Ma niste vi to odradili. To su Ramiza, Rašid i onaj njihov vrli direktor.
Učenici iz Bosne i Hercegovine i ovaj put ispod međunarodnog prosjeka
Učenici 4. razreda u Bosni i Hercegovini su, u okviru međunarodnog istraživanja TIMSS 2023, na testu iz matematike ostvarili 447 bodova, a na testu iz prirodnih znanosti 448 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira Bosnu i Hercegovinu ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 503 boda za metematiku i 494 bodova za prirodne znanosti i razlika u odnosu na prosjek je statistički značajna, saopštila je Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.
Agencija je danas objavila ovogodišnje rezultate, kao i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2023 za Bosnu i Hercegovinu.
U Bosni i Hercegovini djevojčice ostvaruju bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od dječaka i razlika u postignućima je statistički značajna, dok na međunarodnoj razini, djevojčice ostvaruju bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od dječaka, ali razlika nije statistički značajna.
U Bosni i Hercegovini dječaci ostvaruju bolja prosječna postignuća iz matematike, ali razlika nije statistički značajna, dok na međunarodnoj razini, dječaci ostvaruju bolja prosječna postignuća iz matematike i razlika je statistički značajna.
Rezultati TIMSS 2023 opet su pokazali kako samo 1 posto učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike.
Učenici svih zemalja iz okruženja ostvaruju bolja postignuća iz matematike – Kosovo 451, Sjeverna Makedonija 474, Crna Gora 477, s tim da su učenici Albanije 512, Slovenije 514 iSrbije 523 iznad prosjeka TIMSS skale.
Učenici Bosne i Hercegovine ostvaruju nešto bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od učenika prethodno nabrojenih zemalja, s izuzetkom Srbije 510 i Slovenije 526 čiji učenici ostvaruju rezultate iznad prosjeka TIMSS skale i u prirodnim znanostima.
Kao i u prethodnim ciklusima TIMSS istraživanja, najbolja postignuća iz matematike i prirodnih znanosti ostvarile su zemlje dalekog istoka. Učenici iz Singapura ostvaruju čak 615 bodova na testu iz matematike te 607 bodova na testu iz prirodnih znanosti.
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) je međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti, koje pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti, kao i elementima koji na njih utječu. Učenici iz Bosne i Hercegovine, u istraživanju TIMSS, sudjeluju po treći put, nažalost, ne u kontinuitetu.
Prvi put, 2007. godine, u istraživanju su sudjelovali učenici osmih razreda osnovne škole, a rezultati koje su ostvarili bili su ispod međunarodnog prosjeka.
Drugi put, 2019.godine, u istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih rareda osnovne škole, a ostvareni rezultati pokazali su kako 24 posto testiranih učenika ne može doseći čak ni nisku razinu postignuća u oblasti matematike te kako samo 1 posto učenika, ili svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike i prirodnih znanosti.
Teći put, 2023. godine istraživanje je u Bosni i Hercegovini provedeno na uzorku od 3391 učenika četvrtih razreda iz 120 osnovnih škola.
“Istraživanje TIMSS 2023 pruža nam priliku za dublji uvid u razine postignuća naših učenika, kao i u kontekstualne okvire koji na ta postignuća utječu – od stavova učenika prema učenju, preko podrške kućnog okruženja, do dostupnih resursa i kvalitete nastavnog procesa u školama. Bitno je napomenuti kako je istraživanje TIMSS 2023 provedeno bez sudjelovanja Republike Srpske i Zapadnohercegovačkog kantona, zbog čega rezultati naših učenika nisu zabilježeni u međunarodnim trendovima. Trend će moći pratiti samo one nadležne obrazovne vlasti čiji su učenici sudjelovali u zadnja dva ciklusa TIMSS istraživanja”, navode iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.
Rezultati i preporuke istraživanja bit će, kao i dosad, distribuirane svim razinama obrazovnih vlasti u zemlji kako bi se poduzeli konkretni koraci na unapređenju kvalitete obrazovanja i ubrzavanju kurikularne reforme.
Iz Agencije dodaju kako samo uz prilagodbu obrazovnih sustava funkcionalnim znanjima, vještinama i kompetencijama, uz praćenje trendova postignuća učenika na globalnoj razini, možemo omogućiti našoj djeci da ne zaostaju za svojim vršnjacima u drugim zemljama te da bude kompetentni na tržištu rada.
(TIP/Izvor: bhrt.ba/Foto: Ilustracija)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.