako “neće biti podapinjanja” i da je bitno da se krenulo u radove.

“Već vidimo rješenje za Krajinu i Tuzlansku regiju, nisu to više prometni kolapsi i vidi se svjetlo na kraju tunela”, naglasio je.

(TIP/Izvor: N1/Foto: Autoceste FBiH/Avaz.ba)

Komentar

  • Jay Smith says:

    Tuzlanski kanton treba prestati uplacivati sredstva od registracija u Federalne fondove sve dok ne krene izgradnja u TK ili da TK samostalno rješava svoje probleme tim sredstvima. Zaista živimo u najzaostalijem Kantonu u FBiH….

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.