Prodaja ultraskupih personaliziranih automobila je u porastu i u BiH
Uprkos nestabilnostima na globalnom ekonomskom tržištu, prodaja ekskluzivnih, ultra skupih personaliziranih automobila kao što su Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce i drugi je u porastu.
“Tako sam nevjerovatno ponosan što mogu objaviti da smo dosegli još jednu istorijsku prekretnicu”, naveo je na Linkedinu Stephan Winkelmann, predsjednik i glavni izvršni direktor Lamborghinija.
Ovaj italijanski proizvođač luksuznih sportskih automobila prošle godine je po prvi put u istoriji prodao više od 10.000 vozila, dok je Ferrari ostvario rast prihoda od 17 %.
Kako su objavili iz kompanije, Ferrari je 2023.godine ostvario prihode od 6,46 milijardi dolara i dobit od 1,36 milijardi dolara.
Bogati ljudi postaju još bogatiji
Enormna zarada dokaz je koliko je ovaj brend bio ozbiljan kada je ranije najavio da će razvijati svoj program personalizacije vozila, koji mu je u 2023. godini donio više od 460 miliona eura povećane dobiti. I on na ovim brojkama u 2024. godini ne misli stati, naročito nakon nedavno lansiranog SUV-a Purosangue, koji je svoje kupce našao među najbogatijim.
“Tržište raste u smislu broja stanovnika, ali ovi bogati ljudi također postaju još bogatiji. Personalizacije i prilagodbe (automobila) zapravo su bili ključni pokretač zarade bolje od očekivane tokom 2023.godine”, kaže za CNN Javier Gonzalez Lastra, investicijski partner Tema ETFs, koji upravlja investicijskim fondom za luksuznu robu.
380 dolara koliko je iznosila cijena Ferrarijeve dionice u prošli četvrtak, dosegla je svoj najveći nivo u protekle 52 sedmice, i kako javlja CNN vrlo je vjerovatno da je ovom skoku doprinio i dolazak sedmerostrukog prvaka Formule 1 Lewisa Hamiltona u redove Ferrarija.
Uporedi li se više od 10.000 automobila koliko je prošle godine prodao Lamborghini, i broj vozila koje su prodali drugi proizvođači (prema podacima MoneyShakea, Toyota proizvede 19.9 automobila svake minute (oko 10.5 miliona miliona godišnje), Volkswagen 19.8, Hyundai 13.7, GM 13, te Ford 12.2 automobila u minuti), nekima se broj italijanskog proizvođača može učiniti kao mali. Međutim, proizvođače ultraskupih automobila masovnost ne interesira, jer sa izradom ograničene serije svojih automobila oni čuvaju ekskluzivitet.
Ferrari je naprimjer, davne 1947.godine prodao samo dva svoja vozila 125 S i poslovnu filozofiju o ograničenju broja prodanih vozila zadržao do danas.
„Razdoblje čekanja (12 mjeseci), smatra se najboljim pokazateljem vrijednosti marke, sama suština brenda izgrađena je na njegovoj ekskluzivnosti“, pojasnio je bivši Ferrarijev izvršni direktor Louis Camilleri.
Uprkos nestabilnostima na globalnom ekonomskom tržištu, prodaja ekskluzivnih, ultra skupih personaliziranih automobila kao što su Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce i drugi je u porastu.
“Tako sam nevjerovatno ponosan što mogu objaviti da smo dosegli još jednu istorijsku prekretnicu”, naveo je na Linkedinu Stephan Winkelmann, predsjednik i glavni izvršni direktor Lamborghinija.
Ovaj italijanski proizvođač luksuznih sportskih automobila prošle godine je po prvi put u istoriji prodao više od 10.000 vozila, dok je Ferrari ostvario rast prihoda od 17 %.
Kako su objavili iz kompanije, Ferrari je 2023.godine ostvario prihode od 6,46 milijardi dolara i dobit od 1,36 milijardi dolara.
Bogati ljudi postaju još bogatiji
Enormna zarada dokaz je koliko je ovaj brend bio ozbiljan kada je ranije najavio da će razvijati svoj program personalizacije vozila, koji mu je u 2023. godini donio više od 460 miliona eura povećane dobiti. I on na ovim brojkama u 2024. godini ne misli stati, naročito nakon nedavno lansiranog SUV-a Purosangue, koji je svoje kupce našao među najbogatijim.
