TikTok povukao muziku Taylor Swift, The Weeknda i drugih

TikTok je uklonio muziku zvijezda uključujući Taylor Swift, The Weeknd i Oliviju Rodrigo iz videa nakon nesuglasica s njihovom izdavačkom kućom Universal Music Group (UMG). Ugovor o licenciranju između TikToka i izdavačke kuće istekao je u srijedu, a novi dogovor nije mogao biti postignut.

UMG je naveo da je TikTok želio platiti “djelić” cijene drugih društvenih mreža za pristup njihovim pjesmama. TikTok je optužio UMG za predstavljanje “lažnog narativa i retorike”.

Svi videozapisi koji sadrže UMG muziku bit će isključeni i novi videozapisi neće se moći napraviti s tim zapisima.

Nekim je umjetnicima poput Ariane Grande i Katy Perry većina njihove muzike nestala sa službenih stranica, osim nekoliko pjesama koje su izdale druge muzičke kuće.

Billie Eilish, još jednoj umjetnici UMG-a, uklonjene su sve njene pjesme osim jedne. Pjesma What Was I Made For? prikazana je u filmu Barbie – čiji je soundtrack objavio Warner Music Group. Murder on the Dancefloor Sophie Ellis-Bextor, koje je postalo viralni hit nakon pojavljivanja u filmu Saltburn, također nije dostupan.

Neslužbene, ubrzane i usporene verzije pjesama i dalje su dostupne za korištenje.

Noah Kahan, čija je pjesma broj jedan Stick Season započela kao viralni TikTok isječak, objavio je video na svom računu u kojem kaže da nije u mogućnosti promovirati svoju novu pjesmu na platformi. “Vjerojatno ću biti dobro, zar ne? Spustit ću se na noge, zar ne?”

U međuvremenu Cody Fry, umjetnik koji je potpisao ugovor s izdavačkom kućom u vlasništvu UMG-a, rekao je u videu na TikToku da se osjeća “kao osoba koja stoji između dva planeta u sudaru” – nakon što je vidio izvještaje o isteku licencnog ugovora i nakon što je jedna od njegovih pjesama postala viralna u Kini.

33-godišnji muzičar rekao je za BBC da nije imao čak ni TikTok račun kada je njegova pjesma, I Hear A Symphony, postala viralna na platformi 2021., nekoliko godina nakon što je prvi put objavljena. Dodao je kako smatra da bi TikTok trebao “cijeniti muziku više nego što to čini trenutno”, te da bi volio da su dva diva mogla riješiti nesuglasice bez “prepuštanja toga na račun umjetnika”. “Ne znam mnogo o mehanizmu ovih golemih korporativnih pregovora,” rekao je, “ali bio bih nefer kada ne bih izrazio frustraciju zbog toga kako je to riješeno u moje ime, a mislim i drugih Universalovih umjetnika, jer je prilično teško saznati ovako nešto putem vijesti.”

Veliko neslaganje

Muzičke kompanije i umjetnici zarađuju tantijeme kada se njihove pjesme reproduciraju na platformama za streaming i društvenim mrežama. Na TikToku se koriste kao muzička podloga za videozapise koji se postavljaju. Ali već dugo postoji nelagoda zbog toga koliko malo platforme plaćaju, što se u ovom slučaju razvilo u veliko i vrlo javno neslaganje.

UMG i TikTok pregovarali su o novom ugovoru, ali se nisu uspjeli dogovoriti prije isteka roka 31. januara. U otvorenom pismu, objavljenom 30. januara, Universal je tvrdio da “u konačnici TikTok pokušava izgraditi posao temeljen na muzici, bez plaćanja poštene vrijednosti za tu muziku”.

Universal je naveo da su također zabrinuti hoće li umjetnici dobiti pravednu naknadu za pjesme koje je generirala umjetna inteligencija – poput one koja je napravljena da zvuči kao Drake i The Weeknd koja je postala viralna.

“Kreatori sadržaja već se natječu na platformama društvenih medija s razrijeđenim ili nepostojećim tantijemama”, rekao je Franklin Graves, odvjetnik i autor biltena usmjerenog na pravna kretanja u kreatorskoj ekonomiji.

Universal je također imao problema s TikTokovim moderiranjem sadržaja, rekavši da se nije uspio adekvatno nositi s “plimnim valom govora mržnje, netrpeljivosti, maltretiranja i uznemiravanja na platformi”.

TikTok je odgovorio: “Tužno je i razočaravajuće što je Universal Music Group vlastitu pohlepu stavio iznad interesa svojih umjetnika i tekstopisaca. “Uprkos Universalovoj lažnoj priči i retorici, činjenica je da su se odlučili udaljiti od snažne podrške platformi s više od milijardu korisnika koja služi kao besplatno sredstvo promocije i otkrivanja njihovih talenata”, dodaje se.

Universalov rival Warner Music dogovorio je ugovor o licenciranju s TikTokom u julu 2023.

(TIP/Izvor: federalna.ba/BBC)