Prodali...šta uradiše od kluba..ko zadnje ušlje prodaju se za šaku milostinje
Aviokompanije će ukinuti check-in? “Ovo će biti najveća promjena u zadnjih 50 godina”

Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO), tijelo UN-a zaduženo za izradu pravila za zračni promet, planira temeljitu reformu postojećih pravila za zračne luke i aviokompanije uvođenjem “digitalne putne iskaznice”.
Taj sustav omogućio bi putnicima pohranu podataka iz putovnice na mobilne uređaje koji bi se koristili tijekom cijelog putovanja. Prema pisanju Timesa, promjene bi mogle stupiti na snagu unutar tri godine.
Prepoznavanje lica na aerodromima
Trenutno putnici moraju obaviti prijavu (check-in), bilo online ili u zračnoj luci. Nakon toga im se izdaje ukrcajna karta s bar-kodom, koju zatim moraju pokazivati na više kontrolnih točaka, uključujući i pri samom ukrcaju.
Promjene koje se najavljuju ukinule bi potrebu za ukrcajnim kartama i prijavom na let. Umjesto toga, putnici bi prilikom rezervacije leta preuzeli “putnu propusnicu” (journey pass) na svoj telefon. Ako dođe do promjena u rezervaciji, propusnica bi se automatski ažurirala.
Putnici bi također mogli učitati svoju putovnicu na telefon i koristiti prepoznavanje lica za prolazak kroz zračnu luku. Umjesto dosadašnje prijave, kojom aviokompanije dobivaju informaciju o tome tko planira ući u zrakoplov, one će u budućnosti biti automatski obaviještene kada putnik stigne u zračnu luku i kad mu lice bude skenirano.
“Najveća promjena u posljednjih 50 godina”
Valérie Viale, direktorica upravljanja proizvodima u tehnološkoj tvrtki Amadeus, rekla je za Times da su te promjene “najveće u posljednjih 50 godina”. “Zadnje veliko unapređenje bilo je uvođenje e-karata početkom 2000-ih. Industrija je sada odlučila da je vrijeme za modernizaciju – prema sustavima kakve koristi, primjerice, Amazon.”
Za uspješnu provedbu promjena zračne luke će morati uložiti u infrastrukturu za prepoznavanje lica i sustave koji mogu čitati putovnice s mobilnih uređaja, piše Index.hr.
“Mnogi zrakoplovni sustavi nisu se mijenjali više od 50 godina jer sve mora biti međusobno usklađeno i interoperabilno”, rekla je Viale.
Nova tehnologija mogla bi izazvati zabrinutost oko zaštite privatnosti, no iz Amadeusa tvrde da su razvili sustav u kojem se svi osobni podaci brišu unutar 15 sekundi nakon svakog kontakta sa sustavom – primjerice na sigurnosnim kontrolama.
Promjene kod presjedanja
Promijenio bi se i način postupanja s kašnjenjima i propuštenim presjedanjima. U novom sustavu putnici koji zakasne na presjedanje zbog kašnjenja koje nije njihova krivnja automatski bi dobili obavijest na mobitel s detaljima o novom letu, a njihova propusnica bi se automatski ažurirala i omogućila ukrcaj na novi let, piše Index.hr.
“Trenutno su sustavi aviokompanija vrlo odvojeni”, rekla je Viale. “Rezervacijski sustav, kada se otvori prijava, ‘rukuje se’ s isporučnim sustavom i kaže: ‘Evo mojih rezervacija, možeš ih sada isporučiti.’ U budućnosti će sve biti mnogo povezanije i putna propusnica će biti dinamična.”
(TIP/Foto: Ilustracija/Fena)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.