Pomoć putem klika – poziv bh. kompanijama da se registruju u digitalnu banku hrane NIKOGLADAN.BA
Digitalna banka za doniranje hrane NIKOGLADAN.BA će donijeti direktnu pomoć za više od 17 hiljada ljudi koji se danas hrane u 60 javnih kuhinja u Bosni i Hercegovini.
Stvaranjem ove digitalne banke hrane, napravljen je veliki pomak u procesu doniranja hrane, ali ključni, podrazumijeva registraciju što većeg broja kompanija. Kompanijama NIKOGLADAN.BA osigurava dostupnost preciznih podataka o potrebama javnih kuhinja. Trenutno je registrovano 20 posrednika u donacijama, kao što su javne kuhinje ili distributivni centri humanitarnih organizacija. Kada donator objavi da je donacija dostupna, javna kuhinja mu se direktno javlja. Tako znamo da će donacija biti usmjerena tamo gdje je u određenom trenutku najpotrebnija, a sve putem digitalne banke hrane NIKOGLADAN.BA.
„Lansiranje digitalnog registra za doniranje hrane će uistinu ubrzati cijeli proces između onih koji žele da pomognu – donatora, i onih kojima je pomoć potrebna. U ovom slučaju to su kuhinje koje su opet posrednici do ljudi koji svaki dan treba da dobiju hranu. Mogu reći da mi u Pomozi.ba najbolje znamo kako je to operativno izazovno i šta je sve potrebno na terenu uraditi kada se neko javi s jednog kraja države, a korisnici se nalaze na drugom kraju“, kaže Elvir Karalić, osnivač i predsjednik Udruženja Pomozi.ba, koje je pored Fondacije Mozaik idejni tvorac ove digitalne banke hrane.
Kompanije, donirajući hranu, omogućavaju da pomoć stigne i do najranjivijih članica i članova društva, uključujući bebe, djecu s invaliditetom i starije osobe u udaljenim zajednicama. Svi registrovani donatori, omogućavaju javnim kuhinjama da jednim klikom rezervišu donaciju i dogovore njeno preuzimanje. Postojanje digitalne banke hrane NIKOGLADAN.BA omogućava i uvid u ispravnost hrane, zahvaljujući istaknutosti rokova njene valjanosti.
Pored primarnog segmenta društvene odgovornosti koja uključuje podršku onima koji su u potrebi, ovakav vid doniranja ima i dodatne dimenzije odgovornog poslovanja, kao što je smanjenje količine otpada na deponijama i emisije metana kao doprinosa zaštiti okoliša i ostvarivanju ESG ciljeva kompanija.
I pored olakšica nedovoljan odziv kompanija
Ipak, i pored svih olakšanih procedura i historijske izmjene zakona vezanog za oslobađanje donirane hrane pred istek roka trajanja od plaćanja PDV-a, obim donacija i dalje nije zadovoljavajući. Na osnovu dostupnih istraživanja svaka peta osoba u našoj zemlji je gladna, dok se istovremeno godišnje uništi 750 hiljada obroka. Sve navedeno je bio razlog za pokretanje kampanje Niko gladan. Niko sam, koja je rezultat inicijative Fondacije Mozaik koja se provodi uz podršku USAID-a u okviru projekta „Pravni okvir za filantropiju“ i koja je ujedinila kompletnu javnost od akademske i vjerske zajednice, preko javnih ličnosti i medija do odgovornih pojedinaca iz poslovnog i javnog sektora.
(TIP)
Da naravno da treba