Ovo je plaćeni oglas !!
Ko prati šta djeca uče: U jednom od atlasa Brčko pripojeno RS-u

U našoj zemlji historija zavisi od pogleda pojedinaca, a ne činjenica koje su jasne i presuđene. Obrazovanje, kao važan segment, ugroženo pokušajima da se nametnu poruke koje nisu tačne. Malo koga to brine jer su nadležne institucije uglavnom zaokupljene drugim problemima. Ispod radara prolaze značajni propusti. U jednom od atlasa po kojem uče učenici u našoj zemlji distrikt Brčko se na političko-geografskoj karti Bosne i Hercegovine prikazuje kao dio entiteta RS. Štampan prošle godine prošao bez kontrole institucija. A odgovornih, kako to i obično bude, ni ovaj put nema.
Stavovi po željama, narativi koji mogu biti opasni. Posebno, kada nešto što nije, prolazi neopaženo i svrstano u nebitno. U atlasu prema kojem uče djeca u osnovnim i srednjim školama naše zemlje Brčko distrikt nije zaseban već dio RS-a, barem sudeći prema grafičkom prikazu.
“Jedno je udžbenik, drugo je udžbeničko pomagalo. U slučaju udžbeničkog pomagala, radi se o Atlasu Bosne i Hercegovine koji se koristi u našim školama, osnovnim školama. Možda i u srednjim, nisam sad to provjeravao”, ističe profesor na Filozofskom fakultetu UNSA Vahidin Preljević.
Atlas je izrađen 1998. godine, prije zvanične odluke o statusu Brčko Distrikta. Ali je posljednje izdanje izašlo prošle godine. Da li se radi o namjernoj grešci ili nemaru nadležnih?
“Ministarstvo – koliko je u nekoj liniji odgovornosti ono direktno krivo za ovo – ne bih ulazio u to, ali je odgovorno za to da se pristupi modernizaciji svih tih udžbenika i da kriteriji za pravljenje i pisanje tih udžbenika budu puno oštriji”, dodaje Preljević.
U vrijeme ozbiljnijih političkih pitanja, ipak se primijeti nedostatak svijesti što se tiče pitanja vezanih za obrazovanje. Modernizacija udžbenika, izgleda, nije na listi prioriteta, tako da bi nastavnici i profesori trebali svojim učenicima ponuditi i neke alternativne materijale.
S obzirom na situaciju, Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove dala je svoj stav o spornom udžbeniku i udžbeničkom pomagalu:
“Federalna uprava se izjašnjava da ni na koji način nije sudjelovala u izradi, pripremi, recenziranju i tiskanju predmetnog atlasa, niti je dala prethodnu suglasnost za njegov sadržaj.”
Federalna uprava je izradila zvaničnu kartu Bosne i Hercegovine za koju je, kako kažu, odobrenje za upotrebu u osnovnim i srednjim školama dalo Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke. Međutim, oni ističu da nisu sudjelovali u proceduri odobrenja atlasa i skreću pažnju na sljedeće:
“Ministarstvo kontinuirano zagovara poštivanje ustavno-pravnog poretka Bosne i Hercegovine u svim obrazovnim materijalima. Sve pogrešne sadržaje u udžbenicima smatramo neprihvatljivim i štetnim, jer mogu imati negativan uticaj na obrazovanje i razumijevanje stvarnog društveno-političkog konteksta kod djece i mladih.”
Ko je odgovoran? Naizgled, ovo pitanje je grafičke prirode, ali stvarni problem se nalazi upravo u ovim bezazlenim greškama. Granice država postaju naizgled nestabilne zbog nečije nemarnosti, ali i nedostatka intervencije. Da li je sve samo nemar, slučajnost ili namjerna greška – vrijeme će pokazati, a jasno je da zasad niko nije spreman preuzeti odgovornost za ono što se plasira djeci i mladima.
(TIP/Izvor: federalna.ba/Autorica: Lamija Pandžo)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.