U Belgiji razvijen novi prototip baterije za električne automobile

Flamanski istraživački centar imec razvio je novi prototip baterije sa značajno većom gustinom energije od trenutne generacije baterija. To bi omogućilo električnom automobilu da putuje više od pola puta duže s istom zapreminom baterije, prema laboratorijskim rezultatima, prenosi Belga.

Trenutna generacija električnih automobila koristi litijum-jonske baterije. Asortiman električnih vozila značajno se poboljšao posljednjih godina, ali i dalje postoji rastuća potražnja za većim dometima i bržim vremenom punjenja. Istovremeno, važno je da baterije budu pristupačne.

Domet automobila određen je energijom koju baterija može isporučiti. Budući da zapremina baterije ostaje ista, što se više energije (kWh) može staviti u bateriju, to je veći domet. Kako su litijum-jonske baterije dostigle svoje granice, naučnici su tražili tehnologije koje mogu povećati gustinu energije baterija.

Zajedno sa 13 evropskih partnera, imec je postigao obećavajući iskorak. Kao dio projekta SOLiDIFY, razvili su prototip litijum-metalne baterije sa izuzetnom gustinom energije od 1.070 Wh po litri. Trenutne litijum-jonske baterije postižu u prosjeku 600 do 700 Wh po litru.

Ove baterije imaju i druge prednosti: manje su zapaljive, što povećava sigurnost; mogu se brže puniti; i imaju duži život. Osim toga, proizvodni proces je prilagodljiv trenutnim litijum-jonskim proizvodnim linijama i očekuje se da će koštati manje od 150 eura po kWh.

Baterija je proizvedena u kampusu EnergyVille u Genku. Projekat je sada u fazi proširenja.

(TIP/Izvor: Fena/Foto: Belga)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.