Foto: Na kolegiju gradonačelnika razmatran Izvještaj o Budžetu za prvo devetomjesečje 2023. godine

Na  održanoj  sjednici kolegija gradonačelnika Grada Tuzle u ponedjeljak  razmatran je izvještaj o izvršenju Budžeta Grada Tuzle za period od 1. januara do 30. septembra 2023. Godine, kao I izvještaj o korištenju sredstava Tekuće rezerve, za isti period.

Prema prezentiranim podacima, ukupna sredstva u Budžetu Grada Tuzle za 2023. godinu planirana su u iznosu od 79.869.998,59 KM. Ova sredstva čine planirani prihodi i primici, kreditna sredstva, te suficit iz prethodne godine. Planirana sredstva obuhvataju prihode i primitke od 63.204.279,79 KM, suficit iz 2022. godine od 14.800.408,76 KM, i primitke od kredita u iznosu od 1.865.310,04 KM. U prvih devet mjeseci ostvarena su ukupna sredstva u iznosu od 58.795.701,83 KM, što čini 73,61% planiranih sredstava.

Ukupni rashodi i izdaci u Budžetu Grada Tuzle za 2023.godinu planirani su u iznosu od 79.869.998,59 KM. U izvještajnom periodu od 01.01. do 30.09.2023. godine ostvareni su rashodi u iznosu od 45.730.569,05 KM ili 57,26 % u odnosu na plan, i veći su za 5.311.578,52 KM ili 13,14 % u odnosu na isti izvještajni period prethodne godine. Od ukupno realizovanih sredstava u izvještajnom periodu 01.01. do 30.09.2023. godine za finansiranje rashoda iz budžetskih sredstava utrošeno je 43.809.429,44 KM, dok je za finansiranje rashoda iz kreditnih sredstava utrošeno 738.868,09 KM, a za otplatu kredita 1.182.271,52 KM. Istaknuto je da su u Izvještaj o izvršenju Budžeta za period 01.01. do 30.09.2023.godine uključeni samo rashodi koji su do 11.10.2023.godine pristigli na knjigovodstvenu evidenciju, te da ostale mjesečne obaveze ( troškovi ) za mjesec septembar 2023. godine koje će pristizati na knjigovodstvenu evidenciju nakon 11.10.2023. godine iznose oko 300.000,00 KM ( troškovi energije – javna rasvjeta, usluge zajedničke komunalne potrošnje na području grada, troškovi održavanja komunalne infrastrukture i sl.).

Važno je napomenuti da su prihodi i primici, kao i neutrošena kreditna sredstva i sredstva suficita iz prethodne godine, knjigovodstveno evidentirana u okviru različitih fondova u skladu sa njihovom namjenom. Fondovi obuhvataju, između ostalog, Opšti fond, Fond za komunalnu infrastrukturu, Fond namjenskih sredstava za puteve, Fond za zaštitu i spašavanje ljudi i materijalnih dobara, Fond za skloništa, Fond za zaštitu od požara i vatrogastva, Fond sredstava od naknade za prihode ostvarene radom termoelektrana, te Fond za socijalno stanovanje.

Naglašeno je transparentno i odgovorno upravljanje budžetskim sredstvima kako bi se osigurala ekonomska stabilnost i unaprijedio kvalitet života građanki i građana Tuzle.

Utvrđen prijedlog Odluke o pokretanju postupka izdavanja u zakup stanova u vlasništvu Grada Tuzle i stanova na kojima Grad Tuzla ima pravo raspolaganja

Razmatran je i prijedlog Odluke o pokretanju postupka izdavanja u zakup stanova u vlasništvu Grada Tuzle i stanova na kojima Grad Tuzla ima pravo raspolaganja. Odlukom je planirano da se pokrene postupak izdavanja ukupno 11 stanova.  Visina mjesečne slobodno ugovorene zakupnine utvrđuje se prema pripadnosti kategoriji lica za davanje stana u zakup i imovinskom cenzusu porodičnog domaćinstva korisnika kojem je stan dodijeljen u zakup, pa

– za korisnika stana čiji ukupni mjesečni prihodi po članu domaćinstva ne prelaze 14% od prosječne neto plaće u Fedraciji BiH za mjesec koji prethodi mjesecu zaključenja ugovora o zakupu stana, iznositi 1 KM po m2 ;

– za korisnika stana koji je pripadnik boračke populacije, civilna žrtva rata, logoraš, osoba sa invaliditetom, žrtva nasilja u porodici 1 KM po m² bez obzira na visinu primanja“

– za korisnika stana čiji ukupni mjesečni prihodi po članu domaćinstva prelaze 14% od prosječne plate u Federaciji Bosne i Hercegovine za mjesec koji prethodi mjesecu zaključenja ugovora o zakupu stana a ne pripadaju kategoriji iz prethodne alineje, 3 KM po m2 .

Stan se izdaje u zakup na period od tri godine uz mogućnost produženja.

Odluka će biti upućena Gradskom vijeću na razmatranje i usvajanje, a nakon čega će služba nadležna za stambene poslove pripremiti i raspisati javni oglas.

(TIP)