Dogovorena je norma Euro 7. Evo što to točno znači za kupce automobila

Europsko vijećei Europski parlament dogovorili su se o Euro 7 uredbi za homologaciju motornih vozila, objavio je Thierry Breton, europski povjerenik za unutarnje tržište. Iako je istovremeno dogovoreno da se produži norma Euro 6 za automobile i kombije, što se smatra pobjedom lobija automobilske industrije, doneseno je podosta zanimljivih pravila, posebice kada je riječ o baterijama električnih vozila.

Euro 7 postavlja minimalne granice degradacije kojih se proizvođači moraju pridržavati. Propisi nalažu da automobilske baterije moraju ispunjavati sljedeća dva uvjeta: zadržati najmanje 80% izvornog kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 prijeđenih kilometara, odnosno održavati najmanje 72% svog kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara. U slučaju kombija postavljaju se različiti parametri: 75% kapaciteta nakon pet godina ili 100.000 kilometara te najmanje 67% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara.

Euro 7 postavlja uvjete za električne automobile uvođenjem novih ograničenja. Privremeni sporazum zadržat će Euro 6 ograničenja emisija za automobile i kombije, ali će povećati ograničenja za autobuse i kamione. Osim emisija plinova, uvodi ograničenja za čestice koje nastaju abrazivnim djelovanjem kočnica, posebno u električnim vozilima, i postavlja već spomenute zahtjeve za trajanje baterije. Što se tiče emisija kočionih čestica, također poznatih kao sitne čestice (PM10), uvedena su nova ograničenja: 3 mg/km za električna vozila i 7 mg/km za hibridna vozila i vozila na gorive ćelije vodika.

Predviđa da će svako vozilo imati tzv. ekološku putovnicu koja će sadržavati informacije o njegovoj ekološkoj učinkovitosti u trenutku registracije (kao što su emisija onečišćujućih tvari i CO2, potrošnja goriva i električne energije, električni doseg, životni vijek baterije vozila…).

Uglavnom, autoindustrija je inzistirala na što blažoj Euro 7 normi i uspjela je u tome. Da su uvedene restriktivnije granice, bila bi potrebna velika ulaganja u nove tehnologije, što znači da bi porasla cijena automobila. Posebno bi se to povećanje osjetilo kod malih i jeftinijih automobila, kao što su Dacia Sandero, Renault Clio ili Opel Corsa, čija bi cijena porasla i do 4000 eura zbog novih katalizatora i sustava redukcije štetnih plinova, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Ilustracija/Index)