Izuzetno "politički"sposoban ministar.Ne vidi dalje od nosa, okružio se sebi podobnim saradnicims ili klimoglavcima.
Ko bolje vozi, čovjek ili računar? Ovo su rezultati najnovijeg istraživanja
Mohamed Abdel-Aty i Shengxuan Ding sa Sveučilišta Središnje Floride u Orlandu detaljno su analizirali okolnosti preko 37 tisuća sudara u saobraćaju, a u 2100 slučajeva su u saobraćajnoj nesreći sudjelovala vozila s visokim stepenom ili potpunom samostalnošću, dakle, “vozio” je računar.
Iako neki podaci u nesrećama koje su se dogodile nisu potpuni, dovoljno je elemenata po kojima nedvojbeno mogu utvrditi – računar je bolji za upravljačem od čovjeka, piše Deutsche Welle.
Najčešća predrasuda su saobraćajne nesreće vozila s pješacima. Vjeruje se da samo čovjek za volanom može naslutiti “što misli” učiniti pješak, čak i u njegovoj ludosti i nepažnji, te da će bolje reagovati. Ne, to nije tačno: kad je čovjek bio za volanom, 15% sudara bilo je s pješacima, a kod sudara s “vozačem” računar – 3%.
U 20% “ljudskih” sudara posve je očito da vozač ne gleda i uopće ne razmišlja o stanju u saobraćaju, što se računaru ne može dogoditi. Isto tako, u direktnom sučeljavanju – sudar “običnog” s autonomnim vozilom – u čak tri četvrtine slučajeva krivo je bilo vozilo s čovjekom za upravljačem.
U vožnji autocestom slobodno se možete pouzdati u računar – pogotovo po magli. Čovjek u okolnostima takve smanjene vidljivosti vidi cestu najviše petnaestak metara pred poklopcem motora, a senzori računara vide stotinjak metara. Tako je s računarem čak sedam puta manje sudara. Kod kiše i drugačijeg ponašanja vozila na cesti, na tri sudara s čovjekom bit će dva sudara s računarem.
Utjeha za čovjeka
Okolnosti u kojima će čovjek ipak biti bolji su sudari pri skretanju i u uvjetima u kojima senzori automobila još “ne vide” dovoljno jasno – u sumrak i zoru. Stručnjaci procjenjuju da “inteligenciju” računara treba još naučiti da se snalazi u tim okolnostima, no tu je problem: programerima treba više pravih sudara da bi poučili računar.
No analitičarima ovog sveučilištima dodatni je problem to što i čovjek i računar u današnjim automobilima voze predobro. Statistički, mogućnost sudara je tek na svakih 100 hiljada prijeđenih kilometara, tako da se i sudari događaju samo u iznimnim okolnostima.
Računar će prije napraviti kompletnu glupost nego čovjek
Ljudskim vozačima svakako će se svidjeti i konstatacija da će računar prije napraviti kompletnu glupost u saobraćaju: blokirat će vozilo hitne pomoći ili nečiji slobodan izlaz na cestu jer “ne shvata” sve okolnosti zbivanja u saobraćaju.
U San Franciscu već postoji i pravi “pokret otpora” autonomnim vozilima. Jedna udruga biciklista na poklopac motora voli im stavljati saobraćajni tuljac, a s takvim pilonom “pred nosom” kamere računar potpuno poblesavi – i auto se neće više pomaknuti s mjesta, piše Index.hr.
Ali zaključak ipak jest: “Temeljem rezultata modela procjene, moguće je zaključiti da su visoko automatski sistemi vožnje zbog svojeg objektnog prepoznavanja i izbjegavanja, preciznog upravljanja i boljeg donošenja odluka u većini scenarija sigurniji od vozila kojima upravljaju ljudi”, piše u ovom istraživanju.
(TIP/Foto: Ilustracija: MJ)
Komentar
LAŽU !!!
Komentari su zatvoreni.