RAZOČARAN SAM NAČINOM NA KOJI SE RJEŠAVA OVAJ PROBLEM...PRAKTIČNO RJEŠAVAJU SE POSLJEDICE PRIVATIZACIJE JP GSP TUZLA A KOJE JE TUZLANSKA…
Gradsko vijeće Tuzle: Šta nakon 31. marta u Tuzli – električnih mini autobusi, dogovor sa GIPS-om?
O problemu gradskog i prigradskog prijevoza u Tuzli danas su na vanrednoj sjednici raspravljali vijećnici Gradskog vijeća Tuzla. Dugoročni cilj je osnivanje novog gradskog preduzeća. Međutim, kako je riječ o skupoj investiciji, dok se ona ne realizuje, ići će se ka drugim rješenjima, poput povjeravanja ove djelatnosti drugim prijevoznicima. Trenutno u Tuzli, prijevoz obavlja samo Gradsko i prigradsko preduzeće Tuzla, privatno lice koje drži monopol kada je ova djelatnost u pitanju.
Nezadovoljstvo građana javim prijevozom u Tuzli ne traje od prije mjesec dana, već godinama unazad. Zbog toga je Grad Tuzla pristupio izradi Studije radi pronalaska najboljeg modela za organizaciju javnog prijevoza. Osnivanje novog preduzeća biti će cilj gradskih vlasti, jer je i sama Studija to pokazala kao najbolje dugoročno rješenje.
„To je nešto što zahtijeva sredstva, to je nešto što zahtijeva vrijeme, ali mislim da je ovo najkvalitetnija moguća mjera. I mi ćemo na takav način organizovati najkvalitetniji javni linijski saobraćaj na području Tuzle, ali isto tako ćemo moći i da utičemo i na cijene karti”, kazao je gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić (SDP).
No, dok ne dođe do osnivanja novog gradskog preduzeća, za šta je potrebno mnogo i vremena, ali i novaca, plan je da se putem javnog poziva povjeravanje ove djelatnosti u Tuzli ponudi drugim prijevoznicima. A ponuditi se mora, jer je GIPS Tuzla već ranije najavio da će s 31. martom, ukinuti one linije koje saobraćaju na području Tuzle.
”Ja se nadam da ćemo provesti i kompletnu proceduru i izabrati onog ko će obavljati tu djelatnost, ali uvijek postoji žalba, da neko na neki način produži ovu problematiku i proces odabira po javnom pozivu. Ali ja ne želim da budem negativan u ovom konektstu. Želim da vjerujem da ćemo okončati sve aktivnosti do 31. marta”, dodao je Lugavić.
Stav opozicije u Gradskom vijeća Tuzla je da novac za osnivanje novog preduzeća treba tražiti i na nivou FBiH. Jedan od njihovih prijedloga je kupovina električnih mini autobusa, a dok se to ne realizuje, da se sa GIPS-om Tuzla sklopi dogovor.
“Da do trajnog rješenja, odnosno osnivanja preduzeća i kupovine tih mini električnih buseva, oni na osnovu subvencija održe taj linijski prijevoz na području grada. Rješenje su mini busevi koji su na električni pogon. Mislim da je 30 miliona dostatno da se ovaj problem riješi”, istakao je Šefik Husić, predsjednik Kluba vijećnika SDA.
Današnjoj sjednici prisustvoli su i predstavnici mjesnih zajednica u kojima saobraća GIPS Tuzla, a čiji građani trpe ogroman udar na budžete nakon posljednjeg poskupljenja prijevoza.
“Radnička karta negdje 180-200 maraka, a učenička 157, 160. A kada se plaća ovako u jednom pravcu, to znači 5 i po maraka. To znači 11 maraka otići i doći u Tuzlu, što je udaljen od Pasaca 4 i po kilometra. Pa ovo je stvarno žalosno”, kaže Senaid Avdić, mještanin naselja Pasci.
