Ništa ne zagađuje kao prizvodnja Koksare.
Admir Čavalić: ‘0 kilometara za Tuzlanski kanton, samo posvećenost’
Kada smo prije nekoliko mjeseci na Odboru za ekonomsku i finansijsku politiku raspravljali o putnoj deblokadi Tuzlanskog kantona, imao sam samo jedno pitanje – “Kada ću imati priliku sjesti u auto sa svojom porodicom i provozati se jednim (1) kilometrom autoceste ili brze ceste na području kantona gdje živim?” Tražio sam dan, mjesec, godinu, desetljeće, stoljeće kao odgovor. Naravno, odgovora nije bilo i danas ga nema, naveo je zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Admir Čavalić.
“Autoceste u 2025. godini otvaraju 26 km nove trase, ali i nova gradilišta u Hercegovini” današnji je naslov u medijima. U tekstu se dalje navodi: “Trenutni radovi obuhvataju dionice u srednjoj Bosni na potezu od Zenice prema Doboju i to Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, te u Hercegovini tunel Kvanj – Buna. Za posljednju dionicu južno od Mostara, čija je dužina 5,1 kilometar, radovi su u fazi projektovanja i uskoro će početi građevinski radovi. Najznačajniji segment ove dionice je tunel Kvanj, dužine 2.720 metara, čiju izgradnju vodi konzorcij China Road and Bridge Corporation, Azvirt LLC i Hering d.d. Široki Brijeg. Očekivani rok završetka je 30 mjeseci…Paralelno s tim, planirano je puštanje u promet 26 novih kilometara autoceste. Završavaju se dionice Putnikovo Brdo – Medakovo (8,5 km) kod Tešnja, dionica Stara stanica – Golubinja (10 km) kod Zenice i Buna – Počitelj (7,2 km) na jugu. Prioritet u narednom periodu je završetak tunela Golubinja, dužine 3,6 kilometara, smještenog između Zenice i Žepča, a plan Autocesta FBiH je da do kraja 2026. godine bude završena kompletna dionica autoceste od Sarajeva do Save…Pored Koridora 5C ubrzano se radi na brzim cestama. U završnoj fazi su radovi na brzoj cesti Lašva – Nević Polje (Lot 5), dok se na brzoj cesti Prača – Goražde radi na tunelu Hranjen.U fazi pripreme su i četiri ključne brze ceste, uključujući Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica RH i Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica RH. Impresivna cestogradnja za ovu i narednu godinu˝, napisao je Čavalić na svom Facebook profilu.
Pita se šta je sa Tuzlanskog kantona?
Prema njegovim riječima, na kraju teksta se navodi “posvećenost” projektima Jadransko-jonske autoceste i autoceste Orašje – Tuzla. Autocesta Orašje-Tuzla je definisana Transportnom strategijom FBiH iz 2017. godine. Istina, bez rokova početka/završetka radova i uz procijenjenu vrijednost investicija od 743 miliona eura (vlastita sredstva, bez kredita). Dakle, jedno veliko “ništa” – odnosno “posvećenost”. Jadransko-jonska je padobranski uletila u priču prošle godine. Sada su obje autoceste na istom – nivo “posvećenosti”.
Tuzlanski kanton, je zaista geto unutar FBiH po pitanju trošenja novca poreznih obveznika FBiH, naveo je.
Nema novca, nema novih kilometara, samo tekuće održavanje. Ili kako je to kolega Mešalić nedavno precizirao, ‘građani Tuzlanskog kantona su najdiskriminisanija grupa građana u Bosni i Hercegovini’. E sad zamislite kako tek zvuči ova priča o akuelnoj odluci kojom se treba uzeti još više od TK i drugih izvoznih, proizvođačkih kantona kroz harač. Odakle pravo, obraz, čast onima koji ovako troše javni novac da pričaju drugima o “fiskalnoj disciplini”, “kovertama”, “varanju države” i slično? Kako sve ovo treba da shvate građani, radnici i privrednici sa područja Tuzlanskog kantona, istakao je.
˝Da zaključim – moramo se probuditi i politički djelovati. Postoji grupa političara koja nešto lobira, zagovara i slično, ali još uvijek nedovoljno. Zajedno sa kolegicom Lepić-Marinković sam uputio amandman za par miliona KM (Tz-Sa), što se prihvatilo, ali se onda “istopilo” u budžetu. Usvojen je i zaključak o putnoj deblokadi TK kojeg sam predložio. Opet ništa. Poslao sam i inicijativu za izmjenu Transportne strategije FBiH (moramo uključiti put prema Doboju i Sarajevu pored Orašja). Veliko ništa (odbijena inicijativa). Uskoro još nekih inicijativa, zaključaka, prijedloga izmjena zakona ako treba, umora nema, ali ipak mora postojati kritična masa sa područja TK i drugih zapostavljenih kantona (slično kao i kod pitanja pondera). Zbog toga upitajte sve one za koje ste glasati šta konkretno rade po ovom pitanju i da li ga uopšte doživljavaju kao pitanje, problem. Jer šutnja također govori. Konačno, samo jedno je bitno – odgovor na pitanje sa početka – kada ćemo se voziti barem jednim kilometrom autoceste ili brze ceste na području Tuzlanskog kantona? Jednim kilometrom samo? Kada?˝, zaključio je zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Admir Čavalić.
(TIP/Foto: Arhiva)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.
Komentar
Diskrimisani maksmalno a borci TK su učestvovali u Bitkama za odbranu Sarajeva. NIKŠO.