Kakav je to život bez vode u 21. stoljeću

Već neko vrijeme građani Tuzle koji žive u gradskim i prigradskim naseljima ovog velikog grada žive bez vode, kanalizacije i kvalitetne putne infrastrukture. Traže da se takva slika o Tuzli što prije promijeni, žele vodu ili su primorani napuštati svoje kuće.

Iako su udaljeni od središta grada tek pet šest kilometara, građani Tuzle koji žive u gradskim i prigradskim naseljima još uvijek žive bez osnovne komunalne infrastrukture, bez vode. Kada im padne samo malo snijega put je potpuno blokiran, a neka naselja na sanaciju od klizišta čekaju još od 2014. godine.

˝Nemaš komunikacije, nemaš vode. Šta? Ko će ostat? Evo, zimi nam neće niko doći. Ja odem u Mjesnu zajednicu, kažem daj mi vreću soli. Ne diraj to, kaže. To se mora posebna procedura da dobiješ vreću soli. 2, 32 – 2, 48  da nam je vodu, ja sam pao ovog ljeta dovlačeći sebi vodu. Pao! Dijete viče prodaj to sve, ajmo i mi. Šta ćeš drugo, šta da radim˝, izjavio je Vitomir Pejić.

Ljudi iz Drenovika koji je pravo gradsko naselje primorani su napuštati kuće i kupovati stan ili plaćati stanarinu.

Nas rat nije uspio otjerati odavde. Bili smo malte ne na prvoj liniji, praktično to. Ali poratno vrijeme nas otjera. Omladina je otišla, mi koji smo ostali borimo se, ali i mi već gubimo moral volju. 2, 00 Šteta, tako blizu grada, a tako daleko.

˝Ovi su nam rekli da je vodu najbolje rješavati čatrnjom. Mi skupljamo kišnicu. Imamo čatrnju od sedam kubika. Ali ako je suša, nema ni vode.  Onda kupujemo. Ali i tu je problem, ako padne kiša ni jedna cisterna ne može uzaći pa se onda nekako dovijamo kako znamo i umijemo˝, kazala je Sabina Dedić Grđić.

Ova pitanja postavili smo gradonačelniku Tuzle. Kaže da je prioritet proračuna za narednu godinu upravo kumalna infrastruktura i širenje vodovodne mreže

˝Aplicirali smo i prema federalnim ministarstvima i prema Federalnoj vladi za ovaj projekat vodosnadbjevanja i očekujemo da ćemo dobiti podršku za realizaciju ovih aktivnosti. 2, 23 Također ćemo raditi na sanaciji putnih pravaca u svim mjesnim zajednicama˝, istakao je gradonačelnik Tuzle, Zijad Lugavić.

˝60 posoto  nema kanalizaciju Grada Tuzle. To su veliki infrastrukturni projekti koje je davno trebalo početi. Ako sada počenmo porjekte već kasnimo pet deset godina što mene jako žalosti. Kada kažete koja je uloga vijećnika, vi pogledajte da imate preko dvadeset vijećnika koji su neovisni i vi nemate tu niakvo odlučivanje˝, izjavio je vijećnik u Gradskom vijeću Tuzle, Nikica Vidović.

Tuzla je jedan od najvećih gradova u Bosni i Hercegovini sa 110 tisuća stanovnika. Grad koji se diči turizmom i razvojem. Takva slika o Tuzli bit će kada njeni građani koji žive izvan središta Grada ne budu više građani drugog reda

˝Mi se zaista nadamo da će nadležni shvatiti da trebaju pomoći, da ovaj problem bude prioritetan˝, izjavila je Sabina Dedić Grđić.

Gradonačelnik Tuzle Zijad Lugavić, primjetno je, stalno naglašava da su mu građani Tuzle na prvom mjestu i njihov kvalitet života. Ovi ljudi mu žele vjerovati da je zaista tako.

(TIP/Izvor: bhrt.ba/Autorica: Maja Nikolić/Foto: Ilustracija)

Komentar

  • raton says:

    Ovo je prava tema, o kojoj sam pisao mnogo puta i sada je neću zaobići.
    Ključni uslovi za život građana našeg grada jesu:
    – infrastruktura , saobracajna povezanost, ceste itd
    – komunalna insfrastruktura, voda, kanalizacija, odvodi(Jala) struja rasvjeta i sl.
    – gradski saobraćaj
    – društveni život
    – predškolski odgoj
    – organizacija saobracćaja u gradu, parking prostori itd itd

    kad analiziramo jednu po jednu stavku od ovih koje su najprioritetnije, naravno ima i nepomenutih, možemo konstatovati da prilično zaostajemo u svakoj od navedenih.
    pojedini aspekti živoa građana se prenapuhavaju, dok neki koji su jako važni i prioritetni, se ne rješavaju potrebnim tempom.
    Pa tako imamo zapuštena naselja, koja imaju idealne pozicije za razvoj grada u tom pravcu, ali su totalno zapušteni i infrastrukturno i komunalno i garadskim saobraćajem neadekvatno pokriveno.
    naravno da građani kad vide da se godinama ne rješavaju ta pitanja, spas vide u pomijeranju sa takvih prostora.
    Naš grad je velike pomake napravio u pravljenju turističkih destinacija, kad je u pitanju gradnja jezera i sva infrastruktura oko njih. a uporedo s tim sve što je radilo u industrijskoj zoni stoji kao gorblje i nema pomaka u tom pravcu, indusrijska zona slabo napreduje, najslabije od svih gradova kantona.uporedimo to sa živinicama, Gračanicom, Gradačcem itd itd.
    -grad pokriven sa parking prostorom uzima se na sve strane, a nikako da rijesimo pitanje pargkinga kao svuda u svijetu sa garazama na sprat a ne ugromne povrsine zauzimaju postojeci parkinzi.
    parking prema gradini napravljen, nedovoljno mjesta, ljudi parkiraju po trotoaru na sve strane.. uzas. nije rješesenje kaznjavati ljude , nego praviti adekvatne parkinge. na sprat a ne jedna etaza a ostali nek se snalaze.
    komunalna insfrasruktura,, prilično zapuštena od gradskih do prigradskih naselja.
    glavni problem grada je smrdljiva Jala, koja je postala kanalizacioni odvod . podsjeca na rimske kanale za odvod kanalizacije.
    Zar sve ove godine, taj problem nije mogao biti prioritet pa i prije nekog drugoj ili trećeg jezra, da se uredi kolektorski odvod kanalizacije a ne da se godiama ne može proći gradom od smrada.
    to jesu veliki projekti, ali i građani su ti koji to svojim porezima plaćaju i zasluzju da im se taj smrad ukloni iz grada . kako možemo biti turistički grad a da nam cijeli grad smrdi..
    mnoga prigradska naselja su takođdje zapustena u pogledu kanalizacione mreže kao i snabdijevanjem vodom. zašto prolaze godine a da to se ne rješava prioritetno, ako želimo da zaustavimo odlazak i da neko poželi i da se vrati.na ovaj način mi samo podstičemo ljude da idu.
    grad je prodao gradski prevoz privatniku i od tog dana mi nemamo kvalitetan i adekvatan prevoz u gradu. Sav prevoz je prilagodjen uglavnom povezivanjem linija sa kantonalnim linijama i jednostavno je zanemaren grad u pogledu pokrivenosti gradskim prevozom.
    danas je svuda u svijetu akcenat na razvoju gradskog prevoza kako bi se smanjio broj auta i td što nam je svima jasno, međutim samo mi šutimo na dugogodičnju “torturu” nad građanima u pogledu nepovezanosti i ne tačnim linijama, preskupim cijenama i da grad nema načina da zaustavi takav nekorektan odnos i loš trend .(cijene podizane kad je plin bio 1.60 a sad kad je 1,o6 on ima istu cijenu).kad ne dodje autobus, nemas se kome zaliti, kad vozach pusi u autobusu , to nikome ne mozes reci jer nikoga ne zanima itd itd. naravno da nema razvoja prigradskih pa i gradskih naselja bez posbenog akcenta na povezanost gradskim prevozom.
    mnogo bi se jos dalo pisati.. ali …
    gradske vlasti treba da znaju da ljudi zele da zive u Lipnici , Breškama, OBodnici, Mramoru i mnogim drugim našim mjestima, ali da ne mogu se odlučiti da žive tamo ako u toku dana imaju par linija gradskog prevoza i svasta drugoga vec nabrojanog, nerijesenog.
    Dosta više jezera , rijesite Jalu, kanalizaciju vodu, puteve i gradski prevoz, a jezera će onda biti..
    sretno

Komentari su zatvoreni.