Administracija u mupu neradi svoj posao kako treba.Ja 18 predo za reg.a prie na dan istekla.Oni čekali još mjesec pa…
Ko bolje vozi, čovjek ili računar? Ovo su rezultati najnovijeg istraživanja

Mohamed Abdel-Aty i Shengxuan Ding sa Sveučilišta Središnje Floride u Orlandu detaljno su analizirali okolnosti preko 37 tisuća sudara u saobraćaju, a u 2100 slučajeva su u saobraćajnoj nesreći sudjelovala vozila s visokim stepenom ili potpunom samostalnošću, dakle, “vozio” je računar.
Iako neki podaci u nesrećama koje su se dogodile nisu potpuni, dovoljno je elemenata po kojima nedvojbeno mogu utvrditi – računar je bolji za upravljačem od čovjeka, piše Deutsche Welle.
Najčešća predrasuda su saobraćajne nesreće vozila s pješacima. Vjeruje se da samo čovjek za volanom može naslutiti “što misli” učiniti pješak, čak i u njegovoj ludosti i nepažnji, te da će bolje reagovati. Ne, to nije tačno: kad je čovjek bio za volanom, 15% sudara bilo je s pješacima, a kod sudara s “vozačem” računar – 3%.
U 20% “ljudskih” sudara posve je očito da vozač ne gleda i uopće ne razmišlja o stanju u saobraćaju, što se računaru ne može dogoditi. Isto tako, u direktnom sučeljavanju – sudar “običnog” s autonomnim vozilom – u čak tri četvrtine slučajeva krivo je bilo vozilo s čovjekom za upravljačem.
U vožnji autocestom slobodno se možete pouzdati u računar – pogotovo po magli. Čovjek u okolnostima takve smanjene vidljivosti vidi cestu najviše petnaestak metara pred poklopcem motora, a senzori računara vide stotinjak metara. Tako je s računarem čak sedam puta manje sudara. Kod kiše i drugačijeg ponašanja vozila na cesti, na tri sudara s čovjekom bit će dva sudara s računarem.
Utjeha za čovjeka
Okolnosti u kojima će čovjek ipak biti bolji su sudari pri skretanju i u uvjetima u kojima senzori automobila još “ne vide” dovoljno jasno – u sumrak i zoru. Stručnjaci procjenjuju da “inteligenciju” računara treba još naučiti da se snalazi u tim okolnostima, no tu je problem: programerima treba više pravih sudara da bi poučili računar.
No analitičarima ovog sveučilištima dodatni je problem to što i čovjek i računar u današnjim automobilima voze predobro. Statistički, mogućnost sudara je tek na svakih 100 hiljada prijeđenih kilometara, tako da se i sudari događaju samo u iznimnim okolnostima.
Računar će prije napraviti kompletnu glupost nego čovjek
Ljudskim vozačima svakako će se svidjeti i konstatacija da će računar prije napraviti kompletnu glupost u saobraćaju: blokirat će vozilo hitne pomoći ili nečiji slobodan izlaz na cestu jer “ne shvata” sve okolnosti zbivanja u saobraćaju.
U San Franciscu već postoji i pravi “pokret otpora” autonomnim vozilima. Jedna udruga biciklista na poklopac motora voli im stavljati saobraćajni tuljac, a s takvim pilonom “pred nosom” kamere računar potpuno poblesavi – i auto se neće više pomaknuti s mjesta, piše Index.hr.
Ali zaključak ipak jest: “Temeljem rezultata modela procjene, moguće je zaključiti da su visoko automatski sistemi vožnje zbog svojeg objektnog prepoznavanja i izbjegavanja, preciznog upravljanja i boljeg donošenja odluka u većini scenarija sigurniji od vozila kojima upravljaju ljudi”, piše u ovom istraživanju.
(TIP/Foto: Ilustracija: MJ)
Komentar
LAŽU !!!
Komentari su zatvoreni.