Kako je “Harijeva desetka” podijelila marketare i javnost

Provokativno i kontraverzno! Plijeni pažnju i dijeli mišljenja! – ukratko tako bi se mogla opisati reklama travničke ćevabdžinice “Hari” koja je prije nekoliko dana osvanula na bilbordima bh. gradova.

Naime, travnička ćevabdžinica “Hari” je odlučila da ovaj put svoj brend reklamira sloganom “Jedina zaslužena desetka u Travniku”.

Iako je jedna od najoriginalnijih i najduhovitijih reklama ikad viđenih u našoj zemlji, ali i na ovim prostorima, ovu reklamu nisu svi shvatili kao duhovitu. Odavno jedna reklama nije izazvala toliko interesovanje i podijeljena mišljenja. 

Naravno, većini je prva aluzija bila na “čuvene” privatne fakultete u Travniku o kojima kruže vicevi da se diplome na njima dijele tokom autobuskih pauzi kako bi putnici koji prolaze kroz Travnik usput mogli podići i diplomu.

Neki su je shvatili kao prozivku upućenu travničkim fakultetima, dok su drugi zaključili da je reklama također i poruka konkurenciji u Travniku.

Grupa studenata Univerziteta u Travniku je pokrenula bojkot brenda “Hari” zbog istoimene reklame.

‘”Hari’ ćevabdžija je omalovažio i uvrijedio sve Travničane novom reklamom. Bojkot! Za desetku smo svi mi Travničani koji smo vas podržavali, za desetku je naš grad, naša djeca, naši studenti, naše prirodne ljepote, naš Vlašić, naš univerzitet, naše sve”, naveli su studenti.

KOME JE UPUĆENA​​

Kako bilo, reklama je mnoge nasmijala, ali i naljutila. Ipak, ono što je sigurno da je postala pravi hit na društvenim mrežama.

Marketinška kampanja je pojedince toliko naljutila da više neće pojesti ćevape u Hariju, međutim, više je onih koji u reklami ne vide ništa loše, pogotovo ne ismijavanje. 

Ono što je sigurno je da su dobili medijsku pažnju koju su mogli sanjati. 

“Svaka čast onom ko je ovo osmislio” – jedan je od komentara na društvenim mrežama.

JUSA 

A osmislio ju je poznati bosanskohercegovački dizajner Haris Jusović Jusa.

Jusa je krenuo dizajnerskim putevima kojima se rjeđe ide – nije se predao IT industriji, udaljio se od UI dizajna, premda ga radi po projektnoj potrebi.

Radi kao art direktor i grafički dizajner za kampanje, pravi humoristične i dosjetljive rukopise u različitim industrijskim segmentima.

Pored lokalne, nekonvencionalne komunikacije i angažmana u tom domenu, radio je za Nike EHQ i Uber EHQ kao dio jednog bosanskohercegovačkog tima, a danas radi angažovano za Uber Global, između ostalih.

Zato smo iz prve ruke, tvorca kreative čiji su rad mnogi odmah prepoznali, htjeli čuti kako je došlo do saradnje i šta se htjelo postići.

Budući da je poruka šaljivog karaktera otišla u suprotnom smjeru, čak do devalvacije obrazovanja, pitali smo ga šta je zapravo ključna poruka ( da ne ostavljamo na tome “ko je shvatio, shvatio”).

Ipak, Haris se zahvalio za javljanje i odlučio da će zadržati svoju inicijalnu odluku da ne komentariše previše nešto što je u rekordnom roku preplavilo internet i polarizovalo mišljenja. 

“Postoje ljudi iz marketinga, odnosa s javnošću, obrazovanja i javnog života, koji su, svako na svoj način, doprinijeli tome da se ova kampanja bolje razumije i “svari”“, poručio je kratko.

Spomenimo i to da je kreativu, medijskim zakupom i PR-om za Bosnu i Hercegovinu upotpunila banjalučka WOW Agency.

(TIP/Izvor: Akta.ba)