Ovo su najprodavaniji modeli svih vremena, marka po marka
Automobilsko je tržište okrutno: noviteti se lansiraju iz tjedna u tjedan, automobili se razvijaju i mijenjaju, tko leži na lovorikama vrlo će brzo zaostati.
Uspjeh pojedinog modela često nije niti pitanje karakteristika tog automobila: ponekad uspije neki model kome je malotko davao šanse, a propadne neki zaista odličan model. To je taj neki faktor X koji svaki uspješan automobil ima, a nemoguće ga je definirati.
Ipak, neki su modeli zaista imali taj faktor i zahvaljujući tome na tržištu su – naravno, u raznim generacijama – već desetljećima, a njihova se prodaja broji u milijunima primjeraka. U sljedećim redovima donosimo vam popis Top 15 najprodavanijih modela svih vremena, ali kod svake pojedine marke.
15. Peugeot 206, 1998.-2023.: 10 milijuna +
Već je model 205 bio iznimno popularan, a atraktivan stil i ponuda štedljivih motora bili su vrlo zanimljivi u modelu 206 koji se nudio u verzijama s trojim i peterim vratima.
S vremenom su uslijedili CC sa sklopivim metalnim krovom i karavanska verzija. Svi su se pokazali popularnima, a kada je europska prodaja završila s dolaskom 207 2006., 206 je nastavio živjeti na drugim manje razvijenim tržištima, da bi s prestankom proizvodnje 2023. završio u Iranu.
14. MINI, 1959.-danas: 10 milijuna +
Issigonisov originalni Mini u svom najjednostavnijem obliku s dvoja vrata prodan je u više od 5.3 milijuna primjeraka, uključujući model Cooper. BMW je riskirao oživljavanjem marke MINI 2001. sa svojom modernom interpretacijom toliko voljenog klasičnog malog automobila.
Bilo je to kockanje koje se obilato isplatilo, zahvaljujući više od 5 milijuna prodanih novih modela, uključujući kabriolet, električne i verzije s pet vrata. Lako rukovanje, upravljivost i izvrstan izgled doprinose uspjehu, a baš kao kod originala, veliku prodaju imaju i živahne verzije Cooper.
13. Oldsmobile Cutlass, 1961.-1999.: 11.9 milijuna
Evo i jednog nama u Europi podosta nepoznatog automobila. Cutlass mnogima od svojih 11.9 milijuna novih kupaca budi lijepe uspomene zahvaljujući dobrom izgledu ranijih generacija. Kasniji modeli nudili su pristojne performanse i dobru upravljivost, čak i ako je izgled postao znatno lošiji.
Izvorni automobil iz 1961. također je poznat po korištenju potpuno aluminijskog 3.5-litrenog V8, koji je stekao slavu u brojnim vozilima Rovera i Land Rovera. Oznaka Oldsmobile umrla je u travnju 2004.
12. Hyundai Elantra 1990.-danas: 14.5 milijuna +
Čini se kako bi Elantru mnogi previdjeli kada je riječ o jednom od najprodavanijih automobila u povijesti, osim ako niste među najgorljivijim obožavateljima Hyundaija.
Dio uspjeha ovog automobila bio je to što je izgledao bezopasno, a pružao je jeftin i pouzdan prijevoz. To je prepoznato i nagrađeno u brojnim zemljama diljem svijeta, a mi se još dobro sjećamo kako se prva generacija u Hrvatskoj zvala Lantra.
11. Mercedes-Benz E-klase, 1953.-danas: 15 milijuna +
Od milja nazvan Ponton, Mercedes srednje veličine W120 vjerojatno je bio prva E-klasa, iako E-klasa pod tim imenom neće postojati kao takva sve do 1993.
Ako mislite da se to ne računa, onda je Mercedesov bestseller C-klasa, koji je prodan u više od 11 milijuna jedinica od svog predstavljanja 1993. godine. Čini se da ionako neće dugo proći dok ne prestigne svog starijeg brata.
10. Renault Clio 1991.-danas: 16.1 milijun +
Više od 16 milijuna Clija pronašlo je dom širom svijeta. Bio je veliki hit za Renault, a Clio je globalna priča o uspjehu zahvaljujući različitim verzijama koje se prodaju na različitim tržištima. Ta svjetska privlačnost je razlog zašto ovaj supermini ostvaruje visoke dosege prodaje automobila, a aktualna je peta generacija. Renault Clio je najprodavaniji francuski automobil svih vremena.
9. BMW serije 3 1975.-danas: 16.5 milijuna +
Serija 3 počela je definirati svako doba kroz koje se prodaje, od otmjenih limuzina iz 1970-ih, preko popularne “kockice” 1980-ih, pa sve do krasnog automobila čistih linija kakav je i dandanas.
Ova evolucija je u potpunosti planirana, ponekad s hrabrim koracima naprijed, a povremeno s blagim revizijama. Sve je to zadržalo seriju 3 na čelu svoje klase po prodaji i privlačnosti za vozača.
