Korisnicima socijalne pomoći u TK kasne uplate, Vlada obećava rješenje

Korisnici novčane socijalne pomoći na području Tuzlanskog kantona već su godinama suočeni s kašnjenjem uplata iz kantonalnog budžeta. Kao glavni razlog nadležni navode neažurnost centara za socijalni rad, koji su glavna karika u administrativnom dijelu realizacije isplata. Posljednje odluke koje je Vlada donijela o tom pitanju trebale bi riješiti problem, no koliko će one zaista biti efikasne, u situaciji kada centri po broju uposlenika ni izbliza ne zadovoljavaju federalne standarde, vrlo brzo će se znati jer su od ove sedmice stupile na snagu. Inače, socijalna davanja razvrstana su u 18 korisničkih kategorija, a ove godine za tu namjenu u budžetu je planirano oko 60 miliona maraka.

Sin Vahidina Nurikića zbog svog zdravstvenog stanja prima nekoliko vrsta novčane pomoći s federalnog i kantonalnog nivoa. I dok sredstva iz federalnog budžeta redovno pristižu, s kantonalnim to nije slučaj. Veliki je to problem, kaže, za njega, ali i sve druge korisnike.

„Kantonalna primanja znaju često da kasne, pa da se isplati za dva mjeseca. S obzirom na to da ima porodica koje zavise od tih primanja, nisu zaposleni, recimo, samohrane majke koje ne mogu zbog stanja djeteta da rade, njima je jako bitno da su ta primanja redovna“, ističe Vahidin Nurikić, koordinator Mreže udruženja Moje pravo TK.

A redovna nisu, kažu u Vladi Tuzlanskog kantona, ne zbog nedostatka novca nego neažurnosti centara za socijalni rad u dostavljanju neophodne dokumentacije i aplikacije koja u slučaju da jedan od centara dokumentaciju ne dostavi na vrijeme, automatski onemogućava isplatu svim korisnicima. U Tuzlanskom centru za socijalni rad kažu da uglavnom uspijevaju ispuniti svoje obaveze na vrijeme, ali i pojašnjavaju da za obradu oko 5.800 predmeta o socijalnim davanjima i naknadama i druge poslove kojima se bave nemaju dovoljno stručnih i administrativnih uposlenika, da je slična situacija i u drugim centrima na području kantona, te da oni nisu jedini krivci.

„I kada stignemo završiti svoj dio posla u Centru, ponekad čekamo određenu dokumentaciju koja treba da se dostavi od Porezne uprave, od drugih institucija i to možda uspori proces. Nažalost, dio te dokumentacije moraju i sami korisnici da pribavljaju pa i njima to predstavlja problem, poznavajući populaciju s kojom radimo“, napominje Lejla Sadiković, direktorica Centra za socijalni rad Tuzla.

Kako bi pokušali riješiti problem kašnjenja isplata, u Vladi Tuzlanskog kantona su protekle sedmice donijeli nekoliko odluka kojima će se prvenstveno izvršiti pritisak na centre za socijalni rad.

„Da se ubuduće do određenog datuma, ako se ne dostave podaci, zaključa cijela aplikacija i dostavi na isplatu ono što je stiglo. Ovi drugi će morati sačekati, ali ćemo prepoznati aktera koji je zakazao u sistemu i želimo da na taj način u budućnosti unaprijedimo sistem isplate i pravovremenost“, objašnjava Suad Mustajbašić, ministar finansija Tuzlanskog kantona (SDA).

„Najavljujemo da ćemo u budućnosti uspostaviti sistem da će naši korisnici znati u kojem vremenskom periodu će biti isplata ovih prava, a to će najvjerovatnije biti između 10. i 17. u mjesecu“, navodi Fadil Alić, ministar za rad i socijalnu politiku Tuzlanskog kantona (SDA).

Centri za socijalni rad su dobili rok da do kraja ovog mjeseca dostave svu potrebnu dokumentaciju za tekući i naredni mjesec, da bi već od aprila bila dostignuta sva kašnjenja i počela redovna isplata za oko 39.000 korisnika novčane socijalne pomoći na području Tuzlanskog kantona.

(TIP/Izvor: federalna.ba/Autorica: Mirela Čanović)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.