Foto/Tuzla: Uklanjanje fizičkih barijera kao poruka da svi jednako mogu ostvariti zagarantovana prava i učestvovati u važnim odlukama

Sanacijom Centra za pružanje usluga građanima u Gradu Tuzli uz izgradnju svih potrebnih prilaza, taktilne staze, dva lifta i prilagođenog šaltera omogućene su kvalitetnije usluge građankama i građanima i lakši pristup javnim uslugama za sve. Službenica za odnose s javnošću u Informativnom centru za osobe sa invaliditetom “Lotos” Tuzla Adisa Kišić kaže kako za nju ovo ne znači samo uklanjanje fizičkih prepreka i olakšan pristup svim uslugama, nego i poruka da svi, bez obzira na invaliditet ili poteškoću jednako mogu ostvariti sva zagarantovana prava.

“Dostojanstvo i kvalitet života osobama s invaliditetom u velikoj mjeri zavisi od uslova pristupačnosti. Grad Tuzla je napravio jako važan i značajan korak ka stvaranju jednog pristupačnijeg okruženja za sve građanke i građane našeg grada. Uvažavanjem potreba nas kao osoba sa invaliditetom omogućeni su prilaz i pristup svim uslugama i sadržajima svima podjednako. Sada ćemo moći da jednostavnije obavljamo svakodnevne stvari, na slobodniji način ostvarujemo sva svoja prava, da učestvujemo u sastancima, inicijativama i dogovorima koji su značajni za našu cjelokupnu zajednicu”, kaže Adisa Kišić, dodajući kako će se ovim korakom doprinijeti unapređenju inkluzivnosti i dostupnosti usluga i sadržaja, svima na podjednak način:

Ispoštovana i UN Konvencija o pravima osoba s invaliditetom

“Posebno bih istaknula i važnost poštivanja zakonske regulative, prije svega Konvencije UN-a o pravima osoba s invaliditetom čiji Član 9. upravo garantuje pristupačna okruženja, omogućene uslove i prilaz svim objektima i institucijama. Ovo jeste jako pozitivan primjer i pozitivna praksa, ali je vrlo važno da uvijek moramo raditi i dalje, da imamo prilaz i pristup svim institucijama, objektima i ulicama u našem gradu, kako bismo bili ravnopravni članovi naše zajednice, što u suštini i jesmo”.

Centar  za pružanje usluga građanima u Gradu Tuzli saniran je kroz Projekat unapređenja efikasnosti lokalnih usluga u Bosni i Hercegovini (PIPLS) koji finansira Švedska, a implementira i sufinansira Razvojni program Ujedinjenih nacija u Bosni i Hercegovini (UNDP BiH), uz podršku tri kantona i 22 jedinice lokalne samouprave (JLS).

Direktor IC “Lotos” Suvad Zahirović ističe opredjeljenje Grada Tuzla za partnersko dogovaranje ključnih aktivnosti kroz definisanje strateških okvira u odnosu na pojedine grupe građana i građanki, kao i uspostavljanje Savjeta za osobe sa invaliditetom koji čine predstavnici ključnih službi gradske uprave i predstavnici najaktivnijih organizacija osoba sa invaliditetom.

“Projekat je u potpunosti pripremljen u saradnji sa Savjetom za osobe sa invaliditetom, a ponosni smo da su tokom njegove izvedbe ispoštovani svi standardi pristupačnosti, arhitektonske, informacijske i pristupačnosti usluga. Vjerujemo da je ovo samo početak promjena kojima ćemo u partnerstvu osigurati da Tuzla postane mjesto u kojem će kvalitetno živjeti svi ljudi, jer ono što je dobro za osobe sa invaliditetom, dobro je za sve”.

Prilagođeni šalter dodatno poboljšao pristupačnost, liftom do Gradske uprave

Sanacijom Centra i intervencijama unutar zgrade Uprave, među kojima je i adaptacija toaleta prilagođenog osobama s invaliditetom, svakodnevni dolazak i rad lakšani su i Sabini Brkić koja je već šest mjeseci pripravnica u Gradskoj Upravi:

“Sada je mnogo lakši pristup svima, posebno onima sa poteškoćama u kretanju kao što sam i sama. Naročito je pohvalno postavljanje prilagođenog šaltera za osobe s invaliditetom, čime im je olakšan samostalni pristup i ostvarivanje svih prava, izradu ličnih dokumenata i svega onoga što im je potrebno za normalan život. Nabavkom većeg lifta nam je omogućeno da pristupimo i svim drugim službama u Gradskoj Upravi. Od velike koristi je i toalet za osobe s invaliditetom koji nam uveliko olakšava boravak u zgradi”.

Uposlenica u šalter sali Jasmina Helezović kaže kako su nakon adaptacije svi koji dolaze ili rade tu dobili ugodan i modernizovan ambijent:

“Radim ovdje 32 godine, i poslije posljednje adaptacije osjetila sam veliko poboljšanje, kako za nas uposlenice i uposlenike kojima je omogućen učinkovitiji rad, tako i za građanke i građane koji su vjerujem također primijetili i osjetili ove velike promjene. Centar je jako frekventan i svakodnevno ima veliki priliv građana, posebno mi je drago da je uz sva unapređenja napravljen i pult za osobe sa invaliditetom što je jako bitno da im se omogući adekvatan pristup”.

Mubera Brkić iz Tuzle kaže kako često posjećuje Centar za pružanje usluga:

“Prilikom prvog dolaska nakon adaptacije primijetila sam da su prostorije nove, moderne, jako lijepo opremljene, i da se ja kao stranka, a i ovo osoblje koje tu radi, mnogo bolje osjećamo u tom sređenom prostoru. Primijetila sam da sada češće samostalno dolaze stranke u kolicima, gdje imaju pristup i prilagođen pult. Imala sam priliku da koristim i lift koji je jako moderan i drago mi je što je Tuzla dobila ovako fino opremljene prostorije”.

U Centar za pružanje usluga dnevno dođe 1000 građanki i građana

Koordinatorica PIPLS Projekta za Grad Tuzlu Asja Kravić kaže kako je i lično i profesionalno zadovoljna realiziranim projektom, funkcionalnošću i samim izgledom novog Centra za korisnike.

“Značaj projekta za Grad Tuzla je još veći kada se uzme u obzir da Centar za pružanje usluga građanima i službe za upravu svaki dan prime oko 1000 naših građanki i građana. Navedenim projektom su se unaprijedile usluge i izvršila modernizacija Centra za pružanje usluga građanima i šalter sale. Olakšan je pristup osobama s invaliditetom kao i slabovidnim osobama, a novi liftovi u zgradi Gradske uprave prilagođeni su korisnicama i korisnicima u kolicima, i drugim osobama sa poteškoćama u kretanju. Ponosni smo što smo bili dio Projekta, a realizovane aktivnosti i rezultati PIPLS projekta predstavljaju nam poticaj za dalji rad i razvoj uz dugoročnu korist za sve građanke i građane Grada Tuzle.”

Projekat unapređenja efikasnosti lokalnih usluga u Bosni i Hercegovini (PIPLS) ima za cilj unaprijediti pristup ključnim javnim uslugama kroz bolje upravljanje i povećanje ulaganja u lokalnu infrastrukturu.  

(TIP)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.