Sandra Imširović (DF): ‘Ozbiljan prostor za diskriminaciju stotina stručnjaka obrazovanih na Univerzitetu u Tuzli’

Dom naroda Parlamenta Federacije BiH je usvojio Nacrt Zakona o djelatnosti psihologa, koji sada ide u javnu raspravu. Sandra Imširović, zastupnica DF-a u Domu naroda Parlamenta FBiH iskazala je potrebnu za ovim Zakonom, ali da nije diskriminatoran.

˝Iako sam kao zastupnica Demokratske fronte uvijek bila za donošenje sveobuhvatnog zakonskog okvira kojim će se urediti psihološka djelatnost, ovakav nacrt ostavlja ozbiljan prostor za diskriminaciju stotina stručnjaka obrazovanih na Univerzitetu u Tuzli. Podsjećam da je 2022. godine oboren isti zakon upravo zbog njegovog isključujućeg pristupa. Prije godinu dana, ovaj zakon je zaustavljen u Domu naroda, a sada je ponovo stavljen na dnevni red i usvojen kao nacrt. I dalje smatram da zakon u ovakvom obliku nije pravedan i nije održiv za čitavu Federaciju˝, izjavila je Imširović.

Prema njenim rijelima, problem je u tome što se iz zakona sistematski isključuju pedagozi-psiholozi. Samo u Tuzlanskom kantonu više od 1.100 osoba je završilo dvosmjerni studij pedagogije i psihologije, te godinama profesionalno rade kao psiholozi u praksi.

˝Ako zakon bude usvojen u ovom obliku, svi ti stručnjaci će preko noći postati “nekompetentni” da obavljaju svoj posao što je apsurdno, nepravedno i diskriminatorno. Napominjem da je Univerzitet u Tuzli jasno stao u odbranu svojih studenata i diplomaca, poručivši da nacrt zakona “najgrublje vrijeđa akademski integritet” ove ustanove i ne priznaje kompetencije koje su njeni studenti stekli. Također, pozdravljam i javno obećanje ministra Delića da će status i prava diplomiranih pedagoga – psihologa biti riješeni u daljnjoj fazi izrade zakona. U narednom periodu ću, kroz javnu raspravu i sve dostupne mehanizme, nastaviti insistirati da se ovaj zakon izmijeni i prilagodi stvarnosti obrazovnog sistema i potreba prakse u cijeloj Federaciji. Ne smijemo dozvoliti da se stručnjaci s višegodišnjim iskustvom i znanjem degradiraju zbog političkog ili strukovnog lobija, izjavila je Sandra Imširović, zastupnica DF-a u Domu naroda Parlamenta FBiH˝, naglasila je Imširović.

(TIP)

4 komentara

  • Mirsad says:

    To ste vi gospodo što vidite Izetbegoviću iz guzice..

  • Željko says:

    Tzv. UNTZ, leglo “uhljeba”, treba ukinuti!! Ili sačuvati zdrave dijelove tzv. UNTZ jer tzv. UNTZ postoji samo da bi “profesori” i stranačko podobno osoblje bili “uhljebljeni”! Ogroman broj “profesora” tzv. UNTZ ne zna engleski jezik, priča se da magistarske kojima su “profesori mentori” objavljuju kao svoje radove, itd., itd.! Nitko se ne pita to što je zadnji vlak/vou napustio Tuzlu prije par godina a mi redovito plaćamo “uhljebe” u onoj ogromnoj zgradi desno od dvorane “Mejdan” ili “osoblje” na željezničkoj “stanici” u Tuzli, itd., itd.!

  • Profesor says:

    Pedagog- psihololog NIJE psiholog, u pitanju je potpuno drugi smijer, tzv. pedagoška grupa predmeta. Oni mogunraditinu školama, obdaništima i sl. Diplomirani psiholog je potpuno drugo zvanje i ovaj zakon regulise tu djelatnost. Pedagog- psiholog ne može raditi niti psihodijagnostiku niti psihoterapiju. U pitanju je dugogodišnja prevara od strane UNTZ.

  • Jay Smith says:

    To je istina. Niti mislim da tu postoji zapravo dilema, niti pedagozi-psiholozi i traže ili žele da se bave isključivo psihologijom, niti to mislim mogu raditi. Čak ni stručnu praksu ili pripravnički ne mogu raditi u medicinskim Ustanovama. Ovo je samo lažna priča i insistiranje UNTZ da se vještački održava nemoguća Katedra i proizvode kadrovi koji nisu ni tamo ni ovamo. Bolje bi bilo da umjesto šilje i prosipaju iz šupljeg u prazno razdvoje taj sektor na Psihologiju i Pedagogiju ukoliko postoji potreba za time. Ovo je još jedan od atavizama iz bivšeg sistema koji je tako čest u TK, od zakona koji su preuzeti iz SFRJ a koji više apsolutno ne odgovaraju realnom vremenu, pa do smjerova na fakultetima koji se kreiraju da se zadovolje isprazni doktorati profesora. Kao što je studij Istorije države i prava koji je na UNTZ razdvojen na dva posebna studija iako se decenijama predavao kao jedan predmet i jeste jedan predmet jer je jedno ne odvojivo od drugog.

Komentari su zatvoreni.