8. Chevrolet Impala 1957.-2020.: 16.8 milijuna
Oduvijek namijenjena kupcima velikih automobila, Impala je već šest desetljeća jedan od glavnih proizvoda američkog tržišta, što je pomoglo u prodaji od preko 16 milijuna.
Chevrolet ga je ponudio s poboljšanim performansama kako bi se mogao suprotstaviti automobilima iz 1960-ih, dok je kasnije više stremio prema ekonomičnosti nego brzini. Potrošačke navike su se udaljile od velikih limuzina prema SUV-ovima, pa je tako veliki pickup Silverado – usprkos tome što je predstavljen tek 1998. – već za petama Impali s više od 13 milijuna prodanih vozila.
7. Lada Riva 1980.-2015.: 18 milijuna
Lada Riva – poznata i kao VAZ 2105 i Nova – imala je dug život, a započela je prije toga kao Fiat 124, prvi put viđen 1966. Hladnoratovske potrebe na istočnoj strani “željezne zavjese” zahtijevale su jeftin, robustan stroj koji se mogao nositi s lošim cestama i gorivom, a Riva se tu odlično snašla.
Ne očekujte puno u smislu udobnosti ili dinamike vožnje ako se odlučite za vlasništvo, jer 18 milijuna vozača ipak može biti u krivu.
6. Nissan – Sunny (Almera, Pulsar, Senta), 1966.-danas: 20 milijuna +
Sunny bi moglo biti poznato ime onima koji se sjećaju njegovog uspjeha u Europi 1990-ih. No, dok ga u Japanu još zovu Sunny, u Europi je poznat i kao Almera i Pulsar, a u Sjevernoj Americi Sentra.
Qashqai (poznat kao Rogue Sport u SAD-u) daje sve od sebe da ga sustigne, bilježeći više od 4 milijuna prodaja u mnogo manje godina – to je veliki hit i više od pola milijuna modela druge generacije otkotrljalo se s proizvodnih pogona na sjeveroistoku Engleske u samo 20-ak mjeseci nakon pokretanja.
5. Opel Corsa, 1982.-danas: 20 milijuna +
Ime Corsa prvi put je stiglo 1982. za kupce u kontinentalnoj Europi. U Britaniji je automobil bio poznat kao Vauxhall Nova i prodan je u više od pola milijuna primjeraka između 1982. i 1993. kada su Britanci prihvatili ime Corsa za drugu generaciju ovog superminija. Od tada je prodaja dodatno porasla i nastavlja se nalaziti među prva tri najprodavanija u mnogim zemljama diljem Europe.
4. Honda Civic 1972.-danas: 28 milijuna +
Zaoštreni izgled sadašnje Honde Civic daleko je od osnovnog modela koji je započeo ovu dinastiju s višemilijunskom prodajom. Ipak, Civic je uvijek težio isporuci velike vrijednosti za novac, velikodušnim specifikacijama i motorima usmjerenim na nisku potrošnju goriva. Modeli Type R ne brinu toliko o potonjoj točki, ali odigrali su svoju ulogu u izgradnji legende o Civicu.
3. Volkswagen Golf 1974.-danas: 36 milijuna +
Ako govorimo o Volkswagenovom bestseleru, mnogi će spomenuti Bubu, ali Golf je odavno premašio brojku od 21.5 milijuna prodanih primjeraka svog slavnog pretka. Godine 2013. VW je napravio svoj 30-milijunti Golf, koji je bio model 1.6 TDI BlueMotion. Sada, nakon brojke od 36 milijuna, ovaj prototip automobila kompaktne klase proizvodi se ritmom od 2000 svaki dan u godini.
2. Ford F-Serije, 1948.-danas: 43 milijuna +
Poslijeratni SAD izgrađen je na leđima Forda F-serije koji dolazi u svim mogućim oblicima, veličinama i verzijama. I dalje je najpopularnije vozilo u SAD-u, rutinski nadmašujući štedljivije i udobnije osobne automobile. Koja je privlačnost F-serije?
Jednostavna, robusna izrada u kombinaciji s niskom cijenom i ogromnom lojalnošću kupaca koji žele, trebaju ili jednostavno vole ono što ovaj pick-up nudi. Možda je kod Forda ipak impresivnija brojka od 15 milijuna prodanih modela T kada si mnogi nisu mogli priuštiti automobil, čak ni onaj najjeftiniji na tržištu.
1. Toyota Corolla, 1966.-danas: 51 milijun +
S vrlo velikom razlikom, Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svijetu. Pozicija je to koju je postigla nakon samo osam godina proizvodnje kako bi izbacila s prvog mjesta Volkswagen Bubu. Dakle, Corolla je kralj i ostaje najpopularniji izbor u mnogim zemljama.
Dug proizvodni vijek također pomaže u držanju titule, a to je rezultiralo time da Toyota u svijet izbaci jedan primjerak svakih 15 sekundi.
(TIP/Izvor: Index.hr)
Svima nama su problem državni sluzbenici koji žive na budžetu, nista ili skoro ništa ne rade, koriste svaku priliku da…