kazna im trebaitislična na hiltinabaciti gumu i svakidan 15h ih zlostavljhatrida vide i da zapamte
Pariz je rekao ‘au revoir’ automobilima, još 500 ulica postaje pješačkim zonama

Tokom posljednjih 20 godina Pariz je prošao kroz značajnu transformaciju, zamijenivši automobilske prometnice biciklističkim stazama, dodajući zelene površine te uklonivši 50.000 parkirnih mjesta. Dio te koristi bio je nevidljiv – sadržan u samom zraku.
Airparif, neovisna organizacija koja prati kvalitetu zraka u pariškoj regiji, objavio je ovoga tjedna da su razine finih lebdećih čestica (PM 2.5) pale za 55 posto od 2005. godine, dok su se razine dušikova dioksida smanjile za 50 posto. Ovo poboljšanje pripisali su regulacijama i javnim politikama, uključujući mjere ograničenja prometa te zabranu vozila koja najviše zagađuju, piše The Washington Post.
Zagađene zone oko najprometnijih ulica i autocesta
Toplinske karte zagađenja zraka pokazuju da su prije 20 godina gotovo svi dijelovi grada bili označeni pulsirajućom crvenom bojom – gotovo svaka četvrt prelazila je granicu Europske unije za dušikov dioksid, koji nastaje izgaranjem fosilnih goriva. Do 2023. godine crvena zona smanjila se na samo tanku mrežu linija koje prolaze kroz grad i oko njega, predstavljajući najprometnije ceste i autoceste.
Ova promjena pokazuje kako ambiciozne političke mjere mogu izravno poboljšati zdravlje stanovnika velikih gradova. Stručnjaci za zdravlje često opisuju onečišćenje zraka kao “tihog ubojicu”. I PM 2.5 i dušikov dioksid povezani su s ozbiljnim zdravstvenim problemima, uključujući srčane udare, rak pluća, bronhitis i astmu.
Parizom od 2014. godine upravlja gradonačelnica Anne Hidalgo, socijalistica koja je zaslužna za brojne zelene politike. Često ističe svoju želju za “Parizom koji diše, Parizom u kojem je ugodnije živjeti”. Njezini prijedlozi naišli su na otpor političara desne orijentacije, udruga vlasnika automobila te prigradske populacije koja tvrdi da suzbijanje automobila otežava njihov svakodnevni život.
Vozači SUV-ova plaćaju triput skuplje parkiranje
No, u ožujku su Parižani na referendumu glasali za pretvaranje dodatnih 500 ulica u pješačke zone. Godinu dana ranije Pariz je znatno povećao cijene parkiranja za SUV vozila, prisiljavajući njihove vozače da plate tri puta više nego vozači manjih automobila.
Grad je također jednu obalu rijeke Seine, prethodno prometnu cestu, pretvorio u pješačku zonu te zabranio veći dio automobilskog prometa na trgovačkoj aveniji Rue de Rivoli. Carlos Moreno, profesor na pariškom sveučilištu Sorbonne i bivši gradski savjetnik, izjavio je da je Pariz razvio “urbanu politiku temeljenu na dobrobiti”.
(TIP/Izvor: Index.hr/Foto: Ilustracija/Fena)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.