Neke od konstatacija na sjednici bile su kako se sa rješavanjem ovog problema zakasnilo, te da je davno trebalo krenuti u iznalaženje rješenja. Problem koji traje više od 20 godina neće moći biti riješen za mjesec dana. Problem javnog prijevoza u Tuzli možda je i najbolji pokazatelj kako jedna loša privatizacija može građane napraviti taocima.
Na 2. vanrednoj sjednici Gradskog vijeća Tuzla usvojeni su sljedeći zaključci:
– Gradsko vijeće Tuzla traži da se, u skladu sa članom 8. Zakona o principima lokalne samouprave („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“, broj 49/06 i 51/09), čl. 6., 8. i 47. Zakona o komunalnim djelatnostima („Službene novine Tuzlanskog kantona“, broj: 11/21 – prečišćeni tekst), člana 14. stav 2. alineja 12. i člana 25. Statuta Grada Tuzle („Službeni glasnik Grada Tuzle“, broj 6/21) pokrene procedura donošenja odluke i raspisivanja javnog poziva za privremeno povjeravanje obavljanja komunalne djelatnosti javnog linijskog prevoza putnika na području grada Tuzle (jednog ili više prijevoznika), a kako bi se javni prevoz u Tuzli odvijao nesmetano, bio dostupan svim građanima, i nakon što „Gradski i prigradski saobraćaj“ d.o.o. Tuzla prestane sa obavljanjem prijevoza putnika na području grada Tuzle zaključno sa 31.03.2025. godine.
– Grad Tuzla će putem Gradskog vijeća i gradonačelnika grada Tuzle najkasnije na februarskoj sjednici donijeti propise koji će omogućiti refundiranje dijela troškova prevoza korisnicima sa prebivalištem na području grada Tuzle i u tom smislu preduzeti druge adekvatne mjere.
– Traži se od Vlade Tuzlanskog kantona da shodno njenim ustavom utvrđenim nadležnostima preuzme obavezu refundiranja troškova mjesečnih karata svim učenicima osnovnih i srednjih škola, studentima kao i drugim kategorijama stanovništva, i to na svim općinskim, gradskim i kantonalnim linijama na području Tuzlanskog kantona.
– Gradsko vijeće Tuzla daje ovlaštenje gradonačelniku Grada Tuzle da može poduzimati sve potrebne radnje u vezi sa rješavanjem problema javnog linijskog prevoza putnika na području grada Tuzle, što uključuje održavanje radnih sastanaka sa svim relevatnim subjektima koji mogu doprinijeti rješavanju gore navedenog problema, te da o tome po potrebi obavještava Kolegij Gradskog vijeća.
– Ovlašćuje se gradonačelnik Grada Tuzle da, u saradnji sa nadležnim službama, ekspertima iz oblasti javnog saobraćaja i radnim timovima predloži korake u osnivanju javnog preduzeća za pružanje usluga javnog gradskog prevoza (kao dugoročne mjere).
– Ovlašćuje se gradonačelnik grada Tuzle da s ciljem osnivanja javnog preduzeća za obavljanje usluga javnog gradskog prijevoza putnika pokuša obezbijediti dodatna finansijska sredstva iz različitih izvora (putem kredita, apliciranja kod viših nivoa vlasti, međunarodnih fondova, donacija od bratskih i prijateljskih gradova i slično).
– U slučaju iznenadnog i nenajavljenog prekida obavljanja usluga prevoza javnog prevoza na području grada Tuzle od strane „Gradskog i prigradskog saobraćaja“ d.o.o. Tuzla prije 31.3.2025. godine, Gradsko vijeće Tuzla traži od gradonačelnika i Gradske uprave da poduzmu sve na zakonu zasnovane mjere kako bi se, u interesu građanki i građana Tuzle, što brže i efikasnije riješio problem javnog linijskog prevoza na području grada Tuzle. Gradsko vijeće Tuzla sugeriše gradonačelniku i Gradskoj upravi da se, u tom cilju, analiziraju i zaključci i prijedlozi Komisije za ljudska prava i slobode sa sjednice održane 31.1.2025. godine.
– Gradsko vijeće Tuzla traži od Komisije za statutarna pitanja i propise da analizira odredbe Zakona o komunalnim djelatnostima koje propisuju način utvrđivanja cijene komunalne usluge te da utvrdi da li je od strane “Gradskog i prigradskog saobraćaja” d.o.o. Tuzla došlo do kršenja odredbi člana 21. Zakona o komunalnim djelatnostima, vezano za dobijanje prethodne saglasnosti Gradskog vijeća na određivanje odnosno povećanje cijene usluge prevoza.
– Gradsko vijeće Tuzla upućuje poziv Vladi Federacije Bosne i Hercegovine da dodijeli 30 miliona KM Gradu Tuzli za rješavanje problema javnog prevoza u gradu Tuzli.
– Gradsko vijeće Tuzla upućuje poziv Vladi Tuzlanskog kantona da dodijeli 60 miliona KM Gradu Tuzli za rješavanje kratkoročnih i dugoročnih mjera navedenih u Informaciji.
– Gradsko vijeće Tuzla traži da se Gradski i prigradski saobraćaj d.o.o. Tuzla još jednom pozove na sastanak sa Kolegijom Gradskog vijeća i gradonačelnikom te da se s vlasnicima obavi razgovor kako bi se eventualno mogao produžiti rok obavljanja javnog prevoza i nakon 31.3.2025. godine u slučaju da se javni poziv ne okonča do tog datuma.
– Gradsko vijeće Tuzla traži od svih nivoa vlasti da se uključe u rješavanje problema javnog gradskog prevoza na području grada Tuzle.
– Gradsko vijeće Tuzla sugeriše radnom timu da se, pored svih mjera koje se poduzimaju i koje će se poduzeti u narednom periodu, razmotre i zakonske, finansijske i faktičke mogućnosti i modeli osnivanja javnog preduzeća na području grada Tuzle koje će se baviti javnim gradskim prevozom.
Gradsko vijeće je usvojilo i Odluku o izmjeni Odluke o komunalnim djelatnostima kao i Odluku o davanju saglasnosti za raspisivanje javnog poziva za privremeno povjeravanje obavljanja komunalne djelatnosti javnog linijskog prevoza putnika na području grada Tuzle.
(TIP/Izvor: federalna.ba/Autorica: Azra Bećirović/Foto: Fena)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.
Komentar
RAZOČARAN SAM NAČINOM NA KOJI SE RJEŠAVA OVAJ PROBLEM…PRAKTIČNO RJEŠAVAJU SE POSLJEDICE PRIVATIZACIJE JP GSP TUZLA A KOJE JE TUZLANSKA VLAST URADILA ODMAH NAKON ZAVRŠETKA AGRESIJE SCG ….TRAŽITI KRIVCA ZA TO NEMA SMISLA JER NEĆE POMOĆI RJEŠENJU….PRIJEDLOZI KOJE NUDI OPOZICIJA SU DILETANTSKI SMIJEŠNI….VIDI SE DA NEKI VJEĆNICI NIKADA NISU ZARADILI SVOJU PLATU NA TRŽIŠTU…ŠTA JE NAJBOLJE? NAJBOLJE JE SA VEĆINSKIM VLASNIKOM GIPSA DOGOVORI OTKUP DIONICA U SVRHU STICANJA UPRAVLJAČKIH PRAVA…..POSLIJE JE JASNO……SAMO JOŠ JEDNA STVAR NIJE JASNA DALI JE OVA CIJENA KOJU PREDLAŽE GIPS OPAVDANA ILI NIJE VISAVI TROŠKOVA KOJE GIPS IMA…RAČUNAJUĆI DA JE DOBIT PREUZEĆA NULA…U PROTIVNOM KUPOVAT ĆE SE NOVA OSNOVNA SREDSTAV IZ INOSTRANSTVA A OSNOVNA SREDSTVA GIPSA JE TRUNUTI I PROPADATI..TO PO MENI NIJE DOBRO