“Tržište raste u smislu broja stanovnika, ali ovi bogati ljudi također postaju još bogatiji. Personalizacije i prilagodbe (automobila) zapravo su bili ključni pokretač zarade bolje od očekivane tokom 2023.godine”, kaže za CNN Javier Gonzalez Lastra, investicijski partner Tema ETFs, koji upravlja investicijskim fondom za luksuznu robu.
380 dolara koliko je iznosila cijena Ferrarijeve dionice u prošli četvrtak, dosegla je svoj najveći nivo u protekle 52 sedmice, i kako javlja CNN vrlo je vjerovatno da je ovom skoku doprinio i dolazak sedmerostrukog prvaka Formule 1 Lewisa Hamiltona u redove Ferrarija.
Uporedi li se više od 10.000 automobila koliko je prošle godine prodao Lamborghini, i broj vozila koje su prodali drugi proizvođači (prema podacima MoneyShakea, Toyota proizvede 19.9 automobila svake minute (oko 10.5 miliona miliona godišnje), Volkswagen 19.8, Hyundai 13.7, GM 13, te Ford 12.2 automobila u minuti), nekima se broj italijanskog proizvođača može učiniti kao mali. Međutim, proizvođače ultraskupih automobila masovnost ne interesira, jer sa izradom ograničene serije svojih automobila oni čuvaju ekskluzivitet.
Ferrari je naprimjer, davne 1947.godine prodao samo dva svoja vozila 125 S i poslovnu filozofiju o ograničenju broja prodanih vozila zadržao do danas.
„Razdoblje čekanja (12 mjeseci), smatra se najboljim pokazateljem vrijednosti marke, sama suština brenda izgrađena je na njegovoj ekskluzivnosti“, pojasnio je bivši Ferrarijev izvršni direktor Louis Camilleri.
Automobil od 13 miliona dolara
Proizvođači personaliziranih automobila svoje kupce pronalaze u najbogatijim slojevima društva. I to je posebna niša automobilske industrije koju ne dotiču tektonske promjene niti slomovi privrednih sistema na globalnom nivou. Procjene Altrati kompanije koja proučava trendove bogatstva, do 2028., ta grupa ultrabogatih bi mogla imati 528.000 ljudi. U poređenju sa osam milijardi stanovnika Zemlje, to predstavlja kap u moru, ali kap tešku trilione dolara.
Vratimo vrijeme malo unazad i prisjetimo se obećanja čelnih ljudi Rolls-Roycea da će se ozbiljno posvetiti izradi izuzetno skupih automobila izrađenih prema želji svog kupca. 2021.godine predstavili su svoj automobil Boat Tail, a s njim i novi program Rolls-Royce Coachbuild, čiji odjel je bio zadužen da radi sa pojedinačnim klijentima, kako bi se izradio automobil posebno za njih. Boat Tail je izrađen za tri kupca, čiji identitet kompanija nije željela otkriti. Četiri godine ranije, 2017., Rolls-Royce je predstavio Sweptail, izrađen po narudžbi za, također, neimenovanog bogatog klijenta, za kojeg se procjenjuje da je koštao oko 13 miliona dolara.
Bentley je također imao svog asa u rukavu. Bio je to Bacalar, automobil izrađen u samo 12 primjeraka, a jedan primjerak je koštao dva miliona dolara.
A, gdje je u tržišnoj realnosti BiH?
Prilagođavanje, ionako skupih automobila (limizina i SUV), sasvim je normalna pojava u ovoj niši automobilske industrije. I kako tehnologija bude napredovala i očekivanja ultrabogatih potrošača će se povećavati, jer filozofija današnje potražnje i ponude, koju savršeno razumije proizvođač, je da današnji vozač nije samo putnik već je i aktivni učesnik u kreiranju izgleda automobila i njegove funkcionalnosti.
A gdje je u ovoj tržišnoj realnosti Bosna i Hercegovina? Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje 2023.godine u zemlju je uvezeno 9364 nova atomobila.U top deset najskupljih automobila uvezenih u BiH dominiraju Mercedes i Porsche, a na listi top 10 najprodavanijih automobila u prošloj godini našao se i jedan Ferrari.
“Što se tiče luksuznih automobila ne postoji tržište koje ih sebi ne može priuštiti”, kaže Armin Mulović, brend menadžer marke Porsche za BiH u kompaniji Porsche BH i pojašnjava da je u njihovoj kompaniji sektor za posebno personalizirane automobile postojao oduvijek, ali je trend rasta u broju klijenata koji žele takve automobile, primjetan od 2018., i 2019. godine.
“To je period kada tržište luksuznih automobila biva prepoznato i u BiH. Kada takvi automobili prestaju biti upadni na cestama. Oni su naročito danas normalna pojava. Tržište BiH možda jeste specifično, ali nije siromašno i ono je tržište kako nekih srednjih vrijednosti tako i luksuza”, govori on.
Period nakon covida pokazao je, napominje, da su ljudi spremni sve više i više da ulažu da bi imali jedan specifičan automobil po čemu bi se izdvajali kada se govori o luksuzu.
Na pitanje koliko su prošle godine isporučili posebno prilagođenih automobila, on kaže:
“Od 107 naručenih automobila, od kojih je svaki imao neke svoje specifičnosti, možda je nekih 20 bilo sa izrazito specifičnim zahtjevima od strane kupaca u smislu dodatne opreme.”
Od dizajna interijera, tehnoloških nadogradnji do boje
Osim vremena, izrada specijaliziranih automobila traži i veliko umijeće njihovih dizajnera. Uzimajući u obzir da sam ekskluzivitet automobila koji vidimo kod svih proizvođača luksuznih automobila raste, samim time i cijene automobila rastu.
Dodatne, posebne opcije koje klijent poručuje, pojašnjava naš sagovornik, izuskuju i dodatna ulaganja, pa je takav jedan automobil investicija koja zadovoljava određene potrebe klijenta.
Najskuplji personalizirani automobil u BiH koštao je više od 500.000 KM, i ta suma je još uvijek mnogo manja u odnosu na one koje izdvajaju najbogatiji članovi društva na globalnom nivou. Ono što je evidentno, tradicionalne funkcionalnosti automobila više nisu među glavnim adutima proizvođača luksuznih automobila. Klijent danas, neovisno o geografskoj tački, želi automobil koji će biti usklađen sa njegovim životnim stilom.
Od dizajna interijera, tehnoloških nadogradnji do boje. I ne samo boje, kupac je sada u mogućnosti da bira brojne varijante njenih podtonova i svaki dio svoga vozila uredi tako da on odražava njegov jedinstven stil.
Tako naprimjer, da bi kupac u BiH dobio boju automobila koja nije iz reda standardnih paleti boja, svoje vozilo će čekati tri mjeseca duže od redovne isporuke i vjerovatno povećati cijenu svog automobila za oko 12.000 eura.
Nije hir, već budućnost automobilske industrije
Od ventilacije do masaže sjedišta, ambijentalnog osvjetljenja unutar vozila koje treba da bude perfektno, pogotovo u noćnoj vožnji, pa do usklađivanja boje konaca korištenih u unutrašnjosti vozila sa bojom eksterijera vozila…, sve su to samo neki od detalja i finesa na koje uz najsavremeniju digitalizaciju vozila, te druge tehnološke odlike, obraćaju pažnju i traže bh. kupci automobila koji žele iskusiti personalizirano iskustvo vožnje.
“Jednostavno, klijent sve više koristi vozilo kao neki prostor, odnosno drugi dom gdje provodi najviše vremena”, govori Mulović.
I na kraju, uzimajući u obzir statistiku i trendove na globalnom nivou kao zaklučak se nameće da trend personaliziranih vozila i u 2024.godine nije samo hir, već očito budućnost automobilske industrije.
(TIP/Izvor: forbes.n1info.ba/Autorica: Amela Keserović Polić/Foto: Porsche)
Svima nama su problem državni sluzbenici koji žive na budžetu, nista ili skoro ništa ne rade, koriste svaku priliku da…