Prejeli ste se? Ovo je osam najboljih načina za oporavak

Ako upravo čitate ovaj članak, vjerojatno ste nedavno pojeli preobilan obrok i osjećate intenzivnu fizičku neugodu. Kada se prejedete, možete se osjećati napuhano i letargično; mogli biste čak doživjeti bolove u trbuhu i grčeve. Bez obzira na to koji simptomi vas mučili, ostatak dana mogla bi vas pratiti neugoda.

Naravno, uvijek je lako prejesti se kada pred sobom imate hrpu ukusne hrane—posebno tijekom praznika kad je hrana u središtu pažnje. I dok je ovakvo prejedanje vrlo uobičajeno iskustvo i nemate se čega sramiti, često može biti frustrirajuće kada fizička bol prevlada i počnete žaliti zbog posljednjeg zalogaja puretine ili dodatnog kolačića koji ste pojeli čak i kad ste znali da ste već puni.

Ako ste se našli u ovakvoj situaciji nakon gozbe, postoje zdravi načini na koje možete kontrolirati štetu. Eat This je o tome razgovorao s nutricionistima i oni preporučuju osam stvari koje će vam pomoći da se osjećate bolje nakon što pojedete previše.

1. Fokusirajte se na vlakna

Nema ništa loše u tome da pojedete malo previše hrane koju volite, ali pretjerivanje ponekad može dovesti do zatvora ili nelagode u želucu, osobito ako hrana ima malo vlakana. Ako se osjećate neugodno puni i napuhnuti nakon prejedanja, razmislite o tome da sljedeći dan pojedete malo više vlakana.

“Netopiva vlakna povećavaju masu stolice, potičući redovito pražnjenje crijeva i sprječavajući zatvor”, kaže Amy Goodson.

Da biste unijeli više vlakana, pokušajte započeti jutro sa zdjelicom zobenih pahuljica ili tostom od cjelovitih žitarica s avokadom na vrhu.

2. Konzumirajte povrće

Prema Tammy Lakatos Shames, konzumiranje povrća bogatog antioksidansima i vlaknima u vašem sljedećem obroku može pomoći da se vaše tijelo vrati u prvotno stanje.

“Vlakna iz zelja pomažu u izbacivanju otpada i toksina iz debelog crijeva, pomažući vam da se brzo osjećate lakše”, tvrde iz Nutrition Twins. “A antioksidansi u zelenom povrću neutraliziraju određena oštećenja nastala pretjeranim uživanjem u inflamatornoj slatkoj, masnoj i visoko prerađenoj hrani.”

3. Drugi dan započnite balansiranim doručkom

Jedna od stvari koje možete učiniti dan nakon što ste malo pretjerali s jelom, jest pobrinuti se da drugi dan započnete zdravim, uravnoteženim doručkom.

“Dan nakon prejedanja započnite s doručkom bogatim proteinima i vlaknima kako biste podigli šećer u krvi u pravom smjeru”, kaže Goodson. “Jaja i zobene pahuljice ili tost od cjelovitog zrna s maslacem od kikirikija i prilogom od grčkog jogurta izvrsne su opcije. To će vam pomoći da se osjećate bolje tijekom dana.”

4. Preskočite ostatke hrane

Goodson preporučuje da izbjegavate prejedanje ostacima hrane dan nakon obilnog obroka. “Iako je primamljivo nastaviti s poslasticama, preskočite ostatke i napunite se cjelovitom hranom bogatom vlaknima i proteinima kako biste se osjećali bolje”, kaže ona. “Ako želite uživati ​​u ostacima hrane, učinite to umjereno.”

Na ovaj način dajete svom tijelu predah i možete pomoći da se sve pokrene osiguravajući si dovoljno vlakana i proteina.

5. Umjereno konzumirajte alkohol

Za one koji vole vino, pivo ili ukusne koktele, razumijemo da savršeno piće uz vaš obrok može biti jednako uzbudljivo kao i sama hrana. Ali ako ste zabrinuti da ćete pretjerati s hranom i pićem, a zatim osjetiti nelagodu nakon toga, Goodson preporučuje da pratite svoju konzumaciju alkohola kada možete. Može biti previše primamljivo nastaviti uživati ​​u alkoholu cijelu večer, pogotovo ako ste na večeri ili slavite praznik, ali istina je da on samo dodaje kalorije i mogao bi učiniti da se sljedeći dan osjećate napuhnutije i letargičnije”, kaže ona. “Usredotočite se na vodu i druga niskokalorična pića za hidrataciju.”

Kao i kod svih ovih savjeta na našem popisu, sve je u ravnoteži. Počastite se tom čašom crnog vina, ali ako se osjećate neugodno punima, možda je vrijeme da se usredotočite na vodu.

6. Odite u šetnju poslije obilnog obroka

Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za sebe kako biste si pružili trenutačno olakšanje nakon što ste pojeli previše jest otići u šetnju nakon obroka.

Šetnja će vam pomoći da razbistrite um. A ako se oznojite, možete izlučiti neke kemikalije i male količine soli, a istovremeno povećati protok krvi u mozgu. Osim toga, sagorjet ćete nekoliko dodatnih kalorija.

Ako niste raspoloženi za šetnju, Goodson ima neke alternativne prijedloge za pokretanje tijela nakon obilnog obroka.

“Možete započeti prijateljsku nogometnu utakmicu u dvorištu s obitelji”, predlaže Goodson. “Ili ako to ne uspije, možda sljedećeg jutra odete u teretanu”.

7. Nemojte propustiti vježbanje

Ako imate vremena i energije za kretanje, nutricionisti preporučuju da se držite svoje rutine vježbanja nakon obilnog obroka. Dakle, ako se prejedete tijekom, primjerice, božićne večere, pronađite način da se krećete sljedećih nekoliko dana.

“Šetnja nakon obilnog obroka je odlična, ali sljedeći dan ubrzajte otkucaje srca”, kaže Goodson. “Malo znojenja u teretani ili jutarnjem trčanju može vam pomoći da se oslobodite tog osjećaja napuhanosti, tromosti.”

Ipak, ako se vaše tijelo treba odmoriti tijekom blagdana, svakako uživajte i ne brinite o ispunjavanju bilo kakvih ciljeva. Ali ako osjećate fizičku nelagodu nakon obilnog obroka, “malo vježbe vikendom i hidratacije mogu vam pomoći da se osjećate bolje”, kaže Goodson.

8. Budite sigurni da pijete dovoljno vode

Konzumacija hrane s visokim udjelom natrija “može pridonijeti osjećaju ‘podbuhlosti’ ili nadutosti sljedeći dan”, prema Goodson. Zato Goodson naglašava važnost hidratacije prije i nakon obilnog obroka.

Osim što pijete puno vode, možete pokušati povećati svoju hidrataciju dodavanjem nečeg dodatnog u svoj napitak.

“Jedna stvar koju možete učiniti je hidratizirati se tijekom dana s vodenim infuzijama, poput ‘detox’ napitka od jabučnog octa i limuna ili ‘detoksikacijske’ vode od brusnice, naranče i đumbira”, kažu iz The Nutrition Twins. “Tekućina će vam pomoći vratiti normalan status hidratacije jer ispire višak natrija, šećera i vode koji su zadržani s njima, ublažavajući nadutost i težinu.”

(TIP/Izvor: N1/Foto: Unsplash/Nicole Michalou)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.