Hrpa ljudi na Balkanu je prevarena,firma iz BiH zgrnula milione; MonetizAd: Optužbe netačne!
Već nekoliko godina odvija se jedna od najvećih online prevara na Balkanu, koja se tiče prodaje čajeva i raznih preparata na internetu, piše u novoj istraživačkoj priči portala Index.hr.
Iza svega stoji kompanija MonetizedAd
Radi se o proizvodima poput čajeva GoSlim, Parazol, HyperTea itd. koje prodaje bosanskohercegovačka tvrtka Limited Charm. Iza ove tvrtke stoji kompanija MonetizedAd, čiji su osnivači i vlasnici poduzetnici Ajdin Brković i Mersad Vejzović, navodi Index.hr.
Kompanija je u 2022. uprihodila 50.2 milijuna konvertibilnih maraka (25 milijuna eura). U isto vrijeme ona se, kako navodi Index, lažno oglašava, odnosno tvrdi da proizvodi koje prodaje liječe bolesti. Međutim, to je samo vrh sante leda, tu je i priča o krađi identiteta i gomili generiranih stranica za koje iz ove kompanije tvrde da nemaju veze s njima, a prodaju iste proizvode.
Jedan čaj naručili, platili ga 39 eura
Proizvodi se prodaju u desetak zemalja, uključujući Hrvatsku, gdje također postoje call centri. Osim što se čajevi prodaju na stranici Limited Charma, gomila je drugih oglasa za čajeve i lijekove s lažnim recenzijama, ukradenim identitetima liječnika, native članaka, tekstova koji se nalaze na lažnim stranicama koje imitiraju poznate informativne medije, kao i oglasa u raznim Facebook grupama, piše Index.
Što se tiče službenih stranica, tu su navodi o proizvodima puno umjereniji od stranica na kojima se ne vidi tko stoji iza njih. Tako na stranici Limited Charma nema recenzija slavnih osoba koje reklamiraju proizvod, dok na hrpi drugih stranica upravo to vidimo. Što se tiče stranice Limited Charm, tu se reklamira tridesetak proizvoda.
Neki od njih “pomažu” pri mršavljenju, neki postizanju erekcije ili u borbi protiv celulita, dok se neki tiču poprilično ozbiljnih problema. Tako piše da proizvod Cardio NRJ sprečava zgrušavanje krvi, Dermal ublažava simptome psorijaze, Nefro Aktiv sanira otežan rad bubrega, Prenutra podržava zdravlje trudnica, a Dia Tea potiče gušteraču na lučenje vlastitog inzulina, što, kako se navodi, čuva zdravlje osoba koje pate od simptoma dijabetesa.
Index je jedan takav čaj, onaj naziva GoSlim, koji bi trebao pomoći pri mršavljenju, i naručio. Nije naručen preko službene stranice, nego preko jedne od stranica na kojima se ne spominje Limited Charm, upravo kako bi dokazali koliko je proizvod lako naručiti s neke od hrpe stranica koje često ljudima iskaču, s kojima iz MonetizeAda odbijaju priznati povezanost, naveo je Index.
Cijena je bila 39 eura, i to na popustu. Redovna cijena je 78 eura.
Cijela procedura odvijala se isto kao na stranici Limited Charma. Trebalo je upisati ime i prezime, broj mobitela i pričekati da operater nazove. SMS porukom nam je javljeno da će operater uskoro nazvati.
Operater je rekao da čaj proizvodi institut iz Zagreba, htio je uvaliti tri paketa
Nazvao je operater koji se predstavio imenom i prezimenom, dodajući da je “iz firme Limited Charm”. Predbroj s kojega je nazvao jest onaj Grada Zagreba.
Pitao je iz kojeg su mjesta i koja je adresa.
Pitao je koliko kilograma imaju u planu smršavjeti. Rekao je da je u čaju GoSlim organsko bilje, da nema kontraindikacija i nuspojava “jer nema kemije u sebi”. Kazao je da prvih 25 dana treba piti čaj dva puta na dan.
“To će vam pojačati metabolizam, isprazniti debelo crijevo i regulirati probavni trakt. Onda ćemo se čuti pa ćemo učiniti redukciju prehrane i čaj unositi tri ili četiri puta. Skinut ćete desetak kilograma, poduzet ćemo sve da se ne dogodi jo-joj efekt, a na kraju će vam se ojačati imunitet”, objasnio je on.
Pitali su ga otkud je čaj, tko ga proizvodi…
“Proizvodi ga naš institut u Zagrebu. Ja sam ovdje u Zagrebu, na Jarunu”, kazao je on.
Rekli su mu da može onda jedna kutija. On je kazao kako “obavezno trebaju tri kutije”, dodajući da bi on trećom častio. Naposljetku je popustio na naše inzistiranje kako nam treba samo jedno pakiranje, navodi Index.
Originalni članak pročitajte na linku OVDJE.
Nakon ovog teksta oglasio se i MonetizeAd
“Želimo dodatno naglasiti da su optužbe o povezanosti naše tvrtke s neetičkim praksama, iznesene u članku na Index.hr, neosnovane i netočne. Unatoč tvrdnjama o dokazanom lažnom oglašavanju, članak ne sadrži izravne dokaze koji bi podržali takve ozbiljne optužbe. Naslov članka i iznesene tvrdnje ne odražavaju stvarno stanje.
Također, članak spominje “pompezne” certifikate na web stranici Limited Charm, no važno je istaknuti da ovi certifikati nisu postavljeni da bi dokazali učinkovitost proizvoda, već da potvrde regularnost proizvodnog procesa. Svaki zainteresirani mogao se uvjeriti u to posjetom stranici Limited Charm.
Mišljenje dr. sc. Livije Puljak, koje je autor članka interpretirao na način koji sugerira obmanu od strane Limited Charm, ne podržava ozbiljnu optužbu o prevari iz naslova članka.
Članak također navodi inspekcijski nadzor koji je navodno zabranio reklamiranje. Međutim, takav zaključak inspekcijskog nadzora nikada nije donešen, što ukazuje na nedovoljno istraživanje od strane novinara.
Što se tiče navoda o nevladinoj organizaciji Raskrinkavanje, njihovo izvještavanje nije rezultiralo uklanjanjem bilo koje stranice s interneta, što dodatno potvrđuje da su navodi u članku senzacionalistički i bez konkretnih dokaza.
Interni akti MonetizeAda jasno definiraju uvjete poslovanja i pravila ponašanja naših zaposlenika, uključujući radnike call centra, gdje postoji izričita obaveza davanja točnih informacija o proizvodima. Mi smo posvećeni transparentnosti i etičkom poslovanju, te aktivno radimo na suzbijanju i prijavljivanju bilo kakvih oblika neetičnog oglašavanja, objavila je N1.
˝Na kraju, želimo jasno razdvojiti optužbe o krađi identiteta i mreži lažnih stranica od MonetizeAda. Naša kompanija nije vlasnik tih stranica i odlučno se ograđujemo od bilo kakvih neetičkih praksi povezanih s njima”, naveli su iz kompanije MonetizeAd.
(TIP/Foto: akariya Yahya / Zuma Press / Profimedia)
O, Bošnjaci! Ne sijecite granu na kojoj sjedite, bolje vam je!