Koji su rabljeni automobili najpouzdaniji, a koje valja izbjegavati?

Poznati njemački magazin Auto Bild objavio je najnovije izdanje studije o pouzdanosti automobila u suradnji s tvrtkom TÜV, ovlaštenom za tehničku kontrolu automobila diljem Njemačke. Studija se temelji na rezultatima tzv. velikog tehničkog pregleda, a obrađeni su podaci o čak 10.225.866 takvih inspekcija. Glavni je kriterij vrlo jednostavan i precizan: je li automobil prošao taj tehnički pregled. Kako bi podaci bili relevatni, istovremeno se objavljuje i prosječni broj prijeđenih kilometara tih modela. Valja napomenuti da nisu sva vozila ušla u istraživanje već samo ona koja su prodana u značajnijem broju primjeraka kako podaci rijetkih modela ne bi napravili pomutnju.

I odmah valja primijetiti da je najveću pljusku dobio Tesla. Njegov Model 3 najčešće nije prolazio tehnički pregled u kategoriji najmlađih rabljenih auta i jedini je isključivo električni automobil na ovoj listi. Najviše je poteškoća bilo s ovjesom, koji je zbog teške baterije pod dodatnim opterećenjem, a problema je bilo i s ispravnošću kočnica jer su zbog kočenja motorom (proces rekuperacije) kočnice često bile zahrđale.

Valja spomenuti i neke problematične detalje ove studije, koje uvelike određuju rezultate. Naime, neki provjereno pouzdani modeli, primjerice VW Passat, nisu među najboljima isključivo zato što u prosjeku imaju znatno više prijeđenih kilometara s obzirom na svoju starost u odnosu na neke druge automobile, primjerice, iz segmenta gradskih vozila. Također, skuplji su automobili uvijek bolje održavani od onih jeftinih, što je tvrdnja koju nije potrebno elaborirati.

Stoga ne čudi da su na listi najpouzdanijih auta najčešće modeli Volkswagena i njegovog  korporativnog brata Audija, a dobro stoje i modeli Mercedesa i japanskih marki kao što su Toyota, Mazda i Suzuki. S druge strane, briljantne rezultate baš i nema bavarski ponos BMW, s kojem je bilo problema čak i na elitnim modelima kao što su X5 i X6.

Nije se iskazala ni Dacia, a možemo špekulirati da tvornice u Rumunjskoj i Maroku nemaju potrebnu razinu kvalitete izrade. Međutim, moramo napomenuti da je Dacia, baš kao i Renault, na neki način žrtva vlastitog uspjeha. Naime, nakon njemačkih marki i Škode – koju mirne savjesti možemo nazvati barem polunjemačkom markom – automobili Renaulta vrlo su popularni i dobro prodavani u Njemačkoj. A ondje gdje ima mase, ima i većih mogućnosti da nešto pođe po zlu, naročito kod starijih automobila, koje se redovito loše održava, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Ilustracija/Index)