Pruga Doboj – Tuzla – Zvornik žila kucavica najvećeg industrijskog regiona u BiH?!
Ukoliko se osiguraju sredstva, ovaj bi projekat mogao biti realiziran za 4 do 5 godina, a prema procjenama, koštao bi oko 500 miliona eura.
Na inicijativu ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edina Forte je u Sarajevu održan sastanak sa nadležnim za pitanje željezničke infrastrukture, o potencijalima za razvoj željezničkog saobraćaja, a s naglaskom na razvoj željezničke infrastrukture na relaciji Doboj – Tuzla – Zvornik i dalje prema Republici Srbiji.
Osim predstavnika Ministarstva komunikacija i prometa, sastaku su prisustvovali predstavnici entitetskih ministarstva, predstavnici željezničke korporacije BiH, te direktori firmi koje upravljaju željeznicama Republike Srpske i FBiH.
U obraćanju medijima ministar Forto je nakon sastanka kazao da su razgovarali o tome kako konkretno pokrenuti potpunu rekonstrukciju pruge od Doboja do Zvornika i dalje prema Srbiji.
– Imamo jaku zainteresovanost Republike Srbije da u narednom periodu zejedno apliciramo za bespovratna sredstva i finansiranje Evropske unije na način da će ova željeznica postati žila kucavica jedne najveće industrijske regije u Bosni i Hercegovine. Imajući u vidu da je do sada urađeno nekoliko aktivnosti za to, neke predstudije i projekti, neće biti nikakav problem ako odmah krenemo u elektrifikaciju ovog dijela. Svakako rekonstrukcija ove željeznice biće potpuna od Doboja do Zvornika, i ona uključuje priključke prema Brčkom, Aerodromu u Tuzli. Po nekim procjenama rekonstrukcija pruge će koštati do 500 miliona eura – kazao je Forto.
Dodao je da će brzine koje očekuju na toj pruzi biti po međunarodnim standardima, do 120 km/h.
– To ne samo da je bitno za privredu, znamo da će biti isplativo, jako je bitno da ovakvi projekti zažive zbog putničkog saobraćaja kako bi građani cijele regije, a posebno BiH, mogli napokon da putuju onako kako su već naučili putovati građani cijele EU i šire. Dogovorili smo neke konkretne stvari, da priđemo Svjetskoj banci i nastvimo razgovore s njima u smislu pristupa berspovratnim sredstvima – kazao je Forto.
Između ostalog, dogoveno je da će se učesnici razgovra sastajati najmanje jednom kvartalo, te da će se tehničko oprerativno tijelo sastajati po potrebi. Najavljeno je da će sljedeći sastanak biti sa međudržavnom grupom sa Republikom Srbijom, te da će zajedno aplicirati za bespovratna sredstva kod EU.
Minstar saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljko Čubrilović kazao je da nije potrebno objašnjavati kolika je važnost ovog koridora za privredu tuzlanskog bazena, prije svega sarajevskog i banjalučkog, zatim za uvezivanje sa lukom Ploče i uvezivanje s državom Srbijom i njenim potencijalima.
– Kada je riječ o modernizaciji ove pruge, odnosno dovođenjem u stanje u kojem bi mogla du bude značajnija podrška teškoj industriji, i ukupnoj privredi BiH, dobro je da danas imamo saglasnost i podršku svih relevantnih institucija iz ove zemlje da ovaj projekt krene sa mrtve tačke, bez obzira što ima nekih radnji koje su već odrađene na nivou idejnih projekata. Nadam se da ovaj početak i ova agenda, koja je danas dogovorena, neće stati i da ćemo doći do finalizacije samog projekta – kazao je Čubrilović.
Nakon ovog sastanka, Forto je najavio da će danas održati i sastanak vezan za izgradnju brze ceste Sarajevo-– Podgorica, koji je također međunarodni evropski koridor. Sastanku će prisustvovati nadležni predstavnici za pitanja cestovne infrastrukture o daljem razvoju Indikativnog proširenja TEN – T mreže u BiH i to brzim cestama Srajevo – Foča (Hum) – Višegrad (Vardište), kao i predstavnici općina kroz koje su planirane nevedene cestovne dionice u Sarajevu i Istočnom Sarajevu.
(TIP/Izvor: Fena/Foto: Akta)
Indira ne da