Adidas suočen sa pozivima na bojkot zbog otpuštanja Belle Hadid iz reklamne kampanje
Njemačka kompanija za sportsku odjeću Adidas suočila se sa reakcijama i sve češćim pozivima na bojkot nakon što je uklonila svjetski poznatu palestinsko-američku manekenku Bellu Hadid sa svoje reklame za tenisice za koje je bila zaštitno lice, a uklonjena je zbog reakcije lobističkih grupa i institucija koje podržavaju Izrael, javlja Anadolija.
Nakon kritika iz Izraela, Adidas je iz reklamne kampanje izbacio manekenku Hadid, koja je dugo govorila o pravima Palestinaca.
Kako prenosi Daily Mail, Hadid je prijavila problem svojim advokatima radi sudskog postupka, dok se brend izvinio za “svako uznemirenje ili uznemirenost koju je izazvala reklamna kampanja”.
Nakon odluke kompanije, mnogi korisnici društvenih mreža reagovali su braneći Hadid.
– Bella Hadid je heroj! Nadam se da će Adidas stradati od bojkota – naveo je jedan od korisnika društvenih mreža, a drugi je napisao:
– Izvinite momci, neću kupiti Adidas zbog njihovog kukavnog tretmana prema Belli Hadid.
Reakcije prema Adidasu evoluirale u pozive na bojkot tog brenda.
– Nakon incidenta s Bellom Hadid, oprostit ćemo se od Adidasa. Oni koji ohrabruju zločince za genocid ne bi trebali primati novac od nas koji pošteno zarađujemo. Proarapski i pro-palestinski bojkot zemljotresa u Starbucksu i McDonald’su… Adidas, adios! – navodi korisnik mreža.
Politički analitičar ukazao na važnost bojkota brendova koji podržavaju Izrael
U razgovoru za Anadoliju, politički analitičar Sami Hamdi skrenuo je pažnju na uticaj bojkota na druge kompanije za koje se smatra da podržavaju Izrael, koji nastavlja svoje smrtonosne napade na Pojas Gaze.
– McDonald’s, Starbucks, KFC i drugi brendovi već su počeli da trpe efekte pokreta bojkota u zemljama sa većinskim muslimanskim stanovništvom, a mnogi od ovih brendova morali su zatvoriti mnoge svoje podružnice. Već su počeli pozivi na bojkot Adidasa na isti način – rekao je Hamdi.
Sve veća panika u Tel Avivu
Hamdi je istakao da Tel Aviv doživljava sve više problema zbog sve negativnije percepcije javnosti.
– U Tel Avivu raste panika da Izrael gubi monopol na javni diskurs – rekao je Hamdi i dodao da se izraelski saveznici počinju osjećati nelagodno zbog sve većeg propalestinskog javnog pritiska.
– Stoga, Izrael napada brendove koji čak i izdaleka nagovještavaju palestinske simpatije, u očajničkom pokušaju da uguši palestinske glasove koji su toliko utjecajni u određivanju javnog mnijenja. Angažiranje, a zatim otpuštanje Belle Hadid primjer je slične situacije između Njemačke i Adidasa, slično onome što se dogodilo u prošlosti. To odražava kajanje zbog genocida, i konfuziju i neizvjesnost o tome kako vladati sa sve glasnijom javnošću koja osuđuje današnji genocid – kazao je on.
Direktor Centra za islamske i globalne odnose Univerziteta Zaim (CIGA) i palestinski aktivist Sami Al-Arian rekao je u izjavi za Anadolu da je brend sportske odjeće Adidas kriv za ciljanje na poznate ličnosti i poznate ljude koji podržavaju palestinsku borbu.
– Mislim da bi se mogao pokrenuti bojkot Adidasovih proizvoda, a Adidas će možda morati naučiti ovu lekciju na teži način, jer oni biraju profit umjesto svojih principa – rekao je Al-Arian.
Ističući da su akcije Adidasa i drugih multinacionalnih kompanija usmjerene protiv Palestinu i slavne osobe koje se zalažu za bojkot izazvale reakcije u arapskom i muslimanskom svijetu, Al-Arian je rekao da je stav mnogih od ovih poznatih ličnosti principijelan protiv ideologije sa ciljem da rasistička grupa dominira drugom grupom.
– Mora postojati cijena za takve kompanije da podržavaju Izrael i cionistički režim, a ta cijena mora naštetiti profitu koji ostvaruju od muslimanskog svijeta, gdje živi više od 1,8 milijardi ljudi, što je ogromno tržište za njih, a bojkot protiv Adidasa je dio ove borbe. Mora biti dio nje – rekao je on.
Vrhunac licemjerja
Palestinski aktivista Al-Arian napomenuo je da uklanjanje Hadid iz kampanje znači pokoravanje izraelskom pritisku da spriječi da palestinsko pitanje brane poznate ličnosti.
– Naslijeđe Belle Hadid pripada Palestincima i oni su trebali znati da je Hadid bila otvorena o Palestini – rekao je.
Al-Arian je optužio Adidas za saučesništvo u potkopavanju prava Palestinaca.
– Njihov ugovor s Hadid, a zatim njeno otpuštanje je vrhunac licemjerja kada je u pitanju palestinsko pitanje. Izrael vrši pritisak na ove multinacionalne kompanije da ne podržavaju poznate ličnosti i javne ličnosti koje brane palestinska prava – rekao je Al-Arian.
Adidas ne odustaje od odluke o Hadid
Nakon reakcija, Adidas je objavio pismo izvinjenja, ali ne odustaje od odluke o uklanjanju Hadid iz kampanje.
– Napravili smo nenamjernu grešku. Izvinjavamo se Bella Hadid, ASAP Nast, Jules Kounde i drugim našim partnerima zbog bilo kakvog negativnog utjecaja na njih – naveli su iz Adidasa.
Adidasov godišnji izvještaj za 2023. pokazuje da Evropa, Bliski istok i Afrika imaju najveći udio, koji čine 39 posto ukupne prodaje kompanije, sa prodajom od 8,2 milijarde eura.
Dok je prodaja u azijsko-pacifičkoj regiji iznosila 2,3 milijarde eura (11 posto globalne prodaje) u istoj godini. Ove četiri regije svijeta čine 50 posto Adidasove prodaje.
S obzirom na značajnu muslimansku populaciju u ovim regijama, postavljaju se pitanja o tome kako će Adidasov stav utjecati na njegovu prodaju u 2024. godini.
U februaru je McDonald’s najavio da će bojkot “značajno utjecati” na njegovu prodaju u posljednjem tromjesečju 2023., posebno na Bliskom istoku i u većinski muslimanskim zemljama kao što su Malezija i Indonezija.
Starbucks je objavio da je otpustio oko 2.000 ljudi koji rade na Bliskom istoku zbog bojkota.
(TIP/Izvor: Agencija Anadolija)
Nakon Zlaje sa posebnom pažnjom i poštovanjem prolazim pored svakog portira, Zlajino zanimanje dok nije postao profesor! On i školski…