Električni otpad Aldin Mustafi pretvorio u „Čistu umjetnost“

Izložbom i aukcijom skulptura umjetnika Aldina Mustafija ozvaničen  je  završetak aktivnosti „Čista umjetnost“ koja je skrenula pažnju na važnost recikliranja, ali i reduciranja električnog i digitalnog otpada.

Skulpture ovog mladog bosanskohercegovačkog umjetnika su na aukciji prodate za više od 3.000 KM, a uz dodatna sredstva obezbjeđena od najveće svjetske prehrambene kompanije Nestlé, nekoliko stotina sadnica će biti kupljeno kako bi bile zasađene u proljeće naredne godine.

Ovogodišnje izdanje „Čista umjetnost“ je bila posebno fokusirano na studente pet bosanskohercegovačkih univerziteta u Sarajevu, Banjaluci, Mostaru i Tuzli koji su u oktobru prikupljali električni otpad, a od kojeg je umjetnik Aldin Mustafi napravio skulpture koje odražavaju savremenog čovjeka suočenog sa digitalnim izazovima.

„Iako ne možemo zamisliti svakodnevni život bez tehnologije, mislim da ponekad želimo pobjeći od svega digitalnog što nas okružuje. Ovom izložbom prikazao sam vlastitu brigu o globalnoj egzistenciji i daljem razvijanju čovjeka i društva, kao i opstanku životinjskog svijeta bez kojeg ne možemo ni sami opstati. Umjetnost, kao i kultura generalno su danas postali zahvaćeni ovom sveopćom tehnološkom euforijom, zato je jako važno da se kroz ovakve i slične aktivnosti bavimo pitanjima otpada, ali i njegovog smanjenja u cilju očuvanja okoline za generacije koje dolaze“, rekao je umjetnik Aldin Mustafi.

Digitalni otpad je bezdimenzionalan, nema masu i zbog svega toga nam se čini da i ne postoji ili ne utiče na nas i našu okolinu. Međutim, činjenice govore drugačije. Prema podacima Carbon Literacy Project  iz marta 2023. godine, gledanje samo jedne minute videa na Youtube kanalu, proizvede 0,46 g CO2. Ukoliko bi uzeli za primjer da jedna osoba dnevno pogleda film u trajanju od 90 minuta, to bi značilo da ona proizvede oko 41,4 g CO2. Da bi se apsorbovala ova količina CO2 bilo bi potrebno zasaditi jedno do dva drveta.

Imajući sve ove informacije u vidu, kompanija Nestlé se odlučila pridružiti naporima za stvaranje zelenijeg okruženja u BiH. Uspješnom realizacijom ovogodišnje aktivnosti “Čista umjetnost” prikupljena su sredstva za kupovinu dodatnih 3.000 stabala koja će biti posađena u narednoj sezoni sadnje. Tako će ova aktivnost omogućiti sadnju ukupno 8.000 stabala u našoj zemlji.

(TIP)