Hrvati bojkotiraju trgovine: Promet pao za 50 posto

Prema podacima Porezne uprave (PU) Republike Hrvatske broj računa izdanih u trgovini na malo od četvrtak u ponoći do 11 sati ujutro u petak za 40 posto je manji nego u prošli petak, a ukupni iznos izdanih računa manji je za 47 posto.

Rezultat je to jednodnevnog bojkota trgovina u znak prosvjeda zbog visokih cijena, koji je organiziran preko društvenih mreža.

Prije sedam dana u istom vremenskom razdoblju Hrvati su potrošili 14,3 milijuna eura, a danas je taj iznos za gotovo 50 posto manji.

Bojkot trgovina pokrenula je inicijativa koja je krenula iz Facebook grupe “Halo, inspektore”, iza koje stoji Europski centar izvrsnosti potrošača (ECIP), a u međuvremenu su je podržala društva za zaštitu potrošača, sindikati, političke stranke, pa i sam ministar gospodarstva, podsjeća Hina.

U Hrvatskoj su potrošačke cijene u prosincu lani porasle za 4,5 posto prema istom mjesecu 2023. godine, što je njihov najsnažniji rast od svibnja.

Hrvatska je tako među tri EU zemlje s najvećom inflacijom, iza Rumunjske (5,5 posto) i Mađarske (4,8 posto). Godišnja stopa inflacije EU iznosila je u prosincu lani 2,7 posto, a u eurozoni 2,4 posto, zadnji su podaci Eurostata.

Unatoč tome, promet u maloprodaji u Hrvatskoj raste.

Prema zadnjim službenim podacima, onima za studeni prošle godine, u Hrvatskoj je maloprodaja porasla 20 mjeseci zaredom na godišnjoj razini.

(TIP/Izvor: Fena/Foto:  Ilustracija/HRT)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.