Provedene ključne obrazovne reforme u Tuzlanskom kantonu
Tuzlanski kanton posljednjih godina prolazi kroz opsežne obrazovne reforme koje su značajno unaprijedile kvalitet obrazovanja. Pripreme za strukturalne reforme u obrazovanju započete su 2022. godine, a nastavljene 2023., da bi najviše rezultata bilo u 2024. godine.
Reforme u protekle tri godine donijele su promjene u gotovo svim segmentima obrazovanja – od osnovnih škola, preko srednjeg obrazovanja, do visokog obrazovanja i nauke. Ministar obrazovanja i nauke Ahmed Omerović ističe da su sve ove reforme bile nužne kako bi se obrazovni sistem u ovom kantonu modernizirao i učinio kvalitetnim.
Najznačanije reforme su, kako navodi ministar Omerović, kurikularna reforma odnosno modernizacija obrazovanja, reforma praktične nastave i povezivanje obrazovanja i tržišta rada, očuvanje državnosti Bosne i Hercegovine kroz obrazovni sistem, infrastruktura odnosno snažna ulaganja u školske objekte, digitalizacija i modernizacija obrazovnog sistema, inkluzivno obrazovanje gdje pružamo podršku za svakog učenika, u visokom obrazovanju i nauci je to podrška studentima i naučnim projektima, zatim podrška predškolskom odgoju, stipendije i besplatni udžbenici: osiguravanje jednakih šansi za sve, odgovor na nasilje i stvaranje sigurnijeg okruženja, novi pedagoški standardi koji su temelj stabilnosti obrazovnog sistema.
U oktobru 2024. godine na prijedlog Pedagoškog zavoda TK ministar Omerović je donio novi Nastavni plan i program baziran na ishodima učenja za osnovnu školu. Primjena ovog kurikuluma počinje od sljedeće školske godine.
U decembru 2024. godine donesen je i novi Nastavni plan i program za osnovnu muzičku školu. Pedagoški zavod radi na novom kurikulumu za srednje stručne i tehničke škole.
– Jedna od ključnih oblasti reforme u 2023. godini koju smo nastavili i u 2024. bila je praktična nastava. U saradnji s međunarodnim partnerima, uspostavljeni su novi propisi koji omogućavaju bolje povezivanje učenika sa poslodavcima. Kroz ugovore o praksi, učenici sada imaju priliku sticati praktične vještine u stvarnim radnim okruženjima, dok su poslodavci obavezni plaćati učenike za njihov rad tokom prakse.
Neki poslodavci su već implementirali nove propise i isplaćuju učenicima naknadu za praksu definisanu Pravilnikom. Vlada Tuzlanskog kantona osigurala je sredstva za zdravstveno i penziono osiguranje učenika, čime se dodatno brine o njihovom statusu tokom obrazovanja – ističe ministar Omerović.
U posljednje dvije godine, Vlada Tuzlanskog kantona je uložila značajna sredstva u unapređenje školskih objekata. Kroz program kapitalnih izdataka uloženo je više od 15 miliona KM, što je doprinijelo modernizaciji i povećanju kapaciteta škola.
– Jedan od generacijskih projekata, izgradnja Kampusa Univerziteta u Tuzli, već je započet početkom oktobra. Zavšena je izgradnja zgrade za osnovnu i srednju muzičku školu u Tuzli, koja je rijetki objekat u Bosni i Hercegovini koji je upravo i isključivo namjenjen za muzičke škole.
Tuzlanski kanton je među prvima u Bosni i Hercegovini uveo sveobuhvatnu digitalizaciju obrazovnog sistema. Pokrenut je kolaboracijski e-mail sistem za sve osnovne i srednje škole, a sve škole su dobile svoje web stranice, čime su postale transparentnije i dostupnije učenicima, roditeljima i nastavnicima.
– Dodatno, uveden je aplikativni sistem za prijem nastavnika i stručnih saradnika, koji osigurava transparentan i jednostavan proces zapošljavanja. U toku je implementacija ISKOOM-a, informacionog sistema za obrazovanje odraslih, kao i sistema za upravljanje procesima saobraćajne edukacije. Uvođenje elektronskih dnevnika u škole, na čemu se trenutno radi, zaokružit će proces digitalizacije, osiguravajući efikasniju administraciju i bolji uvid u učenička postignuća – dodaje ministar Omerović.
(TIP/Izvor: Faktor.ba)
Zbog cega gradska uprava ne podnese Krivicnu prijavu protiv GSP Tuzla i zastitu svoje grada e TK.