Hdz neka gradi Hercegovinu od tuzlanskih para.
Tuzlanski kanton bez kilometra autoputa i brzih cesta, magistrale nesanirane: Da li ostaje i bez aerodroma?
Tuzlanski kanton još uvijek čeka na prve kilometre autoputa, a najavljene brze ceste za građane tog najmnogoljudnijeg kantona koji je orijentiran na izvoz, nisu prihvatljivo rješenje. Zbog loših puteva, tvrde, suočavaju se s gubicima u privredi, a sada strahuju i od gubitka Međunarodnog aerodroma Tuzla. Poručuju da je TK “nedonošče politika” i da su “pređene sve crvene linije”.
Kako spasiti Međunarodni aerodrom Tuzla?
Admir Čavalić, zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, kazao je kako je potrebno depolitizovati sve aerodrome u Bosni i Hercegovini.
“Nekoliko je problema. Prije svega vidimo čemu vodi politizacija aerodroma. Mislim da aerodrome treba apsolutno depolitizirati, ne samo tuzlanski već i sarajevski, banjalučki i ostale. I onda ćemo doživjeti sudbinu drugih aerodroma u regionu koji imaju izuzetan rast po pitanju letova. Sada imamo pse lutalice i uagšena svjeto – ono je sramotno. Ja kao federalni zasutpnik pozivam Vladu FBiH i Vladu TK da se uključe. Moramo se svi uključiti da sačuvamo ovaj aerodrom. Dali da ga prebacimo na cargo letove, ali da ga svakako pokušamo revitalizirati s putničkim. Vidimo da nije dobar model da se uzme samo jedna komapnija. Možda treba razmišljati o modelu da se raspiše javni poziv i traži više kompanija. Tu treba dobar marketing i kvalitetne kompanije”, rekao je Čavalić za N1.
TK nema ni kilometra autoputa
Građani i privrednici iz Tuzlanskog kantona poručuju da su im putevi sve gori i gori iz godine u godinu. Čavalić ističe kako su to činenjice.
“Po pitanju direktnih poreza i akcija koje se trebaju trošiti na puteve, TK je odmah iza KS u Federaciji Bosne i Hercegovije. Međutim po pitanju izgradnje autoputeva, brzih cesta i sl, nemamo niti jedan kilometar autoputa, nemamo ni treću traku. Jedna je na području KS, druga ZDK. Na području TK nema ni kilometra autoputa ili brze ceste, da ne govorim o održavanju magistrala. Mislim da ostatka države nije svjestan toga”, rekao je Čavalić u Novom danu.
Načelnik općine Lukavac Edin Delić je s načelnicima četiri općine u FBiH i RS odlučio da poduzme “stvari u svoje ruke”.
“Mi smo reflektor usmjerili na jednu dionicu od Doboja do Tuzle preko Kalesije do Zvornika. Ona ilustruje odnos svega što smo gledali prema TK. Nisam zagovornik teorija zavjere, ali ne možemo prihvatiti da je ovo slučajnost s aerodromom i cestama. Mi u TK smo nednošče politika. Sve mogue crvene linije su pređene. 16 puta više novca odlazi negdje drugo iz TK nego što se vraća. Tuzla-Doboj je možda najznačajnij dionica, ali uopšte nije u razmatranju autocesta. Tretira se kao moguća brza cesta, a svi uslovi i brojanja dnevnog sabraćaja su u samom vrhu. Dionica Tuzla-Žepče je politička mantra da se produži neki kraj, ali za građane TK neće imati neki značaj. Inicijativa je okupila načelnike iz oba entiteta. Poručili smo da zajednički gledamo na problem i da smo ga spremni rješavati i sufinansirati. Trebamo shvatiti da je i autoput prema Banjaluci bosanskohercegovački autoput”, rekao je Delić u Novom danu.
Amir Fejzić iz JP Autoceste FBiH kazao je kako ovo preduzeže radi na izradi Glavnog projekta autoceste koja prolazi kor TK u dužini od 23 km, od petlje Mihatovići kod Šićkog Broda do Bečko distrikta.
“Našu ozbiljnost najbolje pokazuje da smo pokrenuli proces eksproprijacije za prvih 10 km u TK. Ako sve bude po planu, s radovima bismo trebali krenuti iduće godine”, rekao je Fejzić.
Ko saobraćajno blokira industrijski kanton?
Zastupnik Čavalić ističe kako privreda TK u međuvremenu gubi.
“Ovo je izvozni kantona. TK je broj jedna kanton po izvozu u BiH. Ima povoljan trgovinski deficit. Notorna je glupost, da tako banalizujem, da jedini industrijski kantona blokirate saobraćajno. Kritika Autocestama – neka naprave regionalni ured da se neko iz tog preduzeća vozi tamo-vamo stalno pa da vidi. Građani više ne pitaju hoćemo li i kako ćemo, nego pitaju kada će moći uzeti automobil i voziti se na relaciji Tuzla-Orašje? Krivi smo svi mi. Građani kažu ‘ili nam dajte da vozimo ili se svi skupite i blokirajte saobraćaj za Sarajevo’”, rekao je Čavalić.
Žele autoput
Načelnik Lukavca poručio kako brze ceste nisu rješenja, kao ni i zgradnja samo jednog kraka autoceste.
“Autoput je isplativiji, ali nije samo pravac sjever koji se treba deblokirati. Najavljujem da neće biti glasova iz TK za brze ceste bez autoputa”, poručio je Delić.
(TIP/Izvor: N1/Autorica: Sanela Dujković)
Komentar
Halilčević, “direktor aerodroma” koji se zove “Tuzla” a zemljopisno veze nema sa Tuzlom, je sa Dubrava, dakle “pljosko”, kojem njegovi Dubravci neće moći oprostiti što su ogromne kredite digli za “apartmane”, “parkinge”, rent a car “firme”, itd., a i u Tuzli su se mnogi dali u “turizama” poebice Borić i Pavkuša gdje su “nikli”: “divlji parkinzi”, “apartmani”, na zemlji za koju su još prije rata dobili stanove, ogromna većina zgrada u Slavinovićima, i sada daj opet koristi tu zemlju, dalje “Šabački vašar” kod ulaza kod “Lovca”, dalje više parkinga, legalnih i “divljih”, oko “jezera”, množina nego što je površina “jezera”, toliko se Maidu sljeva novca a on od 2003. do sada nije proširio prvo jezero, a mogao je, do južne magistrale, samo crpnu stanicu izmjesti gdje su “sojenice” koje ničemu ne služe a proširi prvo jezero do “sojenica”, onoga odbojka u pijesku terena, stolnoteniskih terena, i još mnogo nepotrebnog terena između prvog i drugog “jezera” jer “kupači” imaju fetiš “sardine u konzervi” tijekom sezone “kupanja” na “jezerima” u Tuzli!
Komentari su zatvoreni.