U BiH dizel jeftiniji nego kod susjeda, čeka li nas poskupljenje u 2025?

Cijene goriva prate se s velikom pažnjom, kako zbog vožnje, tako i predviđanja da li će doći do poskupljenja osnovnih životnih namirnica. Prema podacima koje je objavila Vanjskotrgovinska komora BiH (VSTVBiH) pozivajući se na podatke Međunarodne Unije Cestovnog Transporta (IRU), u zadnjoj sedmici 2024. godine cijene goriva su se globalno kretale od 0,275 eura u Turkmenistanu do 2,694 eura u Jemenu.

Upravo su ove dvije zemlje bile zemlje sa najnižom i navišom cijenom goriva u svijetu na kraju prošle godine.

Ko ima najjeftiniji, a ko najskuplji dizel

Na listi pet zemalja u kojima je dizel najskuplji osim Jemena još su i Švicarska 1,98 eura, Nizozemska 1,91 eura, Singapur 1,83 eura i Albanija 1,77 eura.

Cijena dizela u posljednjoj 52. sedmici 2024. godine u Bosni i Hercegovini je iznosila 1,26 eura, dok je u Crnoj Gori on koštao 1,35 eura. Jeftiniji dizel nego u Bosni i Hercegovini bio je na tržištu Sjeverne Makedonije sa cijenom od 1,14 eura, dok su najskuplji dizel plaćali građani Srbije i to po cijeni od 1,67 eura. Hrvatska je odmah iza Srbije sa cijenom od 1,55 eura. Kompletnu listu cijena možete pogledati na ovom linku.

Cijene goriva prate se s velikom pažnjom, kako zbog vožnje, tako i predviđanja da li će doći do poskupljenja osnovnih životnih namirnica. Prema podacima koje je objavila Vanjskotrgovinska komora BiH (VSTVBiH) pozivajući se na podatke Međunarodne Unije Cestovnog Transporta (IRU), u zadnjoj sedmici 2024. godine cijene goriva su se globalno kretale od 0,275 eura u Turkmenistanu do 2,694 eura u Jemenu.

Upravo su ove dvije zemlje bile zemlje sa najnižom i navišom cijenom goriva u svijetu na kraju prošle godine.

Ko ima najjeftiniji, a ko najskuplji dizel

Na listi pet zemalja u kojima je dizel najskuplji osim Jemena još su i Švicarska 1,98 eura, Nizozemska 1,91 eura, Singapur 1,83 eura i Albanija 1,77 eura.

Cijena dizela u posljednjoj 52. sedmici 2024. godine u Bosni i Hercegovini je iznosila 1,26 eura, dok je u Crnoj Gori on koštao 1,35 eura. Jeftiniji dizel nego u Bosni i Hercegovini bio je na tržištu Sjeverne Makedonije sa cijenom od 1,14 eura, dok su najskuplji dizel plaćali građani Srbije i to po cijeni od 1,67 eura. Hrvatska je odmah iza Srbije sa cijenom od 1,55 eura. Kompletnu listu cijena možete pogledati na ovom linku.

Cijene goriva su se globalno kretale od 0,275 eura u Turkmenistanu do 2,694 eura u Jemenu

Analitičari predviđaju relativno stabilnu situaciju na evropskom tržištu dizela u 2025. godini, s mogućim blagim rastom cijena usljed smanjene ponude i oporavka potražnje, ali s ograničenjem zbog niskih marži i djelimično neiskorištenih kapaciteta.

Prognoze su da bi nekoliko rafinerija u razvijenim zemljama trebalo prekinuti proizvodnju goriva. Prema podacima iz industrije, oko jedan posto globalnog rafinerijskog kapaciteta bit će ugašeno u 2025., što odgovara količini od milion barela dnevno. Većina zatvaranja dolazi iz Evrope i Sjedinjenih Američkih Država, gdje se rafinerije suočavaju s niskim maržama i slabom profitabilnošću.

Predviđanja za 2025. godinu

Međutim, očekuje se, piše Reuters da će u Kini, Indiji i Indoneziji s radom početi 800.000 bpd ili nešto više. Zatvara se rafinerija Grangemouth, jedino postrojenje za preradu sirove nafte u Škotskoj, u drugom kvartalu 2025., S radom prestaju i rafinerija LyondellBasell u Houstonu i rafinerija Phillips 66 u Los Angelesu, čije je zatvaranje planirano do kraja godine.

„Za 2025. konstruktivni smo u pogledu evropskih cijena dizela zbog zatvaranja kapaciteta, još uvijek niskih budućih marži koje će zadržati relativno niske nivoe iskorištenosti i blagog oporavka potražnje”, rekla je analitičarka Energy Aspectsa Natalia Losada, prenosi Reuters.

(TIP/Izvor: Forbes BiH/Foto: Ilustracija/Fena